[XP] Webcam doet het niet onder gewoon useraccount

Pagina: 1
Acties:

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11-2025
Hoi!
Als ik de webcam opstart met Netmeeting onder een account met admin-rechten kan ik gewoon cammen. Als ik nu inlog onder een ander account zonder admin-rechten dan kan ik met Netmeeting de webcam niet opstarten. Hij staat wel onder de hardwareprofiel aangegeven zonder fouten. Bij beide accounts heb ik de software geinstalleerd (Bij de account zonder de admin-rechten heb ik het programma uitgevoerd als administrator).

De vraag luidt nu: hoe krijg ik het voor elkaar om toch de webcam te gebruiken zonder dat ik die account admin-rechten geef (andere policy's? bepaalde mappen rechten toegeven?)

[ Voor 15% gewijzigd door DaJohn op 26-11-2003 12:30 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Aangezien dit meer een Windows-XP gebeuren is, dan een specifiek gadget/hardware-probleem, gaat deze naar WOS :)

Move Gadget Talk >> Windows Operated Systems plus titelfix

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Kun je wat meer informatie geven over het merk/type webcam?

Een soortgelijk probleem met ICQ had ik opgelost door met REGEDT32 rechten toe te kennen aan de ICQ registry keys. Misschien kan dat ook met de webcam :)

• DaJohn
De webcam is van het merk Aiptek...

• DaJohn
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 12:56:
Een soortgelijk probleem met ICQ had ik opgelost door met REGEDT32 rechten toe te kennen aan de ICQ registry keys. Misschien kan dat ook met de webcam :)
En hoe doe ik dit?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer zelf eventjes te zoeken - de keys bedoelt hij waarschijnlijk HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ (oid) en HKEY_CURRENT_USER\Software\ mee. Met regedt32 (start -> run -> regedt32) kan je de permissies instellen (zoek eventjes rond - het wijst zichzelf)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zit de machine in een domein waarin misschien met GPO's de mogelijkheden van Netmeeting beperkt worden ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1