Toon posts:

All-In-Wonder 9800SE - TV prog in ATI MMC stemt niet goed af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
intro

Vandaag heb ik een Hercules All-In-Wonder 9800SE gekocht. Aanvankelijk was ik vooral geinteresseerd in de 3d-snelheid, en heb gelijk de softmod geinstalleerd. Maar daarna moest natuurlijk de tv-tuner ook geprobeerd worden. Hier begonnen de problemen.

Als eerste was er de bekende directx bug waardoor de tv-tuner niet zichtbaar was voor de ati tools, deze is opgelost met de patch van Microsoft.

Vervolgens waren er enkele vreemde driverproblemen, de overlay kon niet goed gemaakt worden of iets dergelijks. Om dit te verhelpen heb ik inmiddels de omega drivers volledig verwijderd en de catalyst 3.9 drivers erop gezet, daarbij heb ik direct even de mediacenter software geupdate naar de laatste versie (8.7)

Nu kan de tv software van het ati media-center dus de tv-tuner zien en ook het beeld dat daaruit komt weergeven (alleen storing in dit geval).

Voor het geval het van belang is: ik draai windows xp, en het moederbord is een asus a7n8x deluxe.

probleem

Met het automatisch afstemmen loopt het programma netjes langs alle zenders, elke zender komt kort storingsvrij in beeld, en er wordt melding van gemaakt dat de zender gevonden is. Na een paar minuten zijn zo alle zenders vastgelegd. Maar, als ik daarna ga kijken naar de zenders, is er alleen maar storing te zien. Ook het per zender aanpassen van de video preferences (bijvoorbeeld het signaal op pal-b zetten) maakt niet uit. Elke keer dat ik naar een zender "zap" zie ik een flits van het echte beeld, en daarna alleen maar storing.

Dit kan natuurlijk komen door de afstemming, die misschien niet helemaal correct is, dus ik heb even de frequentielijst van UPC erbij gepakt en een paar frequenties geprobeerd. Wat blijkt nu:

Als ik de frequentie invoer, wordt de bijbehorende zender storingsvrij weergegeven. Er komt direct een messagebox met de bevestiging dat de zender is toegevoegd. Op het moment dat ik op "ok" klik, valt de zender weer weg en zie ik alleen maar storing.

Ik heb het ook even getest met showshifter, daarbij gaat het automatisch afstemmen ook niet goed, maar lukt het handmatig afstemmen door een frequentie in te voeren wel, de zender blijft dan ook staan.

conclusie

• windows xp, asus a7n8x deluxe, hercules aiw radeon 9800se
• laatste mediacenter en catalyst drivers
• automatisch afstemmen laat alle zenders kort zien, maar de opgeslagen kanalen leveren alleen maar storing op
• handmatig zenders afstemmen werkt totdat invoer bevestigd wordt
• met andere software werkt het wel

Weet iemand de oplossing voor dit probleem?

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

Lijkt een probleem met het mediacentre ofzo..en daar zul je de oorzaak moeten zoeken aangezien showshifter wel werkt zoals je zegt (wat een ideaal proggel is om te recorden maar niet echt om gewoon tv mee te kijken imho, daarvoor gebruik ik liever DScaler, maar dat werkt niet met jou kaart..

We hebben het er via IRC al over gehad en ik moet zeggen dat ik het een vreemd probleem vind. Tis ook geen bug ofzo met de ati software..
Als ik verder nog iets tegenkom dan hoor je dat uiteraard van me :)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Verwijderd

Topicstarter
Spikey schreef op 26 november 2003 @ 02:32:
Lijkt een probleem met het mediacentre ofzo..en daar zul je de oorzaak moeten zoeken aangezien showshifter wel werkt zoals je zegt (wat een ideaal proggel is om te recorden maar niet echt om gewoon tv mee te kijken imho, daarvoor gebruik ik liever DScaler, maar dat werkt niet met jou kaart..
Mja, maar nu heb ik ook wat problemen met showshifter, 1 zender opslaan lijkt geen probleem, maar bij meerdere zenders wil hij om een of andere reden niet goed switchen tussen die zenders, welke frequenties ik ook invoer (maar dat kan ook komen doordat ik wat fout doe ergens, ik vind de interface niet echt duidelijk)

Helaas is het dus ook niet mogelijk om showshifter in de tussentijd als alternatief te gebruiken. Uiteindelijk wil ik toch het liefst een media-player achtige interface die zowel in een window als full-screen kan draaien.

