Toon posts:

[Interbase] error: cannot attach to password database*

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een server met een Interbase 6.5 database draaien. Er zijn 2 applicaties die hiervan gebruik maken.

Nu worden de laatste week gebruikers van applicatie A regelmatig geconfronteerd met vastlopers die ervoor zorgen dat de Interbase server niet goed meer werkt en vervolgens dus ook de gebruikers van applicatie B vastlopen.

Nou ben ik zelf geheel niet thuis in Interbase, maar naar aanleiding van de volgende foutmeldingen: "INET/inet_error: read errno = 10054, INET/inet_error: send errno = 10054" dacht laat ik eerst maar eens de connectivity naar de database testen met behulp van de IBConsole tool.
Wanneer ik probeer in te loggen op de database krijg ik echter de volgende foutmelding : "cannot attach to password database"
Ik weet zeker dat ik moet inloggen met de default Interbase credentials, dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand die hier ervaring mee heeft of weet in welke richting ik moet zoeken?

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 09:51
Het lijkt me zo op het eerste gezicht dat de user en password database corrupt is?

Edit: het kan bijvoorbeeld ook dit zijn: http://www.mers.com/IB_0124.HTML

[ Voor 32% gewijzigd door Pino op 26-11-2003 13:13 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dit artikel had ik ook al gevonden maar de license file staat gewoon goed en ook de registerverwijzingen naar de rootdirectory...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel aangepast van "Interbase probleem" naar "[Interbase] error: cannot attach to password database"

Als je zelf een nog duidelijkere topictitel weet te bedenken kun je die doorgeven via topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif). Een moderator zal je topictitel dan aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, thanks. Dit is idd wat duidelijker! :)