Toon posts:

Alternatief modem voor KPN ADSL *

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een tijdje bezig met zoeken naar oplossingen voor de Alcatel Speed Touch Home, maar het is me nu duidelijk. Het is gewoon een oud en gaar adsl modem dat met VPN. Voor internet werkt het nu prima, maar ik wil dalijk Xbox Live, Playstation 2 en misschien een Wifi accespoint aansluiten, dan gaat hij problemen geven (o.a. met de nieuwe US Robotics).
Kortom ik denk dat ik hem ga vervangen.

Mijn vraag is nu, kan dit zomaar? Of moet je dan eerst contact opnemen met je provider, ik heb adsl advanced bij planet internet. Of moet je voor een nieuw modem bij KPN wezen? Geven ze trouwens korting op een nieuw modem als je al klant bent? Het is tenslotte ook enigzins hun fout dat het modem niet samen kan werken met nieuwe diensten. (ze maken bijde reclame dat het kan met Playstation2 en Xbox).

Ik zag bij KPN de Speedtouch 510/510i (wat is die i meer?) Multi-user ADSL gateway. En ook nog een normaal Speedtouch modem.

Mij lijkt met name de Multi-user ADSL gateway een alternatief.

Maar nu de hamvraag? Moet je hun modems kopen? Of zijn er ook andere adslmodems die perfect met ADSL Advanced en Xbox Live, Playstation2 en Wireless Accespoints samenwerken?

Tnx voor jullie info!!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ehm... mag ik vragen waarom je je STHome niet gewoon naar een STPro of een ST510 tweakt/flashed? Scheelt een boel centen. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 00:57:
Ik ben nu een tijdje bezig met zoeken naar oplossingen voor de Alcatel Speed Touch Home, maar het is me nu duidelijk. Het is gewoon een oud en gaar adsl modem dat met VPN. Voor internet werkt het nu prima, maar ik wil dalijk Xbox Live, Playstation 2 en misschien een Wifi accespoint aansluiten, dan gaat hij problemen geven (o.a. met de nieuwe US Robotics).
Kortom ik denk dat ik hem ga vervangen.
Kan je eens uitleggen wat voor problemen dan ?
Als het om de vpn verbinding gaat, dan kan je er gewoon een router van maken. www.bruring.com voor de "truuk" hoe dit moet. En hiermee zijn je problemen opgelost en hoef je ook geen nieuw modem te kopen. :)
Mijn vraag is nu, kan dit zomaar? Of moet je dan eerst contact opnemen met je provider, ik heb adsl advanced bij planet internet. Of moet je voor een nieuw modem bij KPN wezen? Geven ze trouwens korting op een nieuw modem als je al klant bent? Het is tenslotte ook enigzins hun fout dat het modem niet samen kan werken met nieuwe diensten. (ze maken bijde reclame dat het kan met Playstation2 en Xbox).
Die modem is van jou, al ga je boven op de eiffeltoren staan en je gooit hem naar beneden, dat zal kpn/planet een rotzorg zijn. Ze zullen geen korting geven voor een nieuw modem, aangezien ze dit al hebben gedaan bij jou adsl aanvraag. Je kan het beste (als je het nog wil) gewoon los ergens een modem halen. Zie de pricewatch voor prijzen.
Ik zag bij KPN de Speedtouch 510/510i (wat is die i meer?) Multi-user ADSL gateway. En ook nog een normaal Speedtouch modem.

Mij lijkt met name de Multi-user ADSL gateway een alternatief.
Het verschil tussen de 510 en 510i is dat de eerste voor analoog is en de 2e voor isdn. Het multi modem is een apart model, waar ook een interne switch in zit met 4 poorten.

Als je de tweak uitvoert en een goedkope switch haalt van 30euro, dan doet die opstelling het niet onder voor het modem wat je al heb, behalve de brakke upnp support.
Maar nu de hamvraag? Moet je hun modems kopen? Of zijn er ook andere adslmodems die perfect met ADSL Advanced en Xbox Live, Playstation2 en Wireless Accespoints samenwerken?

