Onbekende monitor...

Pagina: 1
Acties:

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:39
Lo leute, heb een sappig vraagje vandaag.

Ik heb al een paar jaar (3 of 4) een "generic" oftewel standaard, merkloze monitor volgens Windows (Alle versies). Nu vraag ik me de laatste tijd af of er op de een of andere manier achter is te komen wie deze monitor gemaakt heeft. Er staat niks qua fabrikant of distributeur op de monitor zelf, ook niet op dat plastic vel wat je altijd op de achterkant ziet (Of ik ben gewoon scheel).

De reden voor mijn recente queste naar de fabrikant? De monitor begint langzaam aan lijnen te vertonen die langzaaaaam van boven naar benenden (Of vice versa) bewegen. En dus wilde ik eens kijken of ik wat drivers kan vinden, en niet de standaard drivers van Windows - Die het overigens goed doen.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zodiac schreef op 26 november 2003 @ 14:03:
Lo leute, heb een sappig vraagje vandaag.

Ik heb al een paar jaar (3 of 4) een "generic" oftewel standaard, merkloze monitor volgens Windows (Alle versies). Nu vraag ik me de laatste tijd af of er op de een of andere manier achter is te komen wie deze monitor gemaakt heeft. Er staat niks qua fabrikant of distributeur op de monitor zelf, ook niet op dat plastic vel wat je altijd op de achterkant ziet (Of ik ben gewoon scheel).

De reden voor mijn recente queste naar de fabrikant? De monitor begint langzaam aan lijnen te vertonen die langzaaaaam van boven naar benenden (Of vice versa) bewegen. En dus wilde ik eens kijken of ik wat drivers kan vinden, en niet de standaard drivers van Windows - Die het overigens goed doen.
Staat er op die plastic plaat geen nummer :? Anders even in google zoeken. Je kunt eventueel hier een pic posten van de monitor, kunnen we kijken of iemand hem herkent.

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-07 13:33
Probeer er eens met een programma genaamt AIDA 32 achter te komen.. die geeft dergelijke informatie... :)

AIDA SETUP

• Zodiac
Hmm, bedankt, ik zal het eens vanavond proberen met dat tooltje (Zit nu op mn werk).

Er zal wel ergens een nummer staan. Er is IDD mischien een kleine kans dat ik hiermee de mysterieuze fabrikant vind, maar ik heb er geen hoop in.

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-07 13:33
het vond ook gelijk al de info van mijn monitor... terwijl ik daarvan toen de drivers nog niet geinstalleerd had :) dus je hebt wel een goede kans lijkt mij ;)

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 18:40

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb ook een naamloze 14"monitor, toen ik het stickertje echt eens goed ging checken, zag ik in een klein hoekje Acer technologies staan met daaronder 7134t. Kans dat je iets over t hoofd ziet.
Als de monitor idd 4 jaar oud is heb je kans dat er DCC op zit. dit zorgt ervoor dat het model en de specs/resoluties/kleurtemperaturen worden doorgegeven aan de computer. met powerstrip (ff zoeken) kun je de DCC info uitlezen.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Overigens maakt het voor die lijnvorming niet uit welke driver windows installeerd, hooguit kun je wat meer rommelen met refreshrates als je die driver installeert.

• Zodiac
Wow! Vet programma dat Aida! Heb het hier even geinstalleerd, maar damn! Het kan veel, en is freeware! Ik bedoel, WTF! Dacht dat goede freeware programma's waren uitgestorven.

Kan niet wachten tot ik thuis ben. Ik laat wel weten hoe het is afgelopen.

Gijsbert: I know, maar ik wil IIG de fabrikant weten :P

• Zodiac
Hahahaha, OMFG...

Zelfs Aida32 kent de monitor niet... Wat een kloteding. Bedankt voor de moeite lui!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TJa, dan heb je er ook niet veel aan, misschien schaamden de makers zich zo voor dat probleem dat ze hun naam er niet op durfden te zetten :+

Het probleem van die strepen is denk ik niet echt op te lossen, dat zal wel door de ouderdom komen. Drivers maken idd ook weinig uit. Bovendien zal de garantie inmiddels ook wel verlopen zijn.

• Zodiac
Garantie sowieso :) Maar ja, monitor zal eens dezer dagen wel helemaal niet meer aanspringen. Oh well...

19" Philips 109P, here I come
Pagina: 1