hd in combinatie met tv kaart

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:48
Ik ga een winfast tv 2000 xp expert tv kaart kopen, hiermee wil ik tv-programma's op gaan nemen.

Voor dit doel moet ik een extra hd kopen, nu zit ik erg te denken aan een MAXTOR 7200RPM (8MB CACHE).
Nu vraag ik me af of die 8mb cache een voordeel is bij het gebruik van een tv kaart of dat de aanschaf van extra ddr geheugen (heb nu 512 mb) verstandiger is.

Verder twijfel ik tussen de aanschaf van 80 gb of 120, 120 is relatief goedkoper, maar natuurlijk wel duurder dan een 80 gieg. Ik heb echter geen idee hoeveel ruimte een tv programma van anderhalf uur inneemt, ik wil natuurlijk niet dat m'n opname onderbroken wordt omdat m'n schijf te klein is.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:30

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Dat hangt er dus helemaal vanaf met welke codec je je input stream compressed.

Wanneer je uncompressed opneemt dan gaat het HEEEEEEEEEEEL erg hard met harddisk ruimte.

Ik zelf neem nu op met de XVID codec op full pal ( 768x576 ) Dit neemt nog steeds redelijk wat ruimte in beslag maar veel minder dan uncompressed. Ik kan dan op mijn 100gb partitie iets van 6 a 8 uur film kwijt.

ruim genoeg dus.

Je hebt in mijn ogen meer aan een grote harddisk dan aan 512mb geheugen meer.

PS.. gebruik IUVCR om op te nemen ipv de leadtek rommel.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.