Toon posts:

Speedtouch 510 currupte rar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik het een probleem met het downloaden van rar files. Sinds ik aan het downloaden ben komen alle rar bestanden corrupt aan.
Ik heb inmiddels dezelfde bestanden laten downloaden door een collega en bij hem zijn de bestanden wel goed.

Melding bij het uitpakken van rar bestanden: The archive is either in unknown format or damaged
Melding bij rar2 bestnden via Quickpar: beschadigd 0 blocks beschikbaar (terwijl het bestand wel 4 MB groot is)

Na het downloaden van de rar of rar2 bestanden blijkt dat deze bij mijn collega een aantal kb groter zijn.

Ik heb inmiddels mijn geheugen van de verschillende pc op mijn netwerk gecontrolleerd maar alles lijkt goed te zijn. Alle andere pc's op mijn netwerk hebben het zelfde probleem met corrupte bestanden.

Configuratie:
Router: Alcatel 510 met nieuwste firmware
Daar achter een sitecom 8-poorts hub
En hierachter 3 XP bakken en Win2003 server
ADSL-provider HCCnet

Ik heb inmiddels
-verschillende programma's gebruikt om te downloaden (grabit, newsbin pro).
-newsgroup van hccnet en public newsgroups getest

Het lijkt er mij op dat er iets in mijn ADSL router verkeert gaat.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet in welke richting ik moet zoeken.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
T ligt niet aan de winrar versie die je hebt? Al geprobeert nieuwe versie te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij niet. Ik heb oude en nieuwe versie's van winrar geprobeerd

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:59

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Als je de rars nu met een discette van de ene naar de andere pc brengt en ze dan probeert te openen. Dan weet je of het je pc of je Inet connectie het probleem is.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
De bestanden die ik gedownload heb zijn een aantal kb kleiner dan als mijn collega deze download via zijn thuis ADSL verbinding.

Volgens mij gaat het dus, wat jij aangeeft, fout bij de ADSL-verbinding/router. Heeft dus iemand ditzelfde probleem ook?
Moet ik wat configureren op mijn router zodat de bestanden wel goed overkomen?
Kan het zo zijn dat het ADSL router bij het vervangen van het source-adres het bestand corrupt maakt?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:59

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:49:
De bestanden die ik gedownload heb zijn een aantal kb kleiner dan als mijn collega deze download via zijn thuis ADSL verbinding.

Volgens mij gaat het dus, wat jij aangeeft, fout bij de ADSL-verbinding/router. Heeft dus iemand ditzelfde probleem ook?
Ik geef helemaal niet aan dat het aan het modem ligt. Persoonlijk zou me dat verbazen.
Ik gaf een andere manier aan om de rar op je pc te krijgen dan via je modem.
Dit om te bekijken of het nu wel of niet aan je modem ligt.

ps.
Het aantal kb verschil kan bijvoorbeeld liggen aan het feit of je NTFS of FAT32 gebruikt en hoe groot de verschillende HDDs zijn.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik had je verkeerd begrepen, maar ik heb het bestand dat mijn collega gedownload heeft op mijn syssteem gezet en deze werkt wel.

Mijn collega heeft dezelfde configuratie op exact dezelfde laptop.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:00
dus je hebt het bestand wat bij hem niet werkte overgezet (dus jij hebt die niet gedownload) op jou laptop, en daar werkte hij wel? dan ligt het dus niet aan inet, eventueel kan je vragen of hij zen laptop ff weli testen met memtest (www.memtest86.com d8 ik)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
M1lamb3r schreef op 26 november 2003 @ 15:26:
dus je hebt het bestand wat bij hem niet werkte overgezet (dus jij hebt die niet gedownload) op jou laptop, en daar werkte hij wel? dan ligt het dus niet aan inet, eventueel kan je vragen of hij zen laptop ff weli testen met memtest (www.memtest86.com d8 ik)
Ter correctie/verduidelijking: Ik het een rar gedownload en deze werkt niet bij mij.
Mijn collega heeft het zelfde bestand gedownload en dit bestand werkt wel. Hierna dit werkende bestand naar mijn systeem gekopieerd en het blijft werken, dus..
Pagina: 1