Verwijderd

Je kan dit probleem omzeilen.
Er bestaat en ouder kstvtune.ax bestand die je kan overschrijven met je huidige.
Dit lost het probleem op.

hoe?

Start in veilige modus op, en vervang het bestand: kstvtune.ax

dir:
C:\WINDOWS\system32
en dir.
C:\WINDOWS\DriverCache\i386

Als je wil kan ik het bestandje mailen.. let me know.
Bij mj werkt dit in elkgeval. O-)

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

ik heb hetzelfde probleem met m'n AIW8500DV sinds Cat3.9 + DX9b +MMC8.7
Er was een bekend probleem dat je je land niet kon kiezen bij het initialiseren, maar daar was een patch voor en dat werkte. Dit probleem heb ik zelf nog geen tijd voor gehad om naar te kijken... je zou ook een op
Rage3D Discussion Area » ATI Technology Forum » All-In-Wonder, TV Wonder, and Remote Wonder Discussion
kunnen kijken

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
Weer een update, maar nog steeds geen oplossing.

ik heb nu de non-ntsc tv tuner hotfix van microsoft handmatig bekeken, en de files daaruit geextract naar alle lokaties waar die files stonden. dit waren kstvtune.ax en spmsg.dll. Die laatste was blijkbaar niet geupdate, en die heb ik dus even handmatig er overheen gekopieerd.

Al mijn kstvtune.ax files zijn nu 281.088 bytes, is dit de juiste grootte voor de goede file? De datum is 14-08-2003. Deze filegrootte komt overeen met de "goede" file uit directx 9a zoals die op www.chris-tv/files/kstvtune.ax staat, deze is ook exact hetzelfde.

Ik heb ook al een tijdje rondgekeken op de rage3d forums, en het lijkt inderdaad een bekend probleem, helaas heb ik er nog geen eenduidige oplossing voor gevonden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 14:40:
Weer een update, maar nog steeds geen oplossing.

ik heb nu de non-ntsc tv tuner hotfix van microsoft handmatig bekeken, en de files daaruit geextract naar alle lokaties waar die files stonden. dit waren kstvtune.ax en spmsg.dll. Die laatste was blijkbaar niet geupdate, en die heb ik dus even handmatig er overheen gekopieerd.

Al mijn kstvtune.ax files zijn nu 281.088 bytes, is dit de juiste grootte voor de goede file? De datum is 14-08-2003. Deze filegrootte komt overeen met de "goede" file uit directx 9a zoals die op www.chris-tv/files/kstvtune.ax staat, deze is ook exact hetzelfde.

Ik heb ook al een tijdje rondgekeken op de rage3d forums, en het lijkt inderdaad een bekend probleem, helaas heb ik er nog geen eenduidige oplossing voor gevonden.
Vreemd dit heeft bij mij wel geholpen, ik heb een AIW 8500DV.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:58

Dark

who tweaked the light?

zet het land op 'norfolk islands' en het werkt wel ...

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Inderdaad, had hetzelfde probleem, maar dankzij Norfolk (wherever that may be :/) kan ik nu gewoon genieten van m'n AIW.

offtopic:
Kanalen automatisch instellen zuigt trouwens, je kunt dan de volgorde niet meer veranderen (misschien bij de nieuwe mediacenter wel hoor), dus ik heb ze gewoon handmatig ingesteld. Frequenties kun je vinden op de website van je kabelexploitant.

Veel plezier met tv kijken! ;)

Koekie?

