[Feature] Duidelijkere errormeldingen

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Topicstarter
Ik zag laatst op de Frontpage dit topic over spam voorbij komen. Ik dacht in SA. Het was een interessant onderwerp (waarvan je je overigens af kon vragen of de discussie niet de verkeerde kant op ging) en nadat ik de eerste paar reply's had gelezen, was het hele topic opeens niet meer toegankelijk. Ik krijg nu al een aantal dagen deze melding voorgeschoteld:
De gebruiker heeft geen toegang tot categorie 6.
(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)

Aangezien ik het topic niet terug kon vinden in LA of SeM is mijn vraag: Wat is de achtergrond hiervan?

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het topic is getrashed,

op GoT is het niet gewenst dat kwaad met kwaad bestreden wordt, dus oproepen tot dDOS aanvallen oid. op sites van spammers worden niet toegestaan

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Concrete
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Topicstarter
OK, helder. Ik vond het jammer dat de discussie die kant op ging, want er wordt maar weinig echt zinvol gediscussieerd over spam, vind ik.

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Wat houdt je tegen om zelf in Stuffis Generalis een serieuze discussie erover te starten na overleg met de SG-mods? :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien nog een leuke tip, is het niet handiger om de tekst:

te vervangen door iets als:

sorry dit topic is verplaatst naar de TC omdat deze niet past op GOT
zie voor meer info de Faq

en voor andere forums als bijv. hk SG enzo.:

sorry tot dit forum heeft u nog geen toegang.
meer info zie faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
agree!
Lijkt erop dat je de toegang tot het forum is ontzecht!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Leuk idee maar de vertaling klopt niet: De gebruiker heeft geen toegang tot categorie 6 betekent dat je niet in hoofdgroep Area 51 mag, waar alle crewfora inclusief TrashCan onder vallen. Een correctere error is dus door het systeem niet te geven.

Dat er in het Engels nog de officiele naam voor de exception staat is enkel voor de ontwikkelaars interessant, dat moet je gewoon negeren als gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:31

Wokschotel

Op 6 wielen

curry684 schreef op 26 november 2003 @ 14:10:
Leuk idee maar de vertaling klopt niet: De gebruiker heeft geen toegang tot categorie 6 betekent dat je niet in hoofdgroep Area 51 mag, waar alle crewfora inclusief TrashCan onder vallen. Een correctere error is dus door het systeem niet te geven.
Natuurlijk wel. Iets als 'Dit topic staat in de crewfora' is een stuk duidelijker. Ik had geen idee waar categorie 6 voor stond.
Dat er in het Engels nog de officiele naam voor de exception staat is enkel voor de ontwikkelaars interessant, dat moet je gewoon negeren als gebruiker.
Tja, een iets heldere foutmelding moet toch geen probleem zijn lijkt me ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wokschotel schreef op 26 november 2003 @ 14:24:

Tja, een iets heldere foutmelding moet toch geen probleem zijn lijkt me ;)
Ik ben het daarmee ook wel eens, de huidige foutmeldingen zijn er tijdens de ontwikkelingsfase ingezet, en hebben een hoog 'handig-bij-het-debuggen'-gehalte.
Vanuit gebruikersoogpunt kunnen ze zeker duidelijker en helderder, het zou goed zijn als dat wordt gedaan;
mogelijk is het zelfs mogelijk om een lijst met alle foutmeldingen te krijgen en hiervoor echte 'userfriendly' uitvoeringen te bedenken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mjah hoe dan ook gaat ie nu door naar React Bugs en Featurerequests met een titelchange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik vindt het anders een aardig duidelijke foutmelding. Het enige wat je in feite ook hoeft te weten is dat je geen toegang hebt tot een bepaald forum, waarom moet er bijstaan welk forum dit is :?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

curry684 schreef op 26 november 2003 @ 14:10:

