[php] Woord splitten

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Hoi hoe zorg ik dat als ik een woord heb in variable dat php dat de letters allemaal los in een array zet??

Onderstaande werkt niet
PHP:
1
2
$split = split("", $arg);
$split = explode("", $arg);

hmm was iets te snel met posten ik heb et al
PHP:
1
$split = preg_split('//', $arg, -1, PREG_SPLIT_NO_EMPTY);

[ Voor 28% gewijzigd door Martink op 26-11-2003 00:16 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-05 13:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
string == array

echo $arg[0];
echo $arg[1];
echo $arg[2];

geeft je de eerste 3 letters

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
inderdaad, een string is al een array van characters. Dus je hoeft et niet in een array te zetten, dat is het al ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kees schreef op 26 november 2003 @ 00:19:
string == array

echo $arg[0];
echo $arg[1];
echo $arg[2];

geeft je de eerste 3 letters
Nee, is het niet.

Bovenstaande is depricated, onderstaande heeft dat vervangen (let op de {):
PHP:
1
2
3
4
5
$string = 'abc';
for($i = 0; $i < strlen($string); $i++)
{
   echo $string{$i} . "\n";
}
Characters within strings may be accessed by specifying the zero-based offset of the desired character after the string in curly braces.

Note: For backwards compatibility, you can still use array-braces for the same purpose. However, this syntax is deprecated as of PHP 4.

[ Voor 33% gewijzigd door ACM op 26-11-2003 00:50 ]

Verwijderd

nice one acm, dat wist ik niet!
meteen ff op letten en aanpassen in mn code :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ook weer typisch php. Ze veranderen iets, dat oude blijft beschikbaar voor backwards compatiblity, en nergens zetten ze erbij waarom ze het veranderd hebben |:(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

.oisyn schreef op 26 november 2003 @ 12:15:
Ook weer typisch php. Ze veranderen iets, dat oude blijft beschikbaar voor backwards compatiblity, en nergens zetten ze erbij waarom ze het veranderd hebben |:(
Lijkt me logisch. zodat je kan zien in je code dat je bezig bent met chars uit een string ipv items uit een array :?

Stop uploading passwords to Github!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

.oisyn schreef op 26 november 2003 @ 12:15:
Staat wel in de changelogs (of ik heb het ergens anders op php.net gelezen), 't is veranderd omdat de []-code impliceerde dat het arrays waren, maar vrijwel alle array-functies niet werken op strings.

Meen ik, magoed een heel erg sterke reden vind ik het niet.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:29
En anders gebruik je substr :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Papa Eend schreef op 26 november 2003 @ 16:27:

Lijkt me logisch. zodat je kan zien in je code dat je bezig bent met chars uit een string ipv items uit een array :?
niets logisch aan, in veel talen kun je chars in string hetzelfde benaderen als elementen in een array. En dat is weer wel logisch, want feitelijk zijn het dezelfde soort datatypen (een string is niets meer dan een array van characters)

En dan nog, als ze die andere notatie beter vinden, (1) waarom hebben ze dat niet meteen gedaan, en (2) waarom laten ze de oude notatie werken?

Nu kun je dus op 2 manieren bij de chars van strings, daar wordt het nou niet bepaald duidelijker op moet ik zeggen (je krijgt niet eens een warning bij gebruik van de oude methode |:(). Nee, ik blijf vinden dat php een uit de hand gelopen hobby/pruts project is waar men niet van tevoren goed over heeft nagedacht. Maar goed, dat is een rant waar ik waarschijnlijk altijd bij zal blijven ;)

nu nog wachten op het moment dat ik bewezen heb dat het beter kan :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 27-11-2003 01:42 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Sorry voor het naar boven halen van dit topic maar ik gebruik zelf nog het systeem met die vierkante haakjes... ($string[1])
Ik vroeg me af: hoe kan ik nou de hele string weergeven behalve de eerste letter?
Ik heb meerdere dingen geprobeerd maar krijg steeds die error: Parse error: parse error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie http://nl3.php.net/manual/en/function.substr.php :)

Met die functie moet je er wel uitkomen. Omdat ik verwacht dat men op eerdere posts gaat reageren en je een hele warrige discussie kan gaan krijgen, doe ik deze dicht :)

[ Voor 63% gewijzigd door gorgi_19 op 20-08-2004 22:46 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.