Toon posts:

HTML mail in outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het programma GroupMail om een nieuwsbrief rond te sturen. Hier voeg ik dan een html file in welke als bron gebruikt wordt voor de html email.
Ook voeg ik hier platte tekst in voor degenen welke geen html mail kunnen ontvangen..

Nu heb ik een probleem. Bij het meerendeel van de ontvangers komt de html mail gewoon goed over. Echter, bij sommige Outlook gebruikers worden de plaatjes in de mail niet weergegeven (html wel). Dit is natuurlijk erg lastig. Enige wat ze zien is een rood kruisje (niet geladen dus)

Als ik diezelfde personen een mail stuur uit mijn eigen outlook, dan werkt het ineens wel. (de plaatjes worden dan wél weergegeven) Dat is dus mijn vraag, hoe kan dat...

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Je moet ergens boven in het scherm van de mail klikken om de plaatjes in de mail weer te geven, ligt dus niet aan jouw maar aan de gebruikers die niet weten hoe hun software werkt. :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Office 2003 heeft de functie die plaatjes in HTML mail niet weergeeft. Dit omdat je aan een plaatje wat laad kan nagaan of de email gelezen is (spam gevoelig).

Druk op F1 is dan ook mijn advies voor de gebruikers die niet weten hoe outlook werkt :P

offtopic:
html mail is zoiezo ranzig

Verwijderd

Topicstarter
welke tip kan ik die mensen geven dan ?

hoezo is html mail ranzig dan ?! de meeste mensen gebruiken tegenwoordig toch echt wel een client welke html berichten aankan. natuurlijk blijf je de freaks houden welke alleen plain text willen ontvangen, maar die behoren niet tot de doelgroep van deze nieuwsbrief..

en waarom kunnen ze wel de mail bekijken als ik deze verstuur via outlook zelf, en niet als ik (in mijn ogen) dezelfde mail stuur via GroupMail...

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 12:34:
en waarom kunnen ze wel de mail bekijken als ik deze verstuur via outlook zelf, en niet als ik (in mijn ogen) dezelfde mail stuur via GroupMail...
Zoek de verschillen? Laat een ontvanger beide mailtjes eens als attachment naar je terugsturen, dan moet je vast wel verschillen kunnen vinden.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
jah, maar dan nog mijn vraag:
waarom heeft ene helft outlook gebruikers geen problemen, en de andere wel..

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

pistole

Frutter

een mogelijk antwoord daarop is hierboven al gegeven (security/privacy settings).
Ik zou eerst maar eens gaan kijken waar het verschil in zit (lijkt me stap 1 die je sowieso al had kunnen bedenken)

Ik frut, dus ik epibreer

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 12:34:
hoezo is html mail ranzig dan ?! de meeste mensen gebruiken tegenwoordig toch echt wel een client welke html berichten aankan. natuurlijk blijf je de freaks houden welke alleen plain text willen ontvangen, maar die behoren niet tot de doelgroep van deze nieuwsbrief..
Welja, noem het maar freaks.

Wacht maar tot jij een mailtje met geweldige achtergrondplaatjes van een mooi herfsttafereel met daarin fel rode letters, van een formaat waar een modern flatgebouw niets bij is, ontvangt.

Om nog maar te zwijgen over de mooie remote images met grootte 1x1 pixel waarmee spammers kunnen zien of je de mail gelezen hebt of niet. Zullen we het maar niet over de mogelijke exploits hebben?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
pistole, zo slim was ik zelf ook al.
heb de broncode meerdere keren aangepast naar de outlook instellingen..

echter, ik denk zelf dat het kan liggen aan de optie in outlook:
afbeeldingen verzenden met berichten.

deze staat nergens in GroupMail.

wat is jullie opinie, zal ik opzeker gaan en alles via outlook dan maar versturen (incl die optie), of gewoon GroupMail gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 26 november 2003 @ 12:43:
Welja, noem het maar freaks.

Wacht maar tot jij een mailtje met geweldige achtergrondplaatjes van een mooi herfsttafereel met daarin fel rode letters, van een formaat waar een modern flatgebouw niets bij is, ontvangt.

Om nog maar te zwijgen over de mooie remote images met grootte 1x1 pixel waarmee spammers kunnen zien of je de mail gelezen hebt of niet. Zullen we het maar niet over de mogelijke exploits hebben?
denk dat het meerendeel van de email ontvangers het gewoon mooi vindt om een html mail te krijgen.
like it or not.

natuurlijk zitten er risico's en irritatie's aan verbonden, dat begrijp ik maar al te goed. maar snap je ook wat ik bedoel ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Omdat je het kan uitschakelen en het niet in alle versies standaard aan staan (of uberhaupt aanwezig is).