"forum 6" is nu niet direct duidelijk te noemen. Daar kan best een toelichtend tekstje aan gekoppeld worden, ook al is het maar de titel van het forum.
RM-rf schreef op 26 november 2003 @ 14:46:
[...]
Ik ben het daarmee ook wel eens, de huidige foutmeldingen zijn er tijdens de ontwikkelingsfase ingezet, en hebben een hoog 'handig-bij-het-debuggen'-gehalte.
Vanuit gebruikersoogpunt kunnen ze zeker duidelijker en helderder, het zou goed zijn als dat wordt gedaan;
mogelijk is het zelfs mogelijk om een lijst met alle foutmeldingen te krijgen en hiervoor echte 'userfriendly' uitvoeringen te bedenken
mooie zin ;)
Ik denk dat de meeste users op GoT hier best aan mee zouden willen werken. Ik in ieder geval wel.
offtopic:
RM-RF, wat betekent BT in jouw status?

[ Voor 31% gewijzigd door dawuss op 26-11-2003 15:02 . Reden: toevoeging ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

DeverauX schreef op 26 november 2003 @ 14:54:
Ik vindt het anders een aardig duidelijke foutmelding. Het enige wat je in feite ook hoeft te weten is dat je geen toegang hebt tot een bepaald forum, waarom moet er bijstaan welk forum dit is :?
ook in dat geval is het fout, er staat dan veels teveel informatie, teveel informatie verward, en die verwarring

overigens betwijfel ik of dit in React B+FR's hoort, immers de tekst van de melding is iets wat GoT betreft en waarover de Parse-mensen geen beslissing meten nemen.

als melding lijkt mijzelf
Dit topic staat in een forum waartoe U geen toegang hebt
duidelijk en helder,
eventueel zou het een mogelijkheid kunnen zijn dat als het topic verplaatst is, hieraan is verplaatst naar toe te voegen ipv 'staat in'

wat betreft topics in de HK, daarbij lijkt het me ook een goede optie dat hier een specifieke ietwat langere tekst verschijnt, custom voor de HK, met een korte beknopte uitleg dat de toegang moet worden aangevraagd en een link naar het toegangstopic in MED, enkel is de vraag of dit technisch mogelijk is, voor enkel 1 forum

offtopic:
wat betekent BT? Bemiddel Team

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 26-11-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

RM-rf schreef op 26 november 2003 @ 15:02:
[...]
enkel is de vraag of dit technisch mogelijk is, voor enkel 1 forum
Ik neem aan dat als het mogelijk is "categorie 6" weer te geven, dat die "6" dan net zo goed in een databasequery gegooid kan worden, om er een toelichtende tekst voor op te vissen.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

dawuss schreef op 26 november 2003 @ 15:04:
[...]
Ik neem aan dat als het mogelijk is "categorie 6" weer te geven, dat die "6" dan net zo goed in een databasequery gegooid kan worden, om er een toelichtende tekst voor op te vissen.
Het is echter een securityleak en daarom hoort het niet.

Dit kun je voor topics hetzelfde stellen namelijk, en ik geef een willekeurige link naar een crewforumtopic. Als jij nu op die link klikt krijg je 'Not allowed'. Als je het topic echter opzoekt krijg je dan plots "Not allowed to access topic 'Gaan we dawuss nu nog bannen?'" voor je kiezen. Jij mag niet weten dat dat topic bestaat, daarom heb je er geen rechten op.

Analoog voor fora zouden wij een speciaal subforum op kunnen zetten om over jou te klagen: "User not allowed to access forum "Dawuss sux, plaats hier je dawuss afzeiktopics!"

En als we echt willen bikkelen kunnen we zelfs een hoofdgroep opzetten met als subfora "Dawuss afzeikplaatjes", "Dawuss uitlachtopics" en "Dawuss banrequests". Zie je al gebeuren: "User not allowed to access category 'Dawuss afzeikfora".

