Hallo, ik X-G, woon in een straat met een stuk of 7 Gamers. Allemaal willen we wel een netwerk tussen elkaar's huizen hebben en nu ben ik opgezadeld met het probleem om een goede manier te vinden dit te doen. We willen voor ieder huis dat meedoet minimaal 2 100 mbit verbindingen voor dat huis hebben, en het netwerk moet makkelijk uit te breiden zijn. Mijn eerste idee was dat we heel simpel met Gigabit gingen werken om de huizen tussen elkaar aan elkaar te binden. Op die manier (lijkt mij) kan huis nr. 7 nog altijd op volle snelheid iets downloaden van huis nr. 1 (in die rij). Het plan was ook om op 2 plaatsen met een Gigabit kabel naar de overkant van de straat te gaan, deze kabels gaan via pvc buizen onder de grond (we hebben stenen i.p.v. asfalt
). Kwa Gigabit werken we het liefst niet met Glasvezel (kosten), maar met de normale patch kabels.
Nu is mijn vraag aan jullie.
- Welke switches kunnen we het best gebruiken? We moeten dus switches hebben met 2 gigabit poorten en met 3 gigabitpoorten en voor de rest minimaal 2 100 mbit poorten voor de huizen zelf.
- Hoe ver kun je dit netwerk blijven uitbreiden? Stel het wordt een succes en we willen meer straten aan het netwerk aansluiten, hoe ver kunnen we gaan?
- Wat zou dit ongeveer kunnen gaan kosten?
Dit is zo'n beetje wat ik moet weten. Verdere vragen die opkomen zal ik ook wel in dit topic posten, alvast bedankt.
Nu is mijn vraag aan jullie.
- Welke switches kunnen we het best gebruiken? We moeten dus switches hebben met 2 gigabit poorten en met 3 gigabitpoorten en voor de rest minimaal 2 100 mbit poorten voor de huizen zelf.
- Hoe ver kun je dit netwerk blijven uitbreiden? Stel het wordt een succes en we willen meer straten aan het netwerk aansluiten, hoe ver kunnen we gaan?
- Wat zou dit ongeveer kunnen gaan kosten?
Dit is zo'n beetje wat ik moet weten. Verdere vragen die opkomen zal ik ook wel in dit topic posten, alvast bedankt.