Waarom wel via outlook: omdat die de plaatjes niet als link stuurt maar invoegt - zodat het niet privacygevoelig is.
offtopic:
[rant]
En waarom ranzig: veel groter dan gewone mail, moeilijker in gebruik (vooral qua replies), soms onleesbaar als ik m'n mail lees vanaf de commandline, privacygevoeling, bijna altijd compleet overbodig, vaak gebruikt door mensen zonder kennis van HTML / opmaak en vaak gewoon lelijk. Als het niet van een goede bekende is, is de kans groot dat ik een HTML bericht ongelezen laat verwijderen door m'n spamfilter.
[/rant]
Maar dat is mijn persoonlijke mening dus trek je er niets van aan :)

Edit:
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 12:44:
wat is jullie opinie, zal ik opzeker gaan en alles via outlook dan maar versturen (incl die optie), of gewoon GroupMail gebruiken.
Als je niet in groupmail pics kan meesturen en toch pics wilt gebruiken, is bijvoorbeeld Outlook misschien handiger ja. Is ook vrij goed te automatiseren.

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 26-11-2003 12:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 12:34:hoezo is html mail ranzig dan ?! de meeste mensen gebruiken tegenwoordig toch echt wel een client welke html berichten aankan. natuurlijk blijf je de freaks houden welke alleen plain text willen ontvangen, maar die behoren niet tot de doelgroep van deze nieuwsbrief..
Ik zie bij heel veel bedrijven dat html e-mail gewoon niet wordt toegestaan. Omdat er zo veel punten zijn waarmee je iets 'kwaad' kan doen. Zoals leuke javascripts en weet ik niet wat. Bijhouden met een referer link wie wanneer en wat bezoekt.

Ik raad iedereen prive ook aan om html e-mail uit te zetten bij de preview. Natuurlijk kunnen ze dan kijken bij het bijgevoegde html bestand maar ok. Is eerder een instelling van outlook dan van groupmail denk ik..

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 12:44:
echter, ik denk zelf dat het kan liggen aan de optie in outlook:
afbeeldingen verzenden met berichten.

deze staat nergens in GroupMail.
Heb je wel de HTML pluging??? daar kan je het namelijk wel goed aangeven.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een klein vraagje:

Ik heb ervoor gekozen om de mail dan maar via Outlook en BCC te versturen. Alleen heb ik dan het probleem van de mensen welke geen HTML willen/kunnen ontvangen..
Hoe kan ik ervoor zorgen dat die mensen plain text te zien krijgen i.p.v html.

ik snap al door :
Content-type: text/plain; charset=windows-1252
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
en
Content-Type: text/html; charset=windows-1252
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

te gebruiken, alleen waar moet ik dat inzetten ?

Verwijderd

Topicstarter
iemand ?

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-08 09:10
F_J_K schreef op 26 november 2003 @ 12:50:
Als je niet in groupmail pics kan meesturen en toch pics wilt gebruiken, is bijvoorbeeld Outlook misschien handiger ja. Is ook vrij goed te automatiseren.
Hoe is dit vrij goed te automatiseren?

Ik zit ook met de vraag hoe ik het beste een nieuwsbrief kan versturen waar mensen zich via een website (php/mysql) hebben ingeschreven. Hoe ik dus deze e-mail adressen in een groep binnen outlook kan krijgen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Euhm, je zou wat geduld kunnen hebben en langer kunnen wachten voor je je topic omhoog kickt, niet iedereen is 24/7 online: 24 uur wachten aub :)
edit:
Zo uit m'n hoofd trouwens geen inhoudelijk antwoord (ik gebruik enkel plain text, ook in massmailings), sorry :P
raps schreef op 26 november 2003 @ 22:21:
Hoe is dit vrij goed te automatiseren?

Ik zit ook met de vraag hoe ik het beste een nieuwsbrief kan versturen waar mensen zich via een website (php/mysql) hebben ingeschreven. Hoe ik dus deze e-mail adressen in een groep binnen outlook kan krijgen.
Bijvoorbeeld VBA , VBScript, oid. Al is een "echte" mass-mailer of een commandline mailprog net zo goed mogelijk natuulijk, het is niet per se nodig om OL te gebruiken :)

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 26-11-2003 22:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1