Ik ben bezig met een asp.net site die deze dll gebruikt om via het MSN netwerk berichten zou moeten verzenden/ontvangen. Hier kan je er documentatie over vinden.
Dit is een voorbeeld app in c# icm met winforms. Met het omzetten van dit voorbeeld in asp.net (zowel met c# als met vb.net) heb ik problemen. Onderstaande code werkt tot op een zekere hoogte, het doet wat er van verwacht wordt: Je kan er via twee textboxjes en een button inloggen op het msn netwerk en als iemand dan een gesprek begint met degene die ingelogd is (het conversation object wordt gemaakt) krijgt zij/hij de gepaste melding: (" Hello " + e.Contact.Name + " of " + e.Contact.Mail)
Regel 45 wordt dus uitgevoerd maar regel 46 niet meer! De waarde van label 'labellog' kan ik niet aanpassen. Ik kan niet meer aan de controls op mijn pagina zo lijkt het. In winforms is dit geen probleem en wordt de waarde in de label wel aangepast.
In de methode ContactJoined kan ik dus onmogelijk communiceren met de asp.net pagina. Ook response.redirect(...) of response.write(..) werken niet als ik deze in die methode zet.
Tijdens een zoektocht op internet vond weinig, ik weet niet welke zoekwoorden ik moet kiezen. Dit was verhelderend maar helpt mij nog niet verder.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik aan de controls van mijn pagina? Hoe vraag ik een postback aan?
Dit is een voorbeeld app in c# icm met winforms. Met het omzetten van dit voorbeeld in asp.net (zowel met c# als met vb.net) heb ik problemen. Onderstaande code werkt tot op een zekere hoogte, het doet wat er van verwacht wordt: Je kan er via twee textboxjes en een button inloggen op het msn netwerk en als iemand dan een gesprek begint met degene die ingelogd is (het conversation object wordt gemaakt) krijgt zij/hij de gepaste melding: (" Hello " + e.Contact.Name + " of " + e.Contact.Mail)
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
| Private WithEvents thisMessenger As New DotMSN.Messenger Private WithEvents thisConversation As Conversation Private Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load If not page.ispostback StartMSN() end if End Sub Public Sub StartMSN() 'verbinden thisMessenger.Connect(TextBoxEmail.Text, TextBoxPaswoord.Text) LabelLog.Text += "Connected!<br>" 'we must set an initial status otherwise thisMessenger.SetStatus(MSNStatus.Online) LabelLog.Text += "Status set to online!<br>" End Sub ' we want to do something when we have a conversation Private Sub ConversationCreated(ByVal sender As Messenger, ByVal e As ConversationEventArgs) Handles thisMessenger.ConversationCreated LabelLog.Text += "Conversation object created" thisConversation = e.Conversation End Sub 'they will join _after_ this event. We create another callback to handle this. 'When user(s) have joined we can start sending messages. Private Sub ContactJoined(ByVal sender As Conversation, ByVal e As ContactEventArgs) Handles thisConversation.ContactJoin ' someone joined our conversation! remember that ' this also occurs when you are 'only talking to 1 other person. Log this event. LabelLog.Text += e.Contact.Name + " joined the conversation." 'now say something back. You can send messages using 'the Conversation object. sender.SendMessage(" Hello " + e.Contact.Name + " of " + e.Contact.Mail) LabelLog.Text += e.Contact.Name + " wil iets zeggen :d <br>" End Sub 'we can do somthing when someone goes online Private Sub ContactOnline(ByVal sender As Messenger, ByVal e As ContactEventArgs) Handles thisMessenger.ContactOnline LabelLog.Text += e.Contact.Name + " is online!<br>" End Sub 'we can do somthing when someone goes offline Private Sub ContactOffline(ByVal sender As Messenger, ByVal e As ContactEventArgs) Handles thisMessenger.ContactOffline LabelLog.Text += e.Contact.Name + " is offline! <br>" End Sub |
Regel 45 wordt dus uitgevoerd maar regel 46 niet meer! De waarde van label 'labellog' kan ik niet aanpassen. Ik kan niet meer aan de controls op mijn pagina zo lijkt het. In winforms is dit geen probleem en wordt de waarde in de label wel aangepast.
In de methode ContactJoined kan ik dus onmogelijk communiceren met de asp.net pagina. Ook response.redirect(...) of response.write(..) werken niet als ik deze in die methode zet.
Tijdens een zoektocht op internet vond weinig, ik weet niet welke zoekwoorden ik moet kiezen. Dit was verhelderend maar helpt mij nog niet verder.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik aan de controls van mijn pagina? Hoe vraag ik een postback aan?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 00:33 . Reden: if not page.ispostback toegevoegd ]