Om deze reden is het heel duidelijk: geen access betekent ook dat je de naam niet mag weten. Zelfs het nummertje zoals het nu getoond wordt is eigenlijk al teveel, in ieder geval is het nog op HG-niveau dichtgetimmerd zodat je niet kunt controleren of wij je topics naar Gathering of Tweakers Crew of TrashCan gemoved hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

RM-rf schreef op 26 november 2003 @ 15:02:
[...]
overigens betwijfel ik of dit in React B+FR's hoort, immers de tekst van de melding is iets wat GoT betreft en waarover de Parse-mensen geen beslissing meten nemen.
De technologie staat afaik het overriden van errormessages niet toe. Het is dus een feature request voor de React-mensen. Mocht de feature er komen kunnen we alsnog in GTC gaan bomen over de specifieke invulling, maar nu is het echt een duidelijke FR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 26 november 2003 @ 15:44:
[...]

De technologie staat afaik het overriden van errormessages niet toe. Het is dus een feature request voor de React-mensen. Mocht de feature er komen kunnen we alsnog in GTC gaan bomen over de specifieke invulling, maar nu is het echt een duidelijke FR :)
nu is het dus even wachten op een reactie van de kant van React. Maar ben dus niet de enige die zich een beetje ergert aan de standaard tekst ;)

De oude leute hier snappen natuurlijk direct wat de tekst inhoud, maar denk dat de nieuw forum bezoekers zich tot vaak afvragen wat er is gebeurd met een topic. En ja dan krijg je dus die topics in LA "waar is het topic nou?!?"

Er zou dus een algemene tekst moeten komen die zowel op de crew/hk/Tc/ de rest past. Zodat mensen niet zo zeer weten waar het heen is gegaan maar wel dat het verplaatst is naar een andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

curry684 schreef op 26 november 2003 @ 15:42:
[...]

Het is echter een securityleak en daarom hoort het niet.

Dit kun je voor topics hetzelfde stellen namelijk, en ik geef een willekeurige link naar een crewforumtopic. Als jij nu op die link klikt krijg je 'Not allowed'. Als je het topic echter opzoekt krijg je dan plots "Not allowed to access topic 'Gaan we dawuss nu nog bannen?'" voor je kiezen. Jij mag niet weten dat dat topic bestaat, daarom heb je er geen rechten op.

Analoog voor fora zouden wij een speciaal subforum op kunnen zetten om over jou te klagen: "User not allowed to access forum "Dawuss sux, plaats hier je dawuss afzeiktopics!"

En als we echt willen bikkelen kunnen we zelfs een hoofdgroep opzetten met als subfora "Dawuss afzeikplaatjes", "Dawuss uitlachtopics" en "Dawuss banrequests". Zie je al gebeuren: "User not allowed to access category 'Dawuss afzeikfora".

Om deze reden is het heel duidelijk: geen access betekent ook dat je de naam niet mag weten. Zelfs het nummertje zoals het nu getoond wordt is eigenlijk al teveel, in ieder geval is het nog op HG-niveau dichtgetimmerd zodat je niet kunt controleren of wij je topics naar Gathering of Tweakers Crew of TrashCan gemoved hebben.
Ik zeg ook niet direct dat voor elk topic en forum de titel als errorMSG weergegeven zou moeten worden.
Het is heel goed mogelijk (in principe, niet perse technisch) om bijvoorbeeld de HK, SG en dergelijke aparte errormessages te geven met toelichtende beschrijvingen, en "al het andere" een default value.
Je hebt geen toegang tot de Tweakers Huiskamer.
Voor meer informatie over het beleid omtrend HK-access, kijk [url=blaat]hier[/url].
Je hebt geen toegang tot "Stuffis Generalis".
Voor meer informatie over het beleid omtrend toegang tot SG, kijk [url=faqje]hier[/url].
Je hebt geen toegang tot dit forum
Zo heb je een compromis tussen het geven van duidelijke informatie, en het beschermen van informatie die niet voor de gebruiker bestemd is.

