Toon posts:

Geluid door sturen naar mic.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, het is een raar id, en heb de search ook gebruikt maar kon nix vinden, maar ik wil dus het geluid (m'n wave signaal van de pc) doorsturen naar m'n mic zodat ik dat geluid kan gebruiken in MSN Video mail, zodat mensen kunnen horen wat voor muziek ik draai. Kan ook anders, maar heb geen mic, wil het ff tijdelijk zo doen. Ik heb een Nforce 5.1 onboard APU Chip, met DTS uitgang.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

:S voor het geld dat zo'n snoertje kost kun je beter een kleine mic kopen...

[ Voor 11% gewijzigd door Koenzie op 26-11-2003 15:10 ]

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Je kan toch gewoon bij recording options wave of what u hear instellen?

Verwijderd

Topicstarter
ja.. maar de bedoeling is om het geluid door te sturen naar een MSN Video Conference, zodat de andere hoort wat ik draai.. maar het lijkt me zeer moeilijk om 192kbps kwaliteits signaal met videobeelden over een 64kbps upload te sturen (wanadoo easy)...

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Je kan ook de Shoutcast plug-in voor WinAmp gebruiken, en dan vervolgens op diezelfde machine een Shoutcast server starten.

JOU WinAmp moet dan de muziek omzetten naar 56 kbps, die stuurt dat door naar de Shoutcast server die je draait. Dan kan de andere persoon 'inloggen' met WinAmp naar je ShoutCast server, en meeluisteren met wat je draait.

Dat werkt echter maar 1 op 1, als je upload beperkt is. Of je moet iemand anders regelen die een Shoutcast server op kan zetten op een PC die wèl veel upload heeft, zodat meer mensen kunnen meeluisteren.

[ Voor 25% gewijzigd door JumpStart op 26-11-2003 15:23 . Reden: toevoeging ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 15:17:
ja.. maar de bedoeling is om het geluid door te sturen naar een MSN Video Conference, zodat de andere hoort wat ik draai.. maar het lijkt me zeer moeilijk om 192kbps kwaliteits signaal met videobeelden over een 64kbps upload te sturen (wanadoo easy)...
Ik neem aan dat MSN Video gewoon doorstuurt wat je bij je recording properties hebt geselecteerd. Dus als je wave selecteert horen ze je mp3tjes.

Maar idd, dat zal volkomen ruk klinken natuurlijk. Er wordt extreem zware compressie overheen gegooid. De bandbreedte wordt beperkt (tot 300hz tot 5KHz ofzo), er wordt dynamische compressie overheen gegooid (veel!) en vervolgens hele heftige lossy compressie waarbij je allemaal artefacten gaat horen. Compleet onvergelijkbaar met mp3 kwaliteit dus.
Maar ze zullen wel herkennen welk nummer je hebt opstaan, dus als het je daar om gaat....

Verwijderd

.

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 15:48:
ik denk dat je contactpersonen een hoop gepiep te horen krijgen!

Doordat de rondgaande versterking >= 1 wordt begint het spul gigantisch te piepen. Nooit je uitgang weer op je ingang aansluiten!
dat denk ik ook ja... damnz

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 15:48:
ik denk dat je contactpersonen een hoop gepiep te horen krijgen!

Doordat de rondgaande versterking >= 1 wordt begint het spul gigantisch te piepen. Nooit je uitgang weer op je ingang aansluiten!
Niet per sé, al hangt dat af van de software...

MS Gamevoice bijvoorbeeld, daarbij kan je datgene wat je opneemt/verstuurt laten horen, of juist gedempt houden. Als je dus niet kiest voor de voice feedback (jezelf horen) dan kan er ook nooit een piep ontstaan.

Hetzelfde met de ingebouwde voicecom in Half Life / Counterstrike / TFC en dergelijke. Default hoor je je eigen stem niet, behalve als je voice_loopback 1 in de console gebruikt...

Als je alleen muziek wilt laten horen, dan is WinAmp met ShoutCast de beste oplossing.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Jag

Jag

Ik heb het antwoord al gegeven, fijn dat er ook op gereageerd wordt :P.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Het antwoord heb je zelfs al twee keer gegeven Jag ;) . Gewoon met de mixer fucken. Het schuifje kan trouwens ook "stereo mix" heten... gewoon ff uitproberen. werkt goed hoor. Ik stuur ook altijd mijn TV signaal + line-in geluid over de lijn ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1