Wie kent de Marantz ST/PM 163?

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Topicstarter
Ik heb hier een tuner/versterker van Marantz (tuner ST163, versterker PM163)waarvan ik van de specificaties geen idee heb, ik heb 'm gekregen van m'n ouders die 'm 2e hands hadden gekocht. Op internet kan ik geen informatie over deze tuner/versterker vinden.
Ik zat er namelijk over te denken om over een aantal maanden nieuwe speakers te gaan kopen, maar aan welke specificaties moeten die dan voldoen? Of kan ik dan beter gelijk een nieuwe versterker kopen?

The need for speed drives me

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

Of jij een nieuwe versterker zou moeten kopen, is jouw keuze. Vind je hem nog goed genoeg klinken op een stel nieuwe speakers, dan hou je hem. Neem je versterker mee naar een goede hifi sjop en laat hem aansluiten op verschillende speakers emn luister dan.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Topicstarter
Ok, daar heb je gelijk in, maar dan nog ben ik nieuwsgierig naar de specificaties van m'n tuner/versterker

• JT

JT

VETAK y0

hoe oud zijn ze ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Topicstarter
Het is een geïntegreerde tuner/versterker, maar de leeftijd weet ik niet. Ik schat van begin jaren '90, maar ik zou het niet weten.

Verwijderd

Ach maak je niet te druk over die specs..

Je hebt een MARANTZ versterker..
die zijn altijd waar voor geld..

topkwaliteit...

stuur toch gewoon een mailtje naar marantz...

Verwijderd

Enne...speakers..

Lekker die dingen van Wharfedale..

of een setje van B&W of Cabasse

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Topicstarter
Ja, ik kan wel een mailtje naar Marantz sturen, maar het kan een tijdje duren totdat ik een antwoord krijg, ik hoop op deze manier wat sneller een antwoord te krijgen.

En de speakers, ik zat te denken aan een setje B&W 602's of iets dergelijks. 'T heeft niet zo'n haast, ik heb op het moment toch niet genoeg geld, dit wordt gewoon m'n volgende project.
Ach maak je niet te druk over die specs..
Ik ben gewoon benieuwd wat ik hier nou heb staan, ik heb geen idee hoe deze tuner/versterker zich verhoudt tot andere tuner/versterkers van Marantz of andere merken.

• JT

JT

VETAK y0

Ik schat iets van 50-60 watt per kanaal rms bij 8 ohm

Ecodan warmtepomp

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Topicstarter
Mag ik je vragen hoe je bij deze schatting komt?

• JT

JT

VETAK y0

De meeste niet al te dure versterkers van Marantz liggen in dat gebied, en ik ga er niet vanuit dat je zomaar een versterker krijgt die toen 1000 piek kostte

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1