Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

lifebook openen ivm lege batterij

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hermanb|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-08-2004
Hoi,
ik heb een life book e6624, zie
http://support.fujitsu-si...rCD/Start_GB_LIFEBOOK.htm

Afbeeldingslocatie: http://support.fujitsu-siemens.de/DriverCD/Bilder/Produkte/LIFEBOOK/E66xx.jpg

Maar mijn battrij is leeg, zodat ik steeds de tijd moet zetten enzo.
Waar kan ik die batterij vinden in die laptop? Hoe krijg ik hem open?
Ik vond thread 587284 maar die lifebook is wat anders.
Moet ik het toetsenbord eruit halen? Of is er een andertruckje?

hermanb<P><BR>

Verwijderd

Bij de meeste laptops is het zo, dat er aan de onder kant een aantal schroefjes zitten (soms zitten die verstopt onder garantie stikkertjes of rubber voetjes)

je tb moet je er ook af kunnen hallen, je moet dan met een klein horlogge schroeven draaiertje bovenaan het tb er voorzochtig tussen steken en naar boven wippen. meestal zitten daar ook nog schroefjes verstopt

Bij het openmaken van een lapflop is het meestal goed zoeken want je ziet er al snel een over het hoofd.

wat je baterijtje betrefd, moet je (als je je lapflop eenmaal open heb) goed zoeken, bij elk model, merk zitten ze op een ander plek.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Bij zowel mijn HP Omnibook als Toshiba Satelite zitten ze onder het toetsenbord, waar je muis zit.
Heb je al een vervangende battery-pack? Het is niet gewoon n knoopcelletje die eringaat

• hermanb|IA
Ik zal eens beginnen met dat toetsenbord. Waar haal je zo een batterijpak?

hermanb<P><BR>

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Oké hermanb.. Ik heb gewerkt bij Fujitsu-Siemens en deed daar de reparatie van de Laptops...

Batterij pack is waarschijnlijk nergens te koop maarja...

HAAL ALS EERSTE ALLE WACHTWOORDEN VAN DE PC!! DE BIOS WACHTWOORDEN EN DE WACHTWOORDEN OP DE HD ANDERS IS STRAKS JE LAPTOP NIET MEER TE GEBRUIKEN!!

Om mee te beginnen ff een waarschuwing.. Je moet Veeel!! schroefje's loshalen dus zorg dat je op een rustige plek zit en maak een soort exploded vieuw op je tafel.. Leg dus een schroefje neer waar hij vandaan komt met daarachter de onderdelen die hij vasthield en dergelijke.. Maak ook nog een tekening!!

Ga nu eerst naar de onderkant en haal daar alle onderdelen af... (hd eruit, accu los, floppy of CD-Rom drive los.

Laat voorlopig het LCD scherm plat op de laptop!!
Dan moet je daarna alle schroefje's aan de onderkant los halen.. Daarna ga je naar de achterkant en maak je daar alle schroefje's los.. De twee buitenste schroefjes (zilvere) zijn om het scherm vast te houden maar deze moet er jammergenoeg toch echt af.. :(

Maak nu voorzichtig de laptop open naar zoals het plaatje eruit ziet.. (scherm open klappen dus)

Haal nu voorzichtig dat bovenste grijze ding eraf (Waar het status schermpje inzit (nouja.. het statusschermpje zit op een klein printje en het plastic zit erom heen), let erop dat hij vast geklikt zit aan de achterkant om de scharnieren van het scherm heen!

Nu kan je de andere twee schroeven van het scherm vanaf de bovenkant losmaken en het flatkabeltje en het kabeltje voor de IR losmaken.. Nu kan je scherm eraf!

Zo da's makkelijk alleen zo'n onderkant.. een stuk relaxter werken.. Zoals je al gemerkt had ligt ook je toetsenbord los en het gedeelte waar je muis op zit.. Deze zitten alleen nog maar vast aan hun flatcables dus die ff loshalen en klaar.. kunnen er ook af..

Dat security panel aan de voorkant laten zitten!!

Zoals je ziet zit er een grote plaat van blik o.i.d over alle componenten heen.. Maak alle schroefje's los die hem vast houden.. Maak ook de CPU koeler los.. (vier lange bouten door de koeler..)

Nu kan de grote plaat los en ook de CPU koeler...

Nu zit er onder die plaat een groen pakket met batterijen. .Deze moet vervangen worden..

Vervangen en weer in mekaar zetten... Klaar is kees :)

[ Voor 3% gewijzigd door Apen-nootjes op 26-11-2003 12:44 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Of het accu pack zelf nog te bestellen is weet ik niet, maar bij veel electroboeren kan je wel de cellen van zo'n pack bestellen. Ga met het pack naar je electroboer en vraag of hij er een nieuwe voor heeft. Meestal zal hij dan wel met de goede cellen aankomen zetten. Let niet op de capaciteit, zolang de nieuwe gelijk of hoger zijn is het goed. De werkspanning is belangrijker. Waarschijnlijk zullen hier NiMH cellen inzitten, en is de totale spanning van je pack gelijk aan 1,2v x het aantal cellen (vaak 6).
Je hoeft dan alleen het kabeltje over te solderen, en weer terug te plaatsten en klaar is sjakie

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• hermanb|IA
mueh. Je moet hem van onder open schroeven. Het toetsenbord maak je alleen maar kapot als je daaraan zit.

Maar in ieder geval zit er een knoopcel onder het platic waar de "muis" zit. De batterij zit in geel plastic, waar de draadjes in dat platic zitten.
Die draadjes gaan naar het moederbord en zitten met een stekkertje zoals van een fannetje vast.

Maar dat is dus geen batterij-pak. Ik neem aan dat ik dit ding moet hebben en niet een battery-pak?
Het is een e-series 6624 bij de weg.

Bij fujitsu-siemens hebben ze me doorverwezen naar een leverancier, want er zit geen garantie meer op.

Nu kunnen ze het artikel niet vinden. Zul je zien dat ze na 3 jaar geen c-mos batterij meer leveren. Zal ik hem zelf moeten vervangen en dat platic moeten open frunniken enzo. beuuh.

[ Voor 16% gewijzigd door hermanb|IA op 26-11-2003 13:12 ]

hermanb<P><BR>

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

ohw.. die gele.. jah. .dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid.. Wat je zou kunnen proberen is dat de leverancier het besteld bij fujitsu siemens.. Daar hebben ze ze namelijk nog gewoon in het magazijn in duitsland liggen als het goed is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Apen-nootjes op 30-11-2003 17:26 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1