BTW, wie is die Dawuss toch steeds?

groeten,

dawuss (dit keer bewust met groet ;) )

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Alleen nu kloppen je debugmeldingen onderaan niet, dat moet:
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
zijn.

Imho spreekt die error voor zich (je hebt geen toegnang, klaar), misschien dat er iets in de LA/SM FAQ over vermeld kan worden, maar om er meer neer te zetten is wat overdone vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Rafe schreef op 26 november 2003 @ 16:36:
Alleen nu kloppen je debugmeldingen onderaan niet, dat moet:
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
zijn.
Idd, zo goed had ik daar geen aandacht aan besteed :)
Imho spreekt die error voor zich (je hebt geen toegnang, klaar), misschien dat er iets in de LA/SM FAQ over vermeld kan worden, maar om er meer neer te zetten is wat overdone vind ik :)
Dat is waar, maar het kan toch geen kwaad (nieuwe) gebruikers de goede kant op te wijzen?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

React ondersteunt gettext() voor de vertalingen via een sprintf(), maar er zijn geen instellingen per forum, db queries etc.
Maw, het is een textstring met 1 of 2 variabelen. curry kan in GTC een lijst van meldingen van een ca. half jaar geleden vinden ter voorbeeld.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

[rml][ react] vertaling error meldingen[/rml] dus... 260 a 280 errors die vertaald moesten worden 8)7

Vrijwilligers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

curry684 schreef op 26 november 2003 @ 17:17:
[rml][ react] vertaling error meldingen[/rml] dus... 260 a 280 errors die vertaald moesten worden 8)7

Vrijwilligers? :P

8)7 :+

oftewel: Heb je een klein voorbeeldje dan? :P
* gorgi_19 kan zich er weinig bij voorstellen

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 26-11-2003 17:23 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

gorgi_19 schreef op 26 november 2003 @ 17:19:
oftewel: Heb je een klein voorbeeldje dan? :P
* gorgi_19 kan zich er weinig bij voorstellen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
msgid "forum::forum::input_missing"
msgstr "Forum can't exist: $forumid"

msgid "forum::get_forumdata::no_forum_found"
msgstr "No forum found"

msgid "forum::get_forumdata::forum_not_allowed"
msgstr "User not allowed to access this forum"

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

haha wat flauw,
waarschijnlijk bestaat dat topic ook nog echt daar :+

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

code:
1
2
3
# Error 291 - Available variables: number_format(strlen($content)),number_format(strlen($content)-65535)
msgid "user::new_profilemessage::maxcolumnsize_exceeded"
msgstr "Content string too long after conversion - %s bytes after conversion - %s bytes more then possible"

zoiets dus...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• curry684

curry684

Als er vrijwilligers zijn move ik het hele topic wel naar LA :)

• crisp
  • Laatst online: 11:41

crisp

Devver

Pixelated

curry684 schreef op 27 november 2003 @ 09:15:
Als er vrijwilligers zijn move ik het hele topic wel naar LA :)
Er zijn er toch al een aantal vertaald? Ik zie toch regelmatig Nederlandstalige errormeldingen...

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp schreef op 27 november 2003 @ 09:19:
Er zijn er toch al een aantal vertaald? Ik zie toch regelmatig Nederlandstalige errormeldingen...
Klopt, die zijn van kees zijn hand, zie dat crewtopic ;)

Als chem met een lijst van onvertaalde foutmeldingen kan komen, en er iemand zo gek is (gorgi_19 ? :P ) om ze willen te vertalen, kan dit topic eventueel wel naar Lieve Adjes

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• curry684

curry684

Leef je uit jongens: [rml][ React] Foutmeldingen vertalen[/rml]

[ Voor 68% gewijzigd door curry684 op 27-11-2003 10:38 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.