Dat is geen excuus wat mij betreft. Jij vraagt advies/hulp aan de mensen hier dus jij zal je aan moeten passen aan hun. En op school moet je je concentratie ergens anders aan wijden.
Ik zal nog even de vragen/tips die tot zover gegeven zijn op een rijtje zetten. Kijk er eens goed naar en ga ze op je gemakje langs
als je thuis bent:
• Heeft je brander het wel goed gedaan?
• Zo ja, heb je onlangs nog bepaalde software geinstalleerd die het probleem kunnen veroorzaken?
• Zo ja, heb je die al eens verwijderd?
• Wat probeer je precies te branden? Heb je de problemen ook met bv hd naar cd / cd naar cd / netwerk naar cd?
• Heb je de jumper instellingen goed staan? Zo ja hang 'm eens in z'n eentje aan 1 kabel/bus.
• Wordt de brander wel goed herkend in zowel BIOS als in apparaatbeheer (dus zonder uitroeptekens oid).
• Heb je al eens een firmware update uitgeprobeerd?
• Je zegt dat je zowel Nero als CDRWIN hebt, maar geeft alleen aan dat het bij CDRWIN misgaat, over Nero zeg je niets. Heeft Nero hetzelfde probleem? Heb je al nieuwere versies van deze programma's geprobeerd?
• Heb je het probleem ook als je alle andere programma's afsluit?
• Heb je al andere media (cd's) geprobeerd? Ook van een ander merk?
• Zo te zien heb je een Intel 815 chipset. Daarvoor heb je de
Intel Chipset Utility. Heb je die geinstalleerd? Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee, weet niet of dit perse nodig is.
• Heb je de brander al eens in een andere PC getest? Als dat ook niet werkt lijkt het me dat ie brak is.
Als sommige punten je niet helemaal duidelijk zijn, zeg dat dan even.
Succes ermee.