Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zit de + aan de binnenkant van TFT Nfren ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

1)Kan iemand mij zeggen of de "plus" aan de binnenkant, of aan de buitenkant zit
bij de power plug , aan de achterzijde van een Nfren 1500 TFT scherm?

Ik wil er nl de computervoeding op aansluiten maar kan op de monitor niet aflezen hoe dat dus precies zit.
De orginele voeding is tijdens de verhuizing zoek geraakt en kan ik dus ook niet uitvogelen hoe dat met de + en de - dus zit.

2) Ik heb nog een losse voeding liggen. Dan kan ik toch gewoon de 12V draadjes (geel en zwart) aan een passende connector knopen en achter in de monitor steken? Stroomafname van de monitor is 3.33A bij 12 V

3) Of zou ik gewoon gebruik kunnen maken van de voeding in de computer of zou dat te veel vergen van die voeding?

Bij voorbaat dank voor Uw reactie!

Gr Thijs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die link.
Maar nu weet ik nog steeds niet of de plus aan de binnenkant of de buitenkant zit.

En dat schijnt nu zo belangrijk te zijn, want wanneer je het verkeerd om monteert gaat er iets over z'n nek aan de binnekant van de monitor.

Verwijderd

staat het niet op de behuizing van de tft? Meestal staat er zo'n rondje met stipje bij die aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, staat er niet op! Heb hem ook nog opengeschroefd, maar daar werd ik ook niet wijzer van, omdat de plugje direct op een printplaat vast zit :(

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

binnenin is "bijna altijd" +

stel maar dat je plugje tegen een aarde aan komt, loopt ie zo leeg :P en dat moet niet gebeuren natuurlijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 20:48 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Da's een behoorlijke logica, Oxigun.
Dus daar kan ik gewoon van uit gaan?

Als ik nu een losse computervoeding gebruik, (4 draadjes, waarvan geel en zwart 12 V en rood en zwart 5 V), kan ik dan volstaan met die 12 V draadjes, of moet ik de 5 V draadjes ook belasten?

Verwijderd

Dus daar kan ik gewoon van uit gaan?
vaak wel, al zijn er ook een hoop uitzonderingen.

In het andere topic heeft de gebruiker het over een aanduiding die bij de connector staat, wellicht dat je iets over het hoofd ziet? Stuur anders een mailtje richting de fabrikant óf 1 van de leveranciers in NL.

http://www.nfren.com/
mailto:ihhwang@nfren.com
BTC EUROPE..
Cypresbaan 38,
2908 LT Capelle a/d IJSSEL,
The Netherlands
Tel: +31 10 264 24 44
Fax:+31 10 264 24 58

Of je de 5V ook moet belasten ligt aan het ontwerp van je voeding - sommige hebben een ingebouwde belastingsweerstand (zie ook Verwijderd in "Vervangende voeding NFREN tft" en [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml])

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, euss.

Leer als leek een heleboel hier! Echt geweldig!

Heb al een mail uit staan bij de fabrikant, maar tot nu toe niets ontvangen.

Als het stil blijft op het mailfront, ga ik vrijdag a.s. voor de "plus" aan de binnenkant en sluit ik hem op een losse atx voeding (235 watt) aan.

Nog wat:

Door die veiligheid in zo'n voeding kun je dus niet meten/bekijken, in onbelastte toestand, of ie het nog wel doet. Hij lijkt dus helemaal dood te zijn, toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 21:55:

Door die veiligheid in zo'n voeding kun je dus niet meten/bekijken, in onbelastte toestand, of ie het nog wel doet. Hij lijkt dus helemaal dood te zijn, toch?
de ene wil wel aan (door de ingebouwde weerstand) en de ander niet, kwestie van proberen. anders een verbruiker eraan hangen (ik heb een 12 volt lampje en een zware weerstand (vierkant blok) om voedingen te belasten.

Verwijderd

Topicstarter
Allen hartelijk dank voor de snelle reacties en ik ga stoeien met dit alles.

De afloop horen jullie nog!

Gr Thijs
Pagina: 1