[ASP.NET en IE6.0] Hoe navigatieknoppen IE6 uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
De navigatieknoppen (vorige, volgende) van IE6 werken tegen in mijn webapplicatie.

Als ik bijvoorbeeld een item uit een datagrid verwijder, en vervolgens op 'vorige' in de browser klik, staat dit item er weer. Als ik nu iets met dit item ga doen krijg ik uiteraard een foutmelding omdat dit item niet meer bestaat.

Hoe kan ik dit het beste afvangen. Is er een manier om vanuit het programma de knoppen te blokkeren?

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:08

pietje63

RTFM

met gebruik van pop-ups kan dat iig wel..

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
EmilneM schreef op 26 november 2003 @ 12:31:
Als ik bijvoorbeeld een item uit een datagrid verwijder, en vervolgens op 'vorige' in de browser klik, staat dit item er weer. Als ik nu iets met dit item ga doen krijg ik uiteraard een foutmelding omdat dit item niet meer bestaat.
Logisch toch?
Die pagina komt uit de history.
Het item is verwijderd, dus moet jij een mooie foutmelding geven dat het record ondertussen verwijderd is.
Hoe kan ik dit het beste afvangen. Is er een manier om vanuit het programma de knoppen te blokkeren?
AFAIK niet.
Jouw applicatie draait nl. op een server, en weet totaal niet welke browser de client gebruikt. Je kan dus niet vanaf die server aan de applicaties die op de client draaien (thank god).

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dan doe je na het verwijderen een redirect naar Request.RawUrl; moet het op zich ook oplossen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Valt dit niet op te lossen met de HttpResponse.Cache property :?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

DeverauX schreef op 26 november 2003 @ 12:39:
Valt dit niet op te lossen met de HttpResponse.Cache property :?
Ik vraag me af of dat zo goed werkt ivm de F5-toets

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

gorgi_19 schreef op 26 november 2003 @ 12:42:
[...]

Ik vraag me af of dat zo goed werkt ivm de F5-toets
True. Het enige wat je ermee bereikt is dat de user een "pagina is verlopen" melding krijgt, het opnieuw submitten dmv f5 zal je op een andere manier moeten afvangen, net zoals de controle of het item uberhaupt nog wel aanwezig is, maar dit is allemaal al gezegd. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DeverauX op 26-11-2003 13:47 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Je kan overwegen om met een modal dialogbox te werken.
Het is net zo goed als een normale pagina maar het is alleen een kader. (werkt alleen IE)
Hoe het zit met je browse geschiedenis weet ik niet bij modal dialogs aangezien ik er zelf amper mee heb gewerkt.

JavaScript:
1
2
3
4
5
function DoModal()
{
rv = window.showModalDialog("got.tweakers.net", "","dialogWidth:360px;dialogHeight:217px;help:0;scroll:0;status:0;");
rv.focus();
}

Je zou ook met javascript de pagina's in kunnen laden, als je nl. de document.location.href vervangt creër je geen geschiedenis (dacht ik)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

als je in een modalDialog toch wilt kunnen navigeren e.d. kan je er een frameset in openen en in die frameset weer je pagina zetten.
Wb het overschrijven van history met JS: window.location.replace() :)

Intentionally left blank

Pagina: 1