ADSL problemen na overgang ISDN op analoog

Pagina: 1
Acties:

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:31
Familielid had een goed werkend netwerk met gedeelde internetverbingding via isdn/adsl. Modem was Speedtouch home en de router is (nog steeds) de Vigor 2200E.
Het enige wat er aan de configuratie wezenlijk is veranderd is de overgang van isdn op analoog en een andere modem. Nieuwe situatie: overgang op analoog. Modem is nu de Speedtouch 510, router is dezelfde gebleven.
Netwerk draait nog steeds (2 x XP-prof en 2 x W98se) Als de modem wordt aangesloten op 1 van de Pc's lukt de verbinding prima. Als de modem wordt aangesloten op de wan poort van de router lukt het nog steeds niet om het netwerk en de permanente internetverbinding van alle pc,s voor elkaar te krijgen terwijl dat in de oude configuratie wel kon.
Heeft iemand enig idee hoe het een en ander in de nieuwe setting moet worden geconfigureerd zodat de 4 pc's weer onafhankelijk van elkaar het internet op kunnen via de router? Hartelijk bedankt alvast voor het meedenken.

Leonardus

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Modems zijn toch ook verschillend voor ISDN / Analoog !

http://www.routershop.nl/nl/dept_19.html
(een i versie en een niet i versie).

[ Voor 45% gewijzigd door avon op 26-11-2003 09:02 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:00

FastBunny

Give it the Works !

Heb je ook de splitter vervangen ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

vervang die vigor router eens voor een switch (of schakel de router functie uit :P )
die speedtoutch 510 is al een router.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 09:08 ]

• leonardus
Ja, de splitter is vervangen. Voor wat betreft het uitschakelen van de router, zou het probleem voorbij zijn als op zowel de modem (want die is immers al een soort router) als ook op de router pptp wordt aangezet?

Leonardus

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
leonardus schreef op 26 november 2003 @ 09:24:
Ja, de splitter is vervangen. Voor wat betreft het uitschakelen van de router, zou het probleem voorbij zijn als op zowel de modem (want die is immers al een soort router) als ook op de router pptp wordt aangezet?
I second that.

Maar ff een vraag je aan de topicstarter. Je had dus eerst ISDN met ADSL en hebt toen ISDN laten vervallen naar analoog?! En je ADSL werkte nog....

If so... dat is mooi... zit er namelijk over te denken de hele KPN eruit te gooien... zou toch wel erg mooi zijn, heb nu namelijk ISDN, maar weet niet of me ADSL nog zal werken als ik me ISDN opzeg... :) Weet dat het met analoog werkt maar of het met ISDN het geval is. :?

• leonardus
Tuurlijk kan dat, maar het is we een heel gedoe (volgens mijn familielid).
Eerst je isdn opzeggen, daarna krijg je een gewone analoge lijn. (dus eerst even gewoon ouderwets inbellen) Een tijdje daarna(kan best even duren) krijg je je adsl over de analoge lijn. Als je bij dezelfde aanbieder blijft behoud je ook je gegevens zoals emailadressen etc. Maar even wat anders, ik ben dit topic gestart om een oplossing te zoeken voor het probleem wat ik gesteld heb. Ben er nog niet uit.

Leonardus

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:08

Pimmuz

Roar

Ik denk dat het probleem is dat je ein feite gewoon 2routers op mekaar aansluit dat werkt toch nooit goed dacht ik zo...

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:32
Probeer eens wat gunhead zegt, de speedtouch is al een router dus je moet niet de router functie gebruiken van de vigor!
Je kan eens proberen om de speedtouch in de hub/switch van de vigor te stoppen ipv de wan poort.

Hail to the king baby!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De Speedtouch 510(i) is geen modem, o.a. XS4ALL en KPN weten niet het verschil tussen een router en een modem. Ze zeggen op de site dat ze een modem verkopen wat dus niet het geval is. Zo heb ik ook al behoorlijk gedonder met mijn Linksys wire-less router.

Maar zo gezegd de speedtouch is al een router. Je kunt er voor kiezen de andere router er tussen uit te halen en een switch of hub te gebruiken of je moet de beide routers zo configureren dat ze tegen elkaar gaan "praten", in princiepe krijg je een extra IP-netwerk tussen het Internet en je lokale netwerk.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

die ST510 is wel een modem hoor, alleen er zit ook ingebouwde NAT functionaliteit in. Met een router alleen kan je niet inloggen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:24

rally

Deyterra Consultancy

Die 510 kun je ook als Router/NAT/DHCP gebruiken hoor.

Als ik jouw was zou ik die Draytek er uit doen en de routing functionaliteiten van die 510 gebruiken.

http://www.deyterra.com

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

JvS schreef op 26 november 2003 @ 10:24:
die ST510 is wel een modem hoor, alleen er zit ook ingebouwde NAT functionaliteit in. Met een router alleen kan je niet inloggen
Ja inderdaad, alleen mogen ze dat wel even vermelden in de omschrijving.
b.v. ADSL Modem incl. router ofzo... dan bespaar je aardig op iritatie :P

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:18

Entity

9000rpm

Je kunt de 510 configureren om met een Vigor te werken. Dan moet je de PPTP configuratie inladen op de 510 (het config bestand vind je op de KPN CD die meegeleverd is). De vigor kan dan over de 510 de ADSL verbinding opzetten.

De vigor werkt fijner als router dan de Speedtouch vind ik, vandaar dat ik het ook zo geconfigureerd heb thuis.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28

AvK

Ready Set Go

Sander Prinsen schreef op 26 november 2003 @ 11:48:

knip

De vigor werkt fijner als router dan de Speedtouch vind ik, vandaar dat ik het ook zo geconfigureerd heb thuis.
Wat is er fijner aan een vigor en wat merk je daar in de praktijk van?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• leonardus
Sander, kun je in het kort uitleggen hoe we in de praktijk te werk moeten gaan om je tip:

Je kunt de 510 configureren om met een Vigor te werken. Dan moet je de PPTP configuratie inladen op de 510 (het config bestand vind je op de KPN CD die meegeleverd is). De vigor kan dan over de 510 de ADSL verbinding opzetten)

uit te voeren?
Alvast bedankt voor de moeite

Leonardus

• leonardus
Bedankt mensen voor het meedenken, de uiteindelijke oplossing hebben we hier http://www.webblernet.nl/routers/pages/vigor2200e.htm gevonden.

Leonardus

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:18

Entity

9000rpm

AvK schreef op 26 november 2003 @ 12:24:
[...]

Wat is er fijner aan een vigor en wat merk je daar in de praktijk van?
De hoofdreden waarom ik een Vigor gebruik, is dat ik daarmee, zonder iets op m'n PC te hoeven configureren, een VPN verbinding kan opzetten met mijn werk.

Het fijner werken zit hem vooral in de duidelijkere interface en configuratie/diagnose opties. Verder is het ook makkelijk dat hij met bijv. dyndns samenwerkt, mocht je een (enigszins) variabel IP hebben. Dat is bij een collega van mij zo.

In principe doet een 510 ook de basisdingen (DHCP en NAT) en kun je er ook prima poorten mee forwarden enzo, dus als dat de enige dingen zijn die je nodig hebt, heb je geen Vigor nodig.
Pagina: 1