Memtest 3.0, test 5 errors

Pagina: 1
Acties:

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 14:11
Ik heb hier een pc staan, waar ik memtest 3.0 op gedraait heb.
Deze pc geeft steeds errors bij Test 5 van Memtest 3.0.

Ook al ruk je alle pci kaarten eruit, ander geheugen erin, hij blijft errors geven bij alleen test 5.

Weet iemand wat test 5 nu precies test? Misschien dat het dan handiger voor me is om te kijken waar het nu precies aan ligt.

BlaBlaBla

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

charrel

Cortisol4life..

test 5 is volgens mij dat het voltage te laag is van je mem.

• Strider
Staat nu 2.8 volt op, en wat ik al verwachte heeft het geen effect.

Waarom ik dit verwachte: hoe mee voltage je op je geheugen zet hoe hoger je het kunt overclocken zonder dat het fouten gaat geven, natuurlijk moet je er geen 4 volt op gooien, er is een grens waar je niet overheen moet gaan. Daarom zou het dan ook bij andere, veel zwaardere testen moeten crashen, errors geven wat het niet doet, test 5 duurd maar enkele seconden.

Daarbij komt dat je op dit moederbord: MSI KT3 ultra, je het voltage niet onder de 2.6 kunt instellen. Dus te weinig is het nooit.

BlaBlaBla

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

tweakerbee

dus..?

Moederbord niet helemaal lekker?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Wat voor MB heb heb je?

Het is zeer waarschijnlijk dat je mb defect is, memtest is vrij betrouwbaar maar het hoeft bij fouten niet aan het geheugen te liggen

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38

The Third Man

The Third Jellyfish

5 kan ook met cpu te maken hebben, is die nog in orde qua voltage en snelheid?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op de website van memtest86 staat duidelijk beschreven wat test5 allemaal doet :) Verder had je ook wat nuttige informatie hierover kunnen halen uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter B)

Anyway, fouten in test5 kunnen liggen aan cheap-ass geheugen of aan de CPU L1/L2 cache liggen. Om het laatste uit te sluiten moet je in de BIOS zoveel mogelijk caching opties uitschakelen. Mocht de memtest daarna geen fouten opleveren, dan is de CPU duidelijk gaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 26-11-2003 07:20 ]

• Strider
Naja dat cpu gaar zal zijn zal me neits verbazen B) Zit een lompe orb koeler op 8)7

Maar bedankt BalusC!! Dat van die L1 en L2 cache had ik niet aan gedacht.

[ Voor 33% gewijzigd door Strider op 26-11-2003 09:20 ]

BlaBlaBla

Verwijderd

Heb je "Legacy USB" ? aan staan in de bios? Ik heb hier dingen over gelezen en dit zou blijkbaar niet goed samengaan met de geheugentest?

• Strider
Mja, het lag aan de processor.

Die werd 80 graden :Y)

BlaBlaBla

Pagina: 1