Samsung HDD: Verschillende types

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:57

Priet

To boldly do what no one has..

Topicstarter
Ter vervanging van mijn huidige harde schijf ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe. Voorwaarde is dat 'ie stil is. Omdat ik goede ervaringen heb met de extreem stille schijven van Samsung (hij was zo stil dat ik aan het lampje moest zien of ie aan stond :z) wil ik nu weer een Samsung schijf.
Het moet ook een SATA schijf zijn van minimaal 80 GB.

Ik kwam uit op de SpinPoint P Serie met SATA aansluting die Samsung op dit moment levert. De volgende modellen heb ik gevonden:

SP0812C
SP1213C
SP1614C

Het stomme is dat ondanks dat de typenummers verschillen de schijven allen identiek zijn! 8)7
Ik dacht eerst dat het misschien verschillende modellen zijn voor verschillende regio's, maar ze staan allemaal op de NL site van Samsung dus dat zal dan wel niet zo zijn.

Wat is het nou het verschil tussen deze types?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Priet

Priet

Topicstarter
Ik ben er al achter. Het is het verschil in grootte. Ze hebben op die pagina's een foutje gemaakt bij Samsung :o

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 13:35

job

wil je echt weten wat de stilste hd is: http://www.storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php
en dan kiezen voor idle noise. ik kan je zo ook wel vertellen dat dat seagate is

[ Voor 6% gewijzigd door job op 27-11-2003 13:44 ]

• Priet

Priet

Topicstarter
Idle noise is toch het geluid dat gemaakt wordt als de schijf even 'niks aan het doen is'?

Ik heb er nu een Seagate Baracuda -nog wat- (80 GB ATA) inzitten en die is heel stil. Als 'ie niks aan het doen is tenminste... zodra dat ding begint met schrijven kan het toch nog een hoop herrie maken. En dat doet die Samsung niet, die blíjft stil :)

• job

job

oeps foutje

[ Voor 98% gewijzigd door job op 27-11-2003 13:44 ]

• job

job

ja, daar heb je gelijk in.
vraag me niet waarom, maar de geluidsproductie tijdens activiteit wordt in geen enkele review vermeld.

ik heb nog nooit een samsung horen draaien, dus even kijken of ik die ergens kan vinden.
Pagina: 1