Tnx voor jullie info!!
Ik denk niet dat ik meer hoef te typen eigenlijk.

Ik heb hier de volgende opstelling ISRA punt --> splitter --> Modem --> WLAN AP & 10mbit hub (jaja moet ik vervangen :P) --> Laptop via wlan en 3 pc's via de hub. En dit werkt allemaal zonder problemen of vpn verbinding die je moet maken.

Geen dank verder. :)

edit:
Grmblz intox :P

[ Voor 3% gewijzigd door Attilla op 26-11-2003 01:10 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

zover ik weet is die modem jouw eigendom zo niet heb ik ook een probleem heb de mijne namenlijk vern**** met een tweak en heb ik een andere moeten kopen maar goed koste een paar centen en ik had weer internet

je hoeft je provider geen toestemming te vragen als je een andere modem wilt kopen en aansluiten maar ik wil je wel wijzen op het volgende

zowel jouw provider als kpn geven alleen support voor een alcatelmodem je zit namenlijk met het configuratiescript van je internet instellingen hoe ver dat strekt met andere modems heb ik geen zicht op dat kan ik je dus niet vertellen.

mochten daardoor problemen komen en je blijkt een andere modem te hebben dan kpn voorschrijft :r dan vervalt de support en moet je het zelf uit zien te zoeken

draai zelf met een alcatel510i met een switch er tussen werkt perfect hier als je al een switch of een hubje hebt dan zou ik gaan voor de 1poorts alcatel modem/router en deze via je switch/hub met de rest van je netwerkje laten verbinden

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Intoxicated en airwolf hebben goed gesproken..
En als de home naar pro tweak niet bevalt.kan je altijd nog de sipspoof methode op het modem loslaten.Dan kan een andere router simpel de taak overnemen.
Zie Jelmers site, Dit is de link

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 01:38 ]

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Maar goed, nu even het volgende: De TS'er is er nu dus op gewezen dat hij zijn oude modem (dat hij immers toch weg zou mikken als hij een nieuwe kocht) met deze guide gratis en voor niks kan flashen naar het ST 510 modem dat hij overwoog te gaan kopen:
Click
Of naar de STPro die ook een router kan zijn:
Click

Dat was opzich prima met de search te vinden, dus een algemeen topic daarover lijkt me niet meer nodig. Ik zou willen voorstellen dat we vanaf nu alleen nog praten over eventuele alternatieve modems buiten de STHome/Pro tweaked/510 flashed om. De hoop op een actuele discussie over welke modems in de praktijk om welke reden dan ook goed/beter zijn was voor mij de voornaamste reden om deze niet te sluiten met een link naar de FAQ. Dus mensen met KPN-ADSL en alternatief ADSL-modem, brand los :)

Ook maar even een titelfixje van 'Alcatel Speed Touch Home vervangen' naar 'Alternatief modem voor KPN ADSL'.

[ Voor 18% gewijzigd door intoxicated op 26-11-2003 02:07 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Kwam het volgende apparaat (USR 9106) tegen op de website van US robotics. Een adsl modem/router/4-p switch/wireless 54g http://www.usr-emea.com/p...06&page=overview&loc=emea

Alleen gevonden bij Take-it now voor 166,- euro incl.

Omdat ik met hetzelfde verhaal zit, ook een speed touch home (en ik kreeg de tweak niet voor elkaar op de een of andere manier, terwijl ik wel de instructies heb gevolgd), en interesse heb in de US robotics multi function access point, leek mij dit een mooi alternatief. Ik heb alleen niet zoveel verstand van ADSL modems enzo, en vraag mij af of dit ding in combinatie met mx stream is te gebruiken. Die vraag heb ik aan de klantensupport van take it now gevraagd, en ik wacht nu op antwoord.