Verwijderd

Topicstarter
Dark schreef op 26 november 2003 @ 18:38:
zet het land op 'norfolk islands' en het werkt wel ...
Ik zal het onthouden, tnx :)

Inmiddels heb ik m'n systeem al opnieuw geinstalleerd (was toch eigenlijk al nodig) en directx 9.0a erop gezet (*). Het werkt nu dus ook al goed. Helaas kan ik dus niet meer testen of jouw tip op mijn systeem ook zou werken (heb al veel tips gezien die niet werkten).
Kanalen automatisch instellen zuigt trouwens, je kunt dan de volgorde niet meer veranderen (misschien bij de nieuwe mediacenter wel hoor), dus ik heb ze gewoon handmatig ingesteld. Frequenties kun je vinden op de website van je kabelexploitant.
Inderdaad, erg onhandig, vraag me af waarom ze dat er nog steeds, ze zijn al bij versie 8.7, er niet in hebben zitten, lijkt me een eenvoudige toevoeging. Ik zal later de zenders nog wel weer goed zetten, nu ben ik allang blij dat het werkt.

Nu nog wachten op ATI EAZYSHARE in de CATALYST 3.10 drivers, zodat ik ook via het netwerk kan kijken. :)

Iedereen bedankt voor de hulp, ik ben weer blij :)

(*) directx 9.0a is niet meer te downloaden van microsoft, maar voor de liefhebbers, de filename van de full instal van de runtime is dx90a_redist.exe , die is met google nog wel te vinden.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter. Ik ga deze oplossingen zo snel mogelijk proberen en laat wel weten of het me lukt en hoe.

Verwijderd

werkt bij mij nu ook, zet em op norfolk en je hebt beeld ipv sneeuw !

p.s mediacentre ziet er perfect uit, zelf opnmemen gaat in prima kwaliteit, ati vcr mode. ik ben dik tevreden. (helaas geen softmod, gaf allemaal rare paarse strepen)

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 20:32:

[...]
Inderdaad, erg onhandig, vraag me af waarom ze dat er nog steeds, ze zijn al bij versie 8.7, er niet in hebben zitten, lijkt me een eenvoudige toevoeging. Ik zal later de zenders nog wel weer goed zetten, nu ben ik allang blij dat het werkt.
Dit lukt achteraf wel, maar het is rot werk en als je de frequenties weet kun je het sneller handmatig doen

Na het automatisch afstemmen ga je naar de tuner en bij details kun je de zenders verhuizen. Maar dit is via de snelle zoek manier, de exhaustive loopt bij mij vast. Moest trouwens ook aangeven dat ik mijn zenders via de antenne vind en niet via de kabel (dan vind hij alleen publieke zenders)

Heb wel gewoon nederlands staan trouwens

[ Voor 2% gewijzigd door [Roland] op 04-12-2003 11:38 . Reden: typos ]

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ben ik nou de enige die dit een ongelooflijk wan-product vind qua installatie en documentatie? Hoe moet jan de boerenlul dit nou OOIT zelf verzinnen? Eerst werkt TV uberhaupt niet als je DirecX 9.0b hebt, okay, daar kun je achter komen met zoeken op de ATI site, maar dan moet je nog verzinnen dat je Norfolk Island ipv Netherlands moet kiezen! 8)7.

-- edit: owja, en een uitgebreide search loopt vast, nog zoiets. De knop 'Add channel manually' verschijnt pas nadat je een search hebt gestopt. Lekker logisch.

Nee, dit product valt me bar tegen van Hercules/Ati. *Als* het eenmaal werkt is het okay, maar voor de doorsnee gebruiker is dit een onhaalbare kaart, letterlijk dan.

[ Voor 33% gewijzigd door Servor op 04-12-2003 08:58 ]

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Tja dat is niet de schuld van Ati, maar van Microsoft. Voor DX 9.0b werkte bij mij alles naar behoren.

Koekie?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hazuki schreef op 04 december 2003 @ 09:18:
Tja dat is niet de schuld van Ati, maar van Microsoft. Voor DX 9.0b werkte bij mij alles naar behoren.
DX 9.0b helpt alleen de Cable ingang om zeep. De andere punten (norfolk, search loopt vast) lijken me toch echt op het conto van de kaartmakers te schrijven. Maar goed, het maakt MIJ verder niet uit, maar na vele positieve ervaringen met Hercules viel dit me een beetje tegen.

