[Infrarood] Software voor MA-620

Pagina: 1
Acties:

• WTBram
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 18:38
Ik heb voor mijn Nokia 6610 een infraroodkastje op mijn pc aangesloten: de Mobile Action 620; op een USB poort. Synchroniseren en bestanden versturen werkt prima met de Nokia PC suite.
Nu besefte ik laatst dat een afstandsbediening (TV, Video, stereo) ook met een infraroodsignaal werkt: En ja, het ledje van de MA-620 licht op als ik mijn AB daarvoor houd en op een knopje druk, hij ontvangt dus een signaal.

Ik heb al wat software gezocht die met infraroodpoorten op je PC overweg kan, maar geen van deze programma's werkte met een op USB aangesloten infraroodpoort, in ieder geval niet met mijn kastje! Dan liet ik de software op een signaal wachten, maar er gebeurt niets als ik een AB signaal op de MA-620 richt. :?

Heeft er nog iemand hetzelfde kastje werkend gekregen met AB?
Of een programmaatje waarmee ik bijv. mijn Winamp kan aansturen mbv mijn AB, via de MA-620?

[edit]
De fabrikant ondersteunt dit verder niet, reactie was dat het kastje slechts bedoeld is voor PDA's en andere communicatie via infrarood.
[edit]

[ Voor 9% gewijzigd door WTBram op 26-11-2003 13:03 ]

Have no fear, the engineer is here

Verwijderd

Ik heb ook nog 2 vragen over deze infra-rood adapte

1 Bij veel afbeeldingen krijg ik een vervelend wit randje om de wallpaper (na upload met handset manager), dus niet full-screen, hoe krijg ik dit weg?!

2 Zijn er meer functies uit te halen met deze IR-adapter, zoals inderdaad de afstandsbediening etc.

• WTBram
Met Nokia PC Suite (ik heb een Nokia 6610) kan je afbeeldingen fullscreen uploaden. Zorg ervoor dat de afbeelding 128 bij 128 pixels groot is, dan heb je geen last van witte randen.

/edit
is natuurlijk afhankelijk van je telefoon, dat aantal pixels. Als je een Nokia hebt zou ik PC Suite aanraden.

[ Voor 26% gewijzigd door WTBram op 01-12-2003 14:46 ]

• WTBram
Is er dan echt niemand die hier iets over weet? :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het is inderdaad iets dat ook goed in SA past, maar misschien kunnen ze in IT beter helpen omdat er daar wat meer ervaring met telefoontjes zit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WTBram
Tnx, I'll try!

Verwijderd

Ik heb inderdaad een 6610, zal het zo eens proberen met images van 128 bij 128!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:14

Korakal

Up up up!

[rml][ IrDA] Computer bedienen met afstandsbediening toch mogelijk[/rml] Lees dit topic eens door... hoewel dit over een seriële IrDA poort gaat (die als IR poort gaat worden gebruikt) kun je er misschien toch nog wat nuttigs uit halen...

Enneh... je mag 'm toch weer terug F_J_K :) Ik denk dat het meer in SA dan in I&T past (de I&T users komen vast wel eens buiten de deur :+)

• WTBram
thanx a very lot! 8) Dat ga ik zeker proberen, ziet er veelbelovend uit...
Heb daar al flink wat links gevonden, en daar ga ik wel mee aanklooien.

Pagina: 1