Toon posts:

(Nvidia:) Alleen Nvidia kaarten op NForce 2 chipsets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou dus een Asus A7N8X Deluxe systeembord aanschaffen met een nvidia nForce 2 SSP chipset erop. Daarop wou ik een Radeon 9800 XT videokaart neerzetten van Sapphire Tech. Lees ik echter op nvidia.com het volgende over deze chipset:

http://www.nvidia.com/object/nppa.html

"The NVIDIA nForce and NVIDIA nForce2 system platform processors (SPP) offer the same awesome system and memory performance of the NVIDIA nForce IGPs, with the flexibility of an add-in card graphics solution--so you can always upgrade to the latest, NVIDIA-based, high-performance graphics card."

Dus ze beweren dat ik op een mobo met een nForce chipset alleen maar NVIDIA kaarten kan installeren? Dat is vreemd want ik heb test configuraties gezien op sites waar radeon kaarten getest werden op configuraties MET nForce chipsets. Meent NVIDIA dit nu serieus of niet? Het lijkt wel alsof ze er een sport van maken om klanten kwijt te raken.

Dus.. een nForce based mobo + een Radeon. Goed idee of slecht idee?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Nee, dat beweren ze niet.

Ze vertellen alleen dat ze ook NForce chipsets hebben met ingebouwde GForce.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Lees de laatste regel:

"Latest nvidia based"

Wel een beetje arrogant van Nvidia om dat neer te zetten.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 15:11 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:38

Piggen

Lekker bakkie

wat moeten ze dan zeggen?
"Als u de geintegreerde graphics bout vind, kut u door het AGP-slot altijd upgraden naar een supersnelle ATI grafische kaart" |:(

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Zie het als een PR stunt, om te laten zien dat nVidia altijd de meest high-performance kaart is. Wil niet zeggen dat je er geen andere in kan steken, gaat prima hoor! :)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ze zouden op zn minst NIET kunnen aangeven dat je alleen maar Nvidia kaarten in kan stoppen. " So you can always upgrade to a new videocard", or whatever.

Anyway, ik neem aan dat dit gewoon een staaltje nvidia arrogantie is. Het bord zelf is tenslotte gewoon van Asus.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00
mpmad schreef op 26 november 2003 @ 15:11:
wat moeten ze dan zeggen?
"Als u de geintegreerde graphics bout vind, kut u door het AGP-slot altijd upgraden naar een supersnelle ATI grafische kaart" |:(
Dat er een andere AGP kaart in kan (verder geen merken noemen).

MSI zegt toch ook niet dat er alleen MSI videokaarten in hun mobo's kunnen?

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 26-11-2003 15:15 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Hazuki
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Tuurlijk is dat een goed idee, een nForce2 is nog altijd het snelste Athlon XP platform en zoals je in mijn specs kunt zien werkt een Ati (of welke non-Nvidia kaart dan ook) ook gewoon op de nForce2.

Koekie?

• RSpliet
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Zenny: dat is geen arrogantie, dat heet marketing. Op deze manier garanderen ze dat een nVidia kaart werkt op dat bord, zodat mensen die twijfelen maar voor n nVidia kaart gaan(hey, die werkt goed, staat er zelf!). Voor de rest word ook geen support gegeven door nVidia(had je maar n andere kaart moeten kopen). Daarnaast word er zo gesuggereerd dat nVidia altijd het nieuwste is, en altijd high-performance, dus zo haal je nog wat extra mensen over een nVidia kaart te kopen.
Microsoft zegt toch ook dat Windows het beste operating system is, ookal denk ik daar zelf heel anders over(laten we hier verder geen discussie over voeren uiteraard, zonde van t topic).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

nee man ik heb ook een nforce2 mobo met ati radeon kaart erin werkt geweldig :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zelfs met een SiS Xabre 400 loopt het uit de kunst.

Verwijderd

Topicstarter
Marketing, ach natuurlijk.. evil! :)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38

The Third Man

The Third Jellyfish

Ze zeggen ook niet "je kan alleen upgraden met een nivida kaart", ze zeggen "zodat je makkelijk kan upgraden met een nvidia kaart". Het is al helemaal vergezocht om te denken dat dat ook voor de Nvidia chipsets zonder IGP zou gelden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 15:13:
Nou, ze zouden op zn minst NIET kunnen aangeven dat je alleen maar Nvidia kaarten in kan stoppen. " So you can always upgrade to a new videocard", or whatever.

Anyway, ik neem aan dat dit gewoon een staaltje nvidia arrogantie is. Het bord zelf is tenslotte gewoon van Asus.
Klopt Zenny zo denkt een organisatie/ondernemer er altijd over 8)7

Wat snappen de mensen niet er staat toch gewoon dat er een AGP slot op zit, dus 'elke' AGP videokaart past erop.
Behalve je voodoo 2 AGP die stof ligt te happen maar dat staat wel vermeld in de FAQ

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft niet perse. Het is bekend dat de MSI middenklassers zware problemen hebben met de nieuwere Radeon kaarten, al ligt dat waarschijnlijk meer aan de beschikbare drivers en minder aan de hardware.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 16:11 ]

Verwijderd

zou een beetje dom zijn als je als nvidia beweert dat je er beter een ati-kaart in kan mikken.
hoezo dief van je eigen geld :+

Verwijderd

Het enigste wat zo'n beetje bekend is dat de ASUS A7N8X-X problemen geeft met de R9600PRO. Daarmee dat ik ook maar de Deluxe heb gepakt, enja, hier loopt alles smooth >:)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:12
Ik draai hiero nForce2 in combinatie met een ATI vga kaart, zonder problemen.

Het gerucht ging wel dat de performance van ATI kaarten door het nVidia chipset niet ten volle 100% benut zou worden. Maar dat is al van een paar jaar geleden. Mocht dat ooit zo geweest zijn (vanuit PR oogpunt) dan is dat al lang niet meer, want bij de meeste mainboard tests wordt er een ATI kaart gebruikt en als het nForce2 platform dat niet winst tov een KT600 ofzo dan zou nVidia zich toch in de vingers snijden..

Dus onzin, werkt perfect.

Verwijderd

Hier ook nForce2 in combinatie met een ATI 9700pro vga kaart, zonder problemen.
Werkt perfect.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Hier een Nforce2 bordje met een Radeon9700 non pro... geen probleem.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Pagina: 1