• [Roland]
  • Niet online
DX 9.0b helpt alleen de Cable ingang om zeep
Met 9.0b had ik niet eens de mogelijkheid om te zoeken naar zender, alle tuner gerelateerde tabblaadjes had ik niet.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:58

Dark

who tweaked the light?

Exhaustive scan lijkt idd vast te lopen op 13% maar als je een uur!!! wacht loopt ie plotseling toch door, ookal meldt die window zelf 'not responding' gewoon een uurtje laten gaan en zo af en toe eens klikken op de taskbar afgewisseld met de titelbalk van het tv-scan windowtje, dan schiet ie plotseling door naar de 14% en gaat toch verder, ik heb ook geen idee waarom dat is.

Dat norfolk island gebeuren ontdekte ik bij toeval, ik heb het toen ook aan ati gemeld en op het rage3d forum gepost, maar maanden later is er dus nog niks aan veranderd.

kwoot ik mezelf ff @ rage3dforum, Jul 26, 2003 02:42 PM:
first of all the exhaustive scan hangs at 13% and fast search only finds a fraction of the available channels, but my card has allways done that, so entering the 40+ channels by hand after stopping exhaustive search right away is not related top dx9b. the strange part about the scaning is that sometimes it does continue past 13% if I move the usb mouse a lot and click the taskbar and window, the window unfreezes.

I also noticed that the tv standards seem to be messed up, because after entering some channels by hand, I noticed I had to change standards to 'new zealand' while I am in netherlands. Otherwise the channels will show only snow, but channel surf does show the channels ? I've tried different countries, with a lot of different effects.

setting newzealand has the side effect that whenever I change channel it first shows channel 1 and then changes to the selected channel.

setting norfolk islands is working like it should.

• BlackZ
  • Laatst online: 03-05-2020
Hehe , heb nu ook net dit kaartje gekocht en ben er tot nu toe vrij tevreden van enkel hebk de TV Tuner nog niet kunnen testen maar na al wat ik hier lees staat er me nog wat te wachten :).

Enige probleem dat ik nu heb is als ik DVD speel met Ati software hij int begin bij het laden van de DVD bij het rootmenu ineens geen beeld meer geeft maar zwart beeld. Als ik dan op ESC klik en dan weer vergroot staat het beeld er weer. Wel beetje raar maarjah heb nog niet te klagen.
Soms is men remote wonder wat onbereikbaar maar denk dat ik eens ga moeten proberen van kanaal te veranderen , heb al is geprobeerd om op 1 van de andere 16 kanalen te schakelen maar was nog niet echt gelukt.

TV tuner zal ik binnekort pas kunnen testen als ik distributie heb.
Zal wel eens laten weten wat eer gebeurt is :).

Softmod heb ik ook gedaan, werkte op 1 klein ding na ik kreeg op 1 horizontale lijn wat zwarte blokjes (Artifacts) maar ben niet de enige die er soms last van heeft , nuja heb me voorgenomen nu eerst de kaart te testen zoals ie zou moeten werken vooraleer er mee te prutsen :)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Die fix heeft inderdaad geholpen.

Link:
http://www.microsoft.com/...310675B02B&displaylang=nl

In combinatie met de omega drivers heb ik nu dus een Vette 9800 non Pro Allinwonder voor 225 op de beurs gehaald. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 06-12-2003 21:18 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
ik heb een ander probleem met de tvtuner (heb de hotfix)
ik heb bij die wizard aangegeven een fast scan te doen, hij vond een aantal zender... ok denk ik, stel ik later wel in. maar nou kom ik bij die setup, en kan ik niet die langzame search gaan doen!
iemand enig idee hoe ik die wizard opnieuw start? aangezien ik nu maar 5 zenders heb.

AL GEVONDEN :)

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 10-12-2003 20:55 ]

Pagina: 1