JPS

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Je kan een Speedtouch 510 krijgen voor ongeveer 90 euro voor 30 euro meer heb je de 4 poorts versie.

Een los hub/switchje voor achter een 510 zal 25 euro kosten.

Dus waarom niet gewoon een Speedtouch 510 ? Best geteste modem 2003 ? heb ik ooit eens ergens zien staan. Kheb er nu 4 en werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 26 november 2003 @ 23:56:
Je kan een Speedtouch 510 krijgen voor ongeveer 90 euro voor 30 euro meer heb je de 4 poorts versie.

Een los hub/switchje voor achter een 510 zal 25 euro kosten.

Dus waarom niet gewoon een Speedtouch 510 ? Best geteste modem 2003 ? heb ik ooit eens ergens zien staan. Kheb er nu 4 en werkt perfect.
Ik dacht eerst ik koop de 510 met 4 poort 10/100 switch. Maar twijfel over de werking ervan. Werkt die switch als ieder andere switch en heb ik met mijn ADSL Advanced (4 IP's) gewoon volle snelheid per PC. Of gaat ie de verbinding delen? KPN heeft het nergens het multi-pc modem instellen voor ADSL Advanced (4 IP's) uitgelegd staan.

Dan vind ik jouw optie inderdaad beter met die normale 1 port 510. Heb toch al 2 hubs van 3Com staan (1 op adsl modem, ander niet ingebruik). Wel 10Mbit, maar externe verbindingen komen daar toch voorlopig niet aan en intern kopieren van bestanden doe ik toch niet zo vaak. Eigenlijk dezelfde opstelling die ik nu heb, alleen dan met een nieuw modem. Die 1 port 510 heeft toch ook router functionaliteit?

P.s. Het best getest van de 1 port 510 stond in PCM geloof ik (engelstalig).

EDIT:
Ik las net dat ADSL verbinding weer sneller wordt. Die van mij komt dan op 4 Mbit/0,5 MByte. Omdat ik naar mijn kamer 1 UTP heb liggen, ik en een Xbox en een PC wil aansluiten en de HUBS die ik heb 10Mbit zijn wordt het misschien een beetje krap op die UTP verbinding? (8Mbit op 10Mbit poort?). Is dat nog voldoende?

Kan ik dan beter die 510 met 10/100 4 poort switch aanschaffen of de 510 1 poort met losse 10/100 switch?

Tnx again :)
P.s. Als ik de info heb ga ik morgen een van de 2 opties kopen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 21:17 ]

• cryforhelp
  • Laatst online: 17-05 00:29
Ik heb hier een E-tech modem/router/switch. Het was een hel om in te stellen, maar toen ik m draaiende had deed ie het ook prima. Prettige browserinterface en niet duur :) Momenteel tracht ik een compex router/AP met hem samen te laten werken, maar dat gaat net ff _niet_ lekker.

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op 26 november 2003 @ 01:08:
Ehm... mag ik vragen waarom je je STHome niet gewoon naar een STPro of een ST510 tweakt/flashed? Scheelt een boel centen. :)
Dat mag je vragen :) Ik hoor van steeds meer mensen dat het modem het na een poosje begeeft en dat sommige dingen niet goed werken (o.a. slechte upnp support en het leeggooien van een bepaalde opslag...weet even niet meer wat dat was).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 26 november 2003 @ 01:09:Kan je eens uitleggen wat voor problemen dan ?
Als het om de vpn verbinding gaat, dan kan je er gewoon een router van maken. www.bruring.com voor de "truuk" hoe dit moet. En hiermee zijn je problemen opgelost en hoef je ook geen nieuw modem te kopen. :)
Ik heb het niet zo op die Tweak. Bij steeds meer mensen hoor ik dat het modem na een tijdje stuk gaat. Verder de slechte upnp support en het feit dat hij bepaalde opslag af een toe zomaar leeggooit (weet even niet meer wat dat was).
En hoe zit het met de veiligheid? Van wie krijg je dat wachtwoord? En kunnen die mensen dan niet inbreken in je modem en je netwerk inkomen?

