aanschaf notebook (IBM T40)

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:08

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik ben al weken aan het rondkijken in winkels en op internet voor een laptop. Voor het einde van het jaar moet ik wat vinden. (PC privé) M'n huidige laptop, een Asus F7400, is aan vervanging toe. De informatie op internet op de sites is een chaos en in winkels kunnen ze mij nauwelijks goed informeren. Ik hoop hier wat mensen te vinden die toevallig hier wel wat van weten.

Wat ik belangrijk vind in een laptop is het gewicht en het formaat. Daarnaast wil ik niet minder dan wat ik nu heb:
Intel Pentium II 366 mhz
geheugen: 288 mb
hd: 10 gb
DVD/CD: 4x/24x
video: 8 mb
14,1" TFT, maximaal 1024x768
accuduur: 3 uur
3,25 kg
318x46,5x250 mm

Merken als IBM, Asus, Toshiba, Dell, HP (Compaq) en Sony klinken voor mij goed. Mijn oog was gevallen op een IBM T40:
Intel Pentium M 1,3 gHz
geheugen: 256 mb
hd: 40 gb
DVD/CD-RW combo drive
video: ATI Mobility Radeon 7500 32 mb
14,1" TFT, maximaal 1024x768
accu: 5 uur
2,25 kg

Enige nadeel wat ik kon vinden was eigenlijk de maximale resolutie. Hij is wel erg klein en licht. Dit in tegenstelling tot veel andere laptops.

Het is voor mij een vervanging van m'n desktop. Ik gebruik de laptop meer als m'n desktop. Maar ik reis er ook veel mee, dus hij mag gewoon niet te groot en te zwaar zijn. Wat ik nu heb is maximaal! Verder speel ik er soms wat games op, en naast Windows XP staat er ook Linux op en soms BSD. Altijd aansluiting op een netwerk (nog 100, word 1000) ook wireless. En TV-out en DVD en CD-(re)writer is nu wel een eis.

Dus als iemand een tip heeft in die richting van een andere laptop. Of waarom de T40 ondanks de resolutie toch een goede keus is. De maximale prijs is tussen de 2200 en 2300 euro vanwege het PC privé, maar er overheen mag ook, maar meer dan 200 euro er overheen vind ik niet nodig. Ik ben benieuwd of iemand een tip voor mij heeft, TNX! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Martin?81 op 26-11-2003 01:12 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Voor dat geld mag je denk ik toch wel een groter scherm verwachten?
Er zijn al verschillende merken die 1280x1024 schermen van 15" hebben. Zeker als je een notebook als vervanging van een desktop gebruikt dan is een groot scherm wel een aanrader.

Verder kan je als enige tip nog geven om alles er direct bij te kopen (of te zorgen dat het erop zit) want uit ervaring heb ik gemerkt dat later er iets bij kopen geen optie is.

Senile! Senile Oekaki

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:08

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
_bas_ schreef op 26 november 2003 @ 01:37:
Voor dat geld mag je denk ik toch wel een groter scherm verwachten?
Er zijn al verschillende merken die 1280x1024 schermen van 15" hebben. Zeker als je een notebook als vervanging van een desktop gebruikt dan is een groot scherm wel een aanrader.

Verder kan je als enige tip nog geven om alles er direct bij te kopen (of te zorgen dat het erop zit) want uit ervaring heb ik gemerkt dat later er iets bij kopen geen optie is.
Ja klopt, maar meer dan extra geheugen en een portreplicator hoef ik er niet bij.

Overigens, als ik de afmetingen van de laptops zie vind ik 14,1" voldoende. Bij 15" worden de laptops hierdoor noodzakelijk groter, wat misschien alleen zin heeft als de resolutie ook hoger zou kunnen.

Nogmaals, draagbaarheid van een laptop is belangrijk vind ik, daar zijn ze voor gemaakt. En als ze dan met laptops aankomen waarvan de accu binnen 3 uur leeg is, en de afmetingen groter zijn dan dat ik nu heb en ook zwaarder, dan lopen de fabrikanten wat mij betreft de doelstelling voor een laptop finaal mis. Met name de laptops van Toshiba...

Dus is een groot scherm wel wenselijk?