Toon posts:

Office 2000 Account / Profile Fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop stage op een school
we hebben nu op de pc's office 2000 geinstalleerd..
toen we als administrator waren ingelogd.
nu willen we als met speciaal account voor cijferlijsten intevoeren enz
office 2000 openen dan lutk dat niet :S

Met inloggen van profiel, geeft hij fout office 2000 is niet geinstalleerd
gaan we gewoon verder als je dan Word, Excel ofzo probeer optestarten, dan krijg

je de fout: --> Kenmerk ID Niet geregistreerd <--

En bij die user staat ook niks vermeld bij configuratiescherm - software - waar dan eigenlijk toch MS Office moet bij staan.
DIt staat er wel bij als je als administrator bent ingelogd maar dan werkt ook alles :S

Najah heb nog nooit van probleem gehoord, en snap ook nie echt wat ik ermee moet.

Hoop dat iemand em kan helpen.

Groetjes Youri
8)7

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Veel software die je installeerd zijn gebruikers gebonden. Als ik hier op ons netwerk een nieuwe pc moet plaatsen dan zal ik onder de admin account bepaalde software alvast installeren en instellen. Alle user-specifieke software zoals Office, AutoCAD en dergelijk installeer ik altijd onder het gebruikers account.

Voorbeeldje... Stel jij staat ingelogd als admin. En je gaat Outlook voor het eerst opstarten en configureren. Als jij daarna niet als admin inlogd maar als bijv. Pietje dan zal je als Pietje zijnde zien dat wanneer je Outlook opstart weer alles opnieuw moet configureren. Dat komt omdat dit soort configuraties profile afhankelijk zijn. Iedereen die inlogd op een Windows bak krijg namelijk een eigen profile.

Sterker nog... als ik als admin ben ingelogd en ik zet een icon op m'n desktop en evenlater log ik in als Pietje dan is mijn icon weg. Als ik dan weer inlog als admin dan staat ie er weer.

Deze vlieger gaat natuurlijk niet op als je met roaming profiles en dergelijke gaat werken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt... :)

[zucht]
wat een typo's 8)7
[/zucht]

[ Voor 15% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 26-11-2003 10:04 ]

Verwijderd

Op zich heb je wel gelijk, Qui-Gon Jinn, maar voor Office dacht ik dat dat niet opgaat. Wij installeren Office onder het administrator account, maar alle gebruikers kunnen wel Office gebruiken (moet alleen dan per gebruiker - geen roaming profiles btw - geconfigureerd worden vwb Outlook, spellingscontrole, bestandslocatie etc).

Het probleem dat de TS heeft, herken ik wel. Kortgeleden nog op een laptop gehad. Uiteindelijk enige oplossing: clean install - van Windows wel te verstaan. Succes dus maar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm moet ik toch ff wat kwijt.

Gebruiker: "Punten"
Profiel: "Roaming Profile"
Software: "Office 2000"

1. Iedereen hier bij ons heeft bekant een "roaming profile" en bij meeste mensen werkt het ook gewoon.

Fout:

Alleen docentenwerkplekken hebben we geinstalleerd, office 2000 erop gezet.
Als administrator want die kan alles, andere gebruikers hebben meestal geen rechten om software te installeren.

BIj meeste werkplekken werkte het ook gewoon alleen bij de nieuwe docentenwerkplekken.. waar we een speciaal account gebruiken voor cijferlijsten invoer.. begint office 2000 opeens moeilijk te doen.

Het raarste vind ik nog is dat als je als user punten inlogd, meteen fout krijgt dat office niet is geinstalleerd en als je dan bij configuratiescherm, software kijkt daar ook geen office 2000 staat :S

Hmmmm snap er nix van bij gewoon docenten accounts werkt het wel allemaal gewoon, en dat zijn ook roaming profiles.

Hoop dat iemand me ken helpen verders opweg...