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op 26 november 2003 @ 01:50:Met deze guide gratis en voor niks kan flashen naar het ST 510 modem dat hij overwoog te gaan kopen: Click
Deze gaat niet, want heb de K-versie.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 11:29 ]

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Mijn vraag is welk ADSL ethernet modem is nou het beste
• Hoeveel verbindingen kan die aan? (ivm. emule en dergelijken)
• Wat zijn de prijzen (ben nederlander >:))
• hoeveel poorten zitten erop (1 is genoeg komt toch pctje achter)
• Is die makkelijk in te stellen?

Voordat ik UTFS of dergelijken te horen krijg, uit de search zie ik niet veel andere resultaten komen dan "Ik wil adsl welk modem heb ik nodig" en daar komt dan bijna altijd gewoon direct het goedkoopste ethernet adsl moden uit

Op dit moment heb ik een USB Speedtouch 330 (werkt wel maar kheb toch liever wat anders :P) en die wil ik eigenlijk vervangen
Aangezien het vaak zo is dat routers het aantal verbindingen van emule niet aankunnen vroeg ik me dus af welk modem dan het beste zou zijn (is het misschien niet beter om een modem zonder router erin te nemen?)

aangezien er een pc (linux bak) achter komt is router overbodig maar zijn er nog wel losse modems te koop?
pricewatch

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Merged 'Welk ADSL modem is het beste?' door Wolfboy met 'Alternatief modem voor KPN ADSL *'.

- Pastor Richards @ VCPR

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

bedankt intoxicated _/-\o_

is het trouwens nog een idee om een overzicht in de FAQ te zetteN?

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
intoxicated schreef op 26 november 2003 @ 01:50:
Maar goed, nu even het volgende: De TS'er is er nu dus op gewezen dat hij zijn oude modem (dat hij immers toch weg zou mikken als hij een nieuwe kocht) met deze guide gratis en voor niks kan flashen naar het ST 510 modem dat hij overwoog te gaan kopen:
Click
Of naar de STPro die ook een router kan zijn:
Click
[...]
Helaas dat dit niet werkt voor isdn zeg !!! off topic wel..maar ik denk ook steeds er aan om een ander modem aan te schaffen vanwege dat stomme upnp gedoe..
Maar volgens die site werkt het alleen met een analoge pots versie..

[ Voor 33% gewijzigd door intoxicated op 30-11-2003 20:13 . Reden: overdreven lange integrale quote weggehaald ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Ik heb thuis een 510i (Thomson) met een 8-poorts switch eraan vast en heb pas voor een vriend van me een 510v4 gekocht dus met ingebouwde switch en merkte bij het gebruik voor de rest geen verschil . Ik ben tevreden en hij is tevreden met die van hem.
Bovendien heb ik aan m'n switch nog een Accespoint van m'n wireless heb hangen, maar ook dat gaat prima. DHCP werkt uitstekend, port forwarden ook ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Turkish op 30-11-2003 20:20 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 10:48:
[...]

Dat mag je vragen :) Ik hoor van steeds meer mensen dat het modem het na een poosje begeeft en dat sommige dingen niet goed werken (o.a. slechte upnp support en het leeggooien van een bepaalde opslag...weet even niet meer wat dat was).
Precies mijn ervaring. De ST Home werkt niet goed met mijn nieuwe US Robotics wireless AP. ST geupgrade naar Pro, heeft een tijdje brak gewerkt en nu kan ik alleen nog maar direct met mijn laptop via de ST werken. Al het andere wat ik er op aansluit werkt niet meer. Dit bovenop het beperkte aantal connecties wat de ST Home aankan en het feit dat die bij regelmatig uitviel bij mij, heeft mij doen besluiten om een ST 510i aan te schaffen.

Hopelijk ben ik dan van "het gezeik" af....

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Wolfboy schreef op 30 november 2003 @ 19:21:
Mijn vraag is welk ADSL ethernet modem is nou het beste
• Hoeveel verbindingen kan die aan? (ivm. emule en dergelijken)
• Wat zijn de prijzen (ben nederlander >:))
• hoeveel poorten zitten erop (1 is genoeg komt toch pctje achter)
• Is die makkelijk in te stellen?

Voordat ik UTFS of dergelijken te horen krijg, uit de search zie ik niet veel andere resultaten komen dan "Ik wil adsl welk modem heb ik nodig" en daar komt dan bijna altijd gewoon direct het goedkoopste ethernet adsl moden uit

Op dit moment heb ik een USB Speedtouch 330 (werkt wel maar kheb toch liever wat anders :P) en die wil ik eigenlijk vervangen
Aangezien het vaak zo is dat routers het aantal verbindingen van emule niet aankunnen vroeg ik me dus af welk modem dan het beste zou zijn (is het misschien niet beter om een modem zonder router erin te nemen?)

aangezien er een pc (linux bak) achter komt is router overbodig maar zijn er nog wel losse modems te koop?
pricewatch
Iemand?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik ben zelf ook op zoek naar een vervanger voor mijn (wel gemodde) Alcatel SpeedTouch home.
Eigenlijk de zelfde vraag als Wolfboy dus, simpel te configureren, ingebouwde firewall, veel connecties aankunnen

Ik vind de prijs niet zo erg belangrijk, max. 200 euro

Ik zat zelf te denken aan een DrayTek Vigor uit de 2600 serie, een 2600 of een 2600G (met .11g WLAN) (nog geen prijzen gezien), hij moet geschikt zijn voor KPN adsl over analoog, maar misschien dat ik hem meeneem naar een bbNed provider (ook analoog)

Mijn huidige netwerk is als volgt: Modem => 100Mbit switch op 1e verdieping waar een Wlan accespoint aan hangt => alle computers (Wlan is alleen voor laptop die weer beneden staat)

[ Voor 5% gewijzigd door Resistor op 02-12-2003 20:45 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 00:09
Mijn alcatel speedtouch home (not modded) heeft het na ongeveer 2 jaar trouwe dienst ineens begeven (knipperende line sync) Ik moet nu dus een nieuwe halen, en wil er dan wel op vooruit gaan. Omdak zown beetje 24/7 e-mule draai, wil ik er een hebben die zo veel mogelijk verbindingen aan kan. (heeft het modem daar invloed op?, of is de router daar de bottleneck?) Wat is dan de beste keus?
Tevens wil ik van dat vpn geneuzel af (ivm xboxLive) maar hij hoeft niet te routeren.

[ Voor 45% gewijzigd door MrJT op 07-12-2003 15:09 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

MrJT schreef op 06 december 2003 @ 20:19:
Mijn alcatel speedtouch home (not modded) heeft het na ongeveer 2 jaar touwe dienst ineens begeven (knipperende line sync) Ik moet nu dus een nieuwe halen, en wil er dan wel op vooruit gaan. Omdak zown beetje 24/7 e-mule draai, wil ik er een hebben die zo veel mogelijk verbindingen aan kan. Wat is dan de beste keus?
hoe kom je erbij dat een knipperende linesync een "begeven modem" is? :? Ik zou eerder aan een oude firmware, een defecte splitter of een gaar adsl signaal denlen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MrJT
Ik heb alles geprobeerd. Het ligt niet aan de splitter, of de bekabeling. Als ik ehm aansluit op t isra punt, doet ie t zelfde. Ik heb dan ook met de helpdesk van planet en kpn gesproken, die d8en dat een firmware upgrade het zou doen. Helaas hielp dat niet, en het kon het nog aan 2 dingen liggen, de centrale of het modem. Dan konden ze een monteur sturen, maar als het dan aan mn modem zou liggen, had ik die monteur moeten dokken :(
Daarom heb ik het bij een kennis geprobeerd, en daar werkte het ook niet. Dus issie dood.

• MrJT
Is die Alcatel 510 ok? Die gebruikt toch geen vpn meer? Dan zou XboxLive toch goed moeten werken.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

*BAF!!!*

en toen stond dit topic weer bovenaan de lijst O-)

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

/me geeft nog een schop

Ik zat op dit moment te denken aan de Zyxel Prestige 650H
heeft iemand ervaringen met dit apparaat?
wat ik ervan gelezen heb is dat de router functie in dit apparaat aan en uit te schakelen is wat dus het maximaal aantal verbindingen onbeperkt maakt (toch?)
tenminste beperkt totdat de linuxbak die erachter komt het niet meer red

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

iemand :?

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 23:14

WiXX

Kijk uit malloot een...

de speedtouch 510 werkt perfect met live. Xbox live portmapped ook nog eens automatisch voor je. Je hoeft dus niks te doen.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

het gaat mij om een ander modem, niet om het xbox gedoe

als je het topic nou eventjes helemaal gelezen had dan zou je zien dat ik een andere vraag heb en dat mijn topic in deze is toegevoegd

ik wil iig GEEN alcatel modems meer, ik heb nu een speedtouch 330 en ik heb ook al met een speedtouch 510 gewerkt maar ik vind het allebij onprettig en niet handig

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het wil niet echt lukken met dit topic geloof ik.

Alcatel is in ieder geval geen goed merk, ik heb ook in andere topics gelezen dat die dingen (zowel de 510 als de (gemodde) SpeedTouch Home veel collisions genereren (ik kan dat zelf duidelijk zien op mijn switch) maar een goed alternatief weet ik niet.

Als ik tijd heb duik ik [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml] nog even in (m.a.w. doe dat ook eens) maar wij zijn echt op zoek naar een alles-in-1 (modem+router+switch)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 11:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wolfboy schreef op 13 december 2003 @ 04:58:
Ik zat op dit moment te denken aan de Zyxel Prestige 650H
heeft iemand ervaringen met dit apparaat?
wat ik ervan gelezen heb is dat de router functie in dit apparaat aan en uit te schakelen is wat dus het maximaal aantal verbindingen onbeperkt maakt (toch?)
tenminste beperkt totdat de linuxbak die erachter komt het niet meer red
Ik heb dat apparaat en het doet het perfect. Ik heb er eigenlijk niks van in of uitgeschakeld. Er hangen nu twee PCs aan en er is zonder problemen ruimte voor nog 2. Bedienings interface (zowel telnet als browser) werkt redelijk intuïtief.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik hoor op de installatie helpdesk altijd wel veel goede dingen over Zyxel modemrouters en ook de draytec 2600 staat wel als goed te boek. Vooral bedrijfjes die voor andere bedrijven comsumenten adsl installeren wat zakelijk gebruikt wordt, kiezen naar mijn mening behoorlijk vaak voor zyxel.

[ Voor 36% gewijzigd door JvS op 15-12-2003 22:58 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

bedankt voor de goede info, eindelijk iets waar ik wat mee kan

bedankt voor de info, ik ga denk ik voor de Zyxel Prestige 650R aangezien ik toch maar 1 aansluiting nodig heb

weet iemand waar deze goedkoop te halen is?
ik zie hem bij pricewatch voor 110 staan link
aangezien die bij demon voor 100 euro is vraag ik me af of die ook voor die prijs te koop is :?
nou ja maakt toch weinig uit die 10 euro :P

@Resistor ik zal dat topic eens even doorkijken, staat idd wel interresante informatie in. helaas wat minder up2date

• tweakduke
  • Laatst online: 00:05

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb redelijk wat met zyxels en draytek vigors gewerkt.

Nooit problemen mee gehad, echt fijne routers :)

En heb thuis ook een zyxel :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 16-12-2003 13:13 ]

Tweakers Discord

Pagina: 1