Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"
Verwijderd
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Met die methode moet je er achter kunnen komen wat het piepen veroorzaakt en mogelijk de oorzaak vinden en/om er iets aan te doen!
Het is een iiyama S700JT1, misschien een bekende fout van deze model?
Het is denk ook niet echt raadzaam om 2dehands een monitor te halen, als het aan monitor ligt.
Morgen ga ik ff een andere monitor aansluiten...
Verwijderd
Iiyama A901HT (19" trinitron)
die is nu .. uh.. 3,5 jaar oud als ik het goed heb.
en precies hetzelfde, bij veel wit hoor ik een super irritant gepiep.
Shit.. ik kan het er nu even (financieel) niet bijhebben dat mn monitor het gaat begeven..
Nouwja niets aan te doen, ik zie het wel.
Alleen nog even een vraag over dat schoonmaken:
Als ik de stekker eruit trek, en de monitor aandoe, en even later weer uit, kan ik dan nogsteeds een schok o.i.d. krijgen ?
Als je de stekker er uit haalt en hem aan zet loopt er geen stroom, de stekker is er immers uit... je zal hem dus op een andere mannier moeten ontladen.
Als complete noob zou ik er iig niet aan beginnen. En aan de hoogspannings trafo kan je toch weinig doen....
Dat is de voeding in je monitor die het aan het begeven is. Als je in een keer veel wit op 't scherm hebt, dan trekt 'ie even maximaal vermogen van de voeding, dan hoor je dat gepiep.zpolat schreef op 26 november 2003 @ 00:13:
Ik heb heel erg last van een piepgeluid, ik weet niet van welke apparaat ik dat krijg.
Als ik een felle(witte) window maximaliseer komt het, doe ik het weg stop de piepgeluid ook. Op een witte backgroud piept het en op een zwarte niet. Ik d8 aan mn harddisk, maar ik neem aan dat dat niets heeft te maken met beeldkleuren?
Mvg
Vervormt je beeld ook sterk als je dat doet?
[zeikmodus]
het is "irritant piepgeluid" en "dit model"
[/zeikmodus]
[ Voor 7% gewijzigd door Spacecowboy op 26-11-2003 01:02 ]
HENG HENG
En uiteraard de stekker er uit halen als je hem schoonmaakt
Ik weet verder niet of het gevaarlijk kan zijn, gebruik iig geen vocht/water,maar alleen een stofzuiger o.i.d.
Succes.
HENG HENG
Disclaimer: In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
wat voor videokaart hebbe jullie? ik heb 9500 pro met omega cats 3.9
Ik heb een riva tnt2 32mb