A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.
De meeste voedingen bestaan uit 2 u-vormige stukken metaal die 90 graden tov elkaar gedraaid zijn.
Het moet geen probleem zijn om een fan te vervangen. Het makkelijkste is wel om een kroonsteentje te gebruiken om de draad van de oude fan met de nieuwe te verbinden. Solderen kan ook, maar je moet niet morsen in je voeding natuurlijk.
Pas op me het testen van open voedingen want op 1 van de koelblokken staat 220V (of iets lager, maar hoog genoeg om je een flinke klap te geven.)
Senile! Senile Oekaki

De 'Papst modification' van een Chieftec Voeding.
4 schroefjes los en de voeding ligt open. Deze Papstfan kan op een voltage van 5-12 volt draaien dankzij een Rheobus.
[ Voor 141% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 26-11-2003 23:27 . Reden: modedit: plaatje resized en op andere host gezet ivm bandbreedte ]
ARME AOW’er

Effe een Papst halen van de week.
edit:
Wat is een Rheobus trouwens?
Gebruik

Veel hardware termen kun je overigens vinden in de imagesearch van Google, zie ook CME Faq: ik snap het niet.
[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 26-11-2003 20:40 ]
A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.
En je kunt je berichten editten door op het potloodje te klikken. Nu staan er onnodig twee postings van je onder elkaar.
[ Voor 64% gewijzigd door Guardian Angel op 26-11-2003 00:34 ]
ARME AOW’er
Anoniem: 44568

- De voeding zit vast in de kast met 4 schroeven aan de achterkant (oranje in voorbeeld).
- De U vormige kap van de voeding zit vast met 3 of 4 schroeven aan de bovenkant (rood in voorbeeld).
- De fan zit vast met 4 schroeven aan de achterkant van de voeding (paars in voorbeeld).
Kortom, altijd eerst even goed kijken, desnoods met meer licht. Ga in ieder geval niet voor ieder schroefje of vraagje een topic/posting doen, maar probeer er eerst met behulp van naslag (de search bovenaan de pagina, Google en de FAQ) zelf achter te komen hoe het in elkaar steekt. Zie ook Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) voor wat wij verwachten in CME.Ik ben idd een schroefje vergeten
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 26-11-2003 20:43 ]
Dit topic is gesloten.