Toon posts:

Overclock gaat goed.. maar bij games??:S

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey.. Ik heb een p4 1.7ghz die heb ik overgeclocked naar 2.01ghz werkt prima in windows.. maar als ik een game start kan ik maar 20min game ofzo gaat die restarten?? :S snap er niks van.. en als die op 1.98ghz staat doet die dat niet.. processort word maar 41graden met games.. soms wel minder.. maar dat is mijn top..

nog een vraag 1.7 die kan toch hoger dan 2.01 overgeclocked worden zonder problemen?:S

alvast bedankt, voor jullie hulp :>

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In Windows wordt over het algemeen je processor niet volledig belast, dit gebeurt wel bij games (iig een belasting die groter is dan in 2D/Windows) en dan vraagt de processor meer power.

Probeer eens een }:O of CPU-stress tooltje te runnen in Windows zelf. Of een tijdje 3DMark :) (looping).

En sommige CPU's kunnen verder overgelocked worden dan een ander. Verschilt echt per CPU. Soms heb je geluk en kan je veel overclocken, en soms heb je pech en kan je maar een tikje overclocken :)

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok.. maar heb nooit van die cpu tests, geheugen of harddisk tests gedaan.. heb je michien een tip?? waar ik het kan vinden a.u.b :)

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 21:09

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 23:46:
Hey.. Ik heb een p4 1.7ghz die heb ik overgeclocked naar 2.01ghz werkt prima in windows.. maar als ik een game start kan ik maar 20min game ofzo gaat die restarten?? :S snap er niks van.. en als die op 1.98ghz staat doet die dat niet.. processort word maar 41graden met games.. soms wel minder.. maar dat is mijn top..

nog een vraag 1.7 die kan toch hoger dan 2.01 overgeclocked worden zonder problemen?:S

alvast bedankt, voor jullie hulp :>
Voltage verhogen en je probleem is weg...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 23:52:
Ja ok.. maar heb nooit van die cpu tests, geheugen of harddisk tests gedaan.. heb je michien een tip?? waar ik het kan vinden a.u.b :)
http://gathering.tweakers.net/forum/find

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Kijk das een mooi begin, maar ik zeg altijd maar dat kan harder :P

In veel gevallen kun je een processor wel redelijk ver overklokken, maar hoever je komt is natuurlijk afhankelijk van een aantal factoren. Zoals je al noemde is de koeling erg belangrijk. Als je processor maar 40 graden wordt dan heb je vermoedelijk nog wel wat ruimte.
Wat je zou kunnen doen is eens kijken naar de voltages die instelbaar zijn in het bios. Door de processor wat meer stroom te geven kan deze wat stabieler draaien, of nog harder :9. Andere factoren die van belang zijn, zijn je geheugen en de timings daarvan. Met DDR333 zul je niet altijd 400 Mhz kunnen halen, bijvoorbeeld. Verder zijn ook de voltages van je voeding nog van belang voor een stabiel systeem.

Wanneer je pc automatisch opnieuw opstart dan ligt dit meestal aan het voltage dat je aan de processor geeft. Probeer eens om dit wat hoger te zetten en kijk dan of je systeem nog stabiel draait. Door het hogere voltage zal de processor ook wat meer warmte genereren, dus verlies dat niet uit het oog.

Stabiliteit kun je op verschillende manieren testen. Prime95 is erg populair, maar ook met 3d mark draaien kun je achterhalen of je systeem stabiel is. Ook hier staat nog een heleboel beschreven wat je eens door zou kunnen lezen : Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Welkom op GoT en veel overklokplezier ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 23:58:
[...]

Voltage verhogen en je probleem is weg...
ja hij staat al op zn hoogste.. vcore staat op 1.950 en Op asusprob laat die zien 2.08volt.. dat is mn hoogste..

Verwijderd

FAQ-werk...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.