Toon posts:

Philips 612 dvd speler nokt ermee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een Philips 612 standalone speler en die is nu zo'n 1/2 jaar a 2 jaar oud. Nu beginnen de problemen zich voor te doen, nadat ik de matrix erin had gedaan stopte de speler met afspelen na 2 minuten. Dit vond ik vreemd, dus ik gooi er een muziek cd'tje in om te testen of hij het nog wel doet en die doet het ook de eerste 2 minuten goed maar daarna speelt hij de cd schokkerig af :'(

Nadat ik een nachtje ahd geslapen en hem weer uittesten deed de speler het nu iets langer (20minuten ofzo) maar daarna begint hij weer schokkerig cd's en dvd's af te spelen en soms doet hij het helemaal niet. :?

Ik heb in de search gezocht, maar daar niet hetzelfde probleem gevonden.

Ten eerste weten jullie of hij misschien te warm wordt?
Heb ik nog garantie?
Is het een bekent probleem (bij de 622 wel iniedergeval)
Kan ik dit zelf makelijk maken?

Verwijderd

Topicstarter
*Schop* ;)

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-03 12:01
Mijn broer heeft ook een dvd speler van philips en bij het afspelen van dvd's schokte het beeld in regelmaat. Hij kreeg het apparaat zelf niet open dus is hij met zijn apparaat naar de winkel gegaan. Die hebben hem voor 20 euro schoongemaakt. En nu doet hij het weer perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Brakius schreef op 27 november 2003 @ 09:48:
Mijn broer heeft ook een dvd speler van philips en bij het afspelen van dvd's schokte het beeld in regelmaat. Hij kreeg het apparaat zelf niet open dus is hij met zijn apparaat naar de winkel gegaan. Die hebben hem voor 20 euro schoongemaakt. En nu doet hij het weer perfect.
Dus het wijst erop dat de lens vuil/slecht is :? Heb dit wel met een aantal stereo torens gehad, maar die heb ik gewoon opegeschroeft en even schoongemaakt. :9

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:23

Alaksandus

Vae puto deus fio

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 12:49:
Wij hebben een Philips 612 standalone speler en die is nu zo'n 1/2 jaar a 2 jaar oud. Nu beginnen de problemen zich voor te doen, nadat ik de matrix erin had gedaan stopte de speler met afspelen na 2 minuten. Dit vond ik vreemd, dus ik gooi er een muziek cd'tje in om te testen of hij het nog wel doet en die doet het ook de eerste 2 minuten goed maar daarna speelt hij de cd schokkerig af :'(

Nadat ik een nachtje ahd geslapen en hem weer uittesten deed de speler het nu iets langer (20minuten ofzo) maar daarna begint hij weer schokkerig cd's en dvd's af te spelen en soms doet hij het helemaal niet. :?

Ik heb in de search gezocht, maar daar niet hetzelfde probleem gevonden.

Ten eerste weten jullie of hij misschien te warm wordt?
Heb ik nog garantie?
Is het een bekent probleem (bij de 622 wel iniedergeval)
Kan ik dit zelf makelijk maken?
Oke hij is dus een half á 2 jaar oud. Als hij max 1 jaar oud is kun je toch garantie claimen. Dus gewoon ff teruggaan naar de winkel en ff probleem voorleggen.

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Topicstarter
Coronaextra schreef op 27 november 2003 @ 15:58:
[...]

Oke hij is dus een half á 2 jaar oud. Als hij max 1 jaar oud is kun je toch garantie claimen. Dus gewoon ff teruggaan naar de winkel en ff probleem voorleggen.
Ja, maar het is bij de kijkshop gekocht :D Dus denkt niet dat wat wordt! Nou ik zal zo eens kijken wat we ermee gaan doen.
Oplossingen:
1) Zelf proberen open te maken, en schoonmaken van de lens
2) Schoon laten maken van de lens door een bedrijf/vernieuwen lens
3) Nieuwe kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
*update*
Een nieuwe dvd speler (JVC) gekocht ;)
Daarnaast wil ik de philips zelf gaan maken, dus van het weekent ga ik dat eens proberen ;)
Hebben mensen nog tips om goed de lens schoon te kunnen maken? Ik heb hetzelf een paar keer gedaan bij een stereo toren maar verder niet :9

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-03 12:01
Wat m.i. je het beste kunt doen is eerst open schroeven en van binnen geheel stofzuigen. Eerst effe niet aan de lens komen. Kijken of ie het dan doet.

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:23

Alaksandus

Vae puto deus fio

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 19:49:
*update*
Een nieuwe dvd speler (JVC) gekocht ;)
Daarnaast wil ik de philips zelf gaan maken, dus van het weekent ga ik dat eens proberen ;)
Hebben mensen nog tips om goed de lens schoon te kunnen maken? Ik heb hetzelf een paar keer gedaan bij een stereo toren maar verder niet :9
Je kunt gewoon zo'n cd/DVD reinigings disc kopen, dezelfde die je in je stereo kunt gebruiken..

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Topicstarter
Coronaextra schreef op 28 november 2003 @ 09:18:
[...]

Je kunt gewoon zo'n cd/DVD reinigings disc kopen, dezelfde die je in je stereo kunt gebruiken..
Die heb ik allang getest. Eenpaar keer maar gene verbetering. (tenminste niet merkbaar) 8)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lens voorzichtig schoonmaken met een wattestokje en wat alcohol.

Verwijderd

Topicstarter
Viper_74 schreef op 28 november 2003 @ 11:25:
Lens voorzichtig schoonmaken met een wattestokje en wat alcohol.
Ik heb zelf het ooit met een zacht toiletpapiertje gedaan. Maar een wattestokje lijkt me wel beter ja :9
Alleen kan die lens wel alcohol verdragen/lijden?

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 08:57
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 11:29:
[...]

Ik heb zelf het ooit met een zacht toiletpapiertje gedaan. Maar een wattestokje lijkt me wel beter ja :9
Alleen kan die lens wel alcohol verdragen/lijden?
Ik doe het zelf wel eens met m'n cd schrijver. Want dat is nogal een stofhapper. Wattenstokje met wat isopropylalcohol (busje is eigenlijk bedoeld op cds zelf schoon te maken).
Hij doet het nog altijd (en het is al een oud beestje). Ook het loopwerkje ff goed stofvrij maken en misschien een beetje smeren (vaseline?!). Tis dan wel een cd schrijver, maar ik denk dat het in principe niet zoveel scheelt van een standalone dvd speler.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem schoongemaakt en hij liep weer als een trein. (heb het weer op me eigen manier gedaan, met ene toilet papiertje ;) ) Na ruim 2 a 3uur draaien begon het beeld wel weer in ene te gaan schokken! :(
Na hem 15minuten uit te doen liep hij weer goed en tot nu toe geen problemen meer. Wordt hij misschien soms te warm, of gewoon een foutje :?
Pagina: 1