Toon posts:

einde van de wereld.... en wat dan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
STEL dat NASA morgen een komeet of astroide of whatever heeft ontdekt dat in een botsing komt met de aarde binnen een jaar en dat alle leven op onze planeet vernietigd zal worden. Anyway daar gaat het ff niet om. Wat zal NASA doen? De Amerikaanse regering waarschuwen of het volk? En wat zal de Amerikaanse regering doen als zij het nieuws als eerste te horen krijgen? Doen alsof er niks aan de hand is? Andere regeringen waarschuwen? En final: zijn wij in staat om als er een komeet op ons afkomt
de gevolgen daarvan te voorkomen of zijn we (in de praktijk) technologisch niet superieur genoeg.

Verwijderd

Ze houden het eerