Toon posts:

P4C800 deluxe, maar waar is mn USB2 gebleven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, Momenteel draai ik op een p4c800 deluxe met 2* 512 geheugen en 2,8 ghz ht

Ik heb laatst wat problemen gehad en heb nu heerlijk een verse windows xp erop staan inclusief alle updates sp1 enzv enzv ( voor de 30 ste keer)

Beide interne harddisks werken goed evenals mn externe 120 gig schijf, maxtor
Deze zit in een kastje met usb 2 en firewire aansluitingen.

Naast mn moederbord heb ik nog een aparte firewire kaart(ide) en usb 2.0 kaart erin zitten.

Deze werken evenals de aansluitingen op mn mobo prima, muis /printer, maar zodra ik mn externe harddisk op usb 2( zowel mobo als op de losse kaart) aansluit werkt ie als normale usb.
Ik vergelijk dit met firewire en dan doet hij er echt veeeel langer over.
Toch was dit eerst niet zo. Wat de bandbreedte betreft, gebruik alleen mn muis nog op een usb poort.

wie kent dit probleem,... met alle respect naar de mensen van de computerwinkel die er naar gekeken hebben en waar ik mn compu twee weken lang heb achtergelaten 8)7 de usb functie werkt gewoon niet goed, als firewire het kon en usb 2.0 kon het, waarom nu dan niet meer???
Deze pro's hebben er ook de meest recente bios opgezet...
Uiteraard heb ik mn mobo drivers geinstalleerd, echter, asus zegt dat usb 2.0 driver in sp1 zit. Verder geen mogelijkheden.

help?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je Intel's USB2 drivers geïnstalleerd :?

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 26-11-2003 12:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 12:24:
wie kent dit probleem,... met alle respect naar de mensen van de computerwinkel die er naar gekeken hebben en waar ik mn compu twee weken lang heb achtergelaten 8)7 de usb functie werkt gewoon niet goed, als firewire het kon en usb 2.0 kon het, waarom nu dan niet meer???
Deze pro's hebben er ook de meest recente bios opgezet...
Uiteraard heb ik mn mobo drivers geinstalleerd, echter, asus zegt dat usb 2.0 driver in sp1 zit. Verder geen mogelijkheden.

help?
ASUS 'zegt' dat de USB 2.0 drivers 'in' SP1 van XP zitten.
Mijn bevinding is dat ik de USB 2.0 drivers pas heb kunnen(!) installeren NADAT ik SP1 had geinstalleerd..... Wel ff opletten met installeren want de autoexec van je MoBo CD is niet helemaal zuiver. ff browsen naar de juiste map op je MoBo CD en je hebt de juiste drivers... :)

Trouwens, ik ook een vraagje en misschien weet jij hier wat op:
Ik ben in het bezit van een LochiTech Internet Navigator toetsenbord (met draadje...) en nadat ik de drivers hiervoor heb geinstalleerd kan ik mijn PC dus niet meer normaal afsluiten...... Het scherm met de opties 'Stand By', "Shut Down' en "Restart" verschijnt wel, m'n keuze kan ik maken, maar dan...... Helemaal niets..... 8)7 Het lijkt alsof ie blijft hangen in het afsluiten van de drivers van m'n toetsenbord. Enkel m'n reset knop op m'n case is de oplossing om m'n PC te rebooten........

herken jij of herkent iemand dit probleem en heeft een oplossing?

sys.specs: P4 2.6 HT, P4C800E de luxe, 1024 DDR, ATI 9800 Pro, SB Live!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

BalusC schreef op 26 november 2003 @ 12:37:
Heb je Intel's USB2 drivers geïnstalleerd :?
Oftewel:

meuktracker: Intel INF Update Utility 5.02.1003

Intel Chipset Driver update tooltje voor alle intel chipsets.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt! maar nog steeds heb ik het idee dat het niet lekker zit.

vb: 578 mb in 10/15 seconden met firewire gekopieeerd en hetzelfde bestand met usb 2 in 40/45 seconden.
Dit klinkt misschien een beetje lullig maar ik verplaats veel grote bestanden.
Ik werk nu dan maar even alleen met de firewire ... ofzo...ben namelijk niet veel opgeschoten met dat intel dingetje...of moet ik sp1 nu opnieuw downloaden?
verder heb ik het idee dat ik te weinig verstand heb van mn pc , kennelijk, om dit "voorval" met mn usb 2 poort op te lossen.

iig toch bedankt!!!@!
Pagina: 1