Interne Software diefstal oplossing

Pagina: 1
Acties:

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Ok ik weet dat het niet is toegestaan dat er topics worden gestart betreffende het vernielen van gegevens of van de pc door middel van een virus.

Maar nou is het het volgende aan de hand. Op het bedrijf worden er steeds meer cd's gejat en deze worden dus regelmatig geinstaleerd op pc's ook op de zaak. Het is dus iemand intern.

Nou kwam onze afdelings directeur met 1 oplossing een fake cd. Een cd die de pc waar de flop of cd ingestoken wordt niet meer bruikbaar is, totdat deze bij ons is geweest en wij hem weer aan de praat krijgen.

Nou is een format leuk maar daarna kan je gewoon weer verder.

Sloop je de pc dan ben je weer strafbaar, het moet dus zo zijn dat als de cd gerunt word er dus niks meer gedaan kan worden tot dat wij het verhelpen.

Ik wil dus niks te maken hebben met tooltjes of andere schadelijke dingen ik ben dus opzoek naar een manier om een pc uit te schakelen en dan alleen nog maar in is te schakel door ons

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Wat voor OS draaien jullie? Anders zou je het bekende TTY >NULL commando in de autoexec.bat van die pc zetten. Tijdens het opstarten van die PC bevriest hij dan. Jullie kunnen middels een floppy-boot de oude autoexec weer terugzetten.

• whocarez
Wij draaien hierzo citrix dus we zijn os onafhankelijk, we hebben win xp embede, xp pro, win98,95,200,nt

Ok maar met bootflop kunnen wij het terug zetten, alleen dan is de pc nog bruikbaar zonder dat wij er naar gekeken hebben, het moet dus echt neit meer mogelijk zijn om zonder onze toestemming te booten of herinstalleren.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Is een autorun.inf met heel hard geluid "I'M GAY (AND A THIEF)" niet een oplossing ?

:P

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:04

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Kun je niet gewoon een stukje software erop zetten met een netsend ofzo? Dan stuur je gewoon het IP adres en de computernaam/gebruikersnaam naar jou computer.

Ik dacht eerst aan iets wat de PC uit het domein dondert, maar met zoveel verschillende platformen wordt dat moeilijk...

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 18:45

bakkerl

Let there be light.

Hoe groot is het bedrijf?

Je zou ook kunnen denken aan een CD die een message broadcast over het netwerk naar een bepaalde user (of iedereen).
In dat bericht de melding dat het gaat om een niet legale software installatie, welk systeem het is,en eventueel de op dat moment ingelogde user.

Dan moet de persoon wel schrikken en indien het een ruimte is waar meerdere mensen zitten, zijn er meer mensen die daarna aan kunnen geven wie het was/is.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 06:49

Tux

Beekforel schreef op 26 november 2003 @ 11:17:
Kun je niet gewoon een stukje software erop zetten met een netsend ofzo? Dan stuur je gewoon het IP adres en de computernaam/gebruikersnaam naar jou computer.

Ik dacht eerst aan iets wat de PC uit het domein dondert, maar met zoveel verschillende platformen wordt dat moeilijk...
net send werkt ook alleen maar op Windows 2000/XP

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja, het is toch veel beter dat je gewoon een berichtje krijgt als die cd ergens in word gestoken. Het is heel moeilijk om een pc zo te blokkeren dat niemand hem meer kan gebruiken. Dan moet je echt de hd gaan wissen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Idd, autostart (oid), die een mailtje stuurt (via eigen engine, niet uitgebreid outlook opgaan starten!), maarbv. met BLAT, met wat belanrijke gegevens van de PC.
IP-Adres, MAC-Adres, Huidige Ingelogde gebruiker etc.

Voor daadwerkelijk blokkeren, moet je nogal wat doen.
Je zou de opstartsector kunnen mollen (op zo'n manier , dat je dit ook weer ongedaan kan maken), echter is nogal risicovol. Als je gewoon info verstuurd, heb je ook een "stil alarm" , dus kan je zien wie & hoe vaak die persoon dit soort acties uithaalt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 11:23 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Laten we het maar niet te bont maken vwb. slopen van PC's zonder dat de gebruiker het door heeft. Een week later doet bij wijze van spreken je kleine broertje het bij jou (of veel erger: de mijne bij mij :+ ).

Maar via netwerk username verzenden etc is een goed idee ja. Net send of een commandline mailclient doet dan goed dienst ja. Moet natuurlijk wel autorun aan staan of de boel erg goed zijn nagemaakt (setup.exe overschrijven met een eigen versie) :)

Maar ben ik stom als ik voorstel de CD's gewoon achter slot en grendel te leggen :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op 26 november 2003 @ 11:48:
Maar ben ik stom als ik voorstel de CD's gewoon achter slot en grendel te leggen :?
Lijkt me het makkelijkste systeem (ziekte bestrijding ipv symptoom bestrijding). Als iemand CD nodig heeft vraagt ie het aan de CD beheerder (vaak een systeembeheerder waarschijnlijk), en deze noteert ff uitgeleend CD xxxxxx aan persoon XXX de datum xx-xx-xxxx.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 11:54 ]

• whocarez
kijk dat versturen van gegevens dat was een oplossing maat het gaat om de interne bode. die dus van vestiging naar vestiging rijd in dat proces zijn er een aantal kwijt geraakt.

Stel dat het een pc intern is kan je een message laten sturen is het extern heeft het weinig zin.
Maar er is dus geen mogelijkheid dat het booten kan worden gestopt en ik bijv alleen nog maar kan starten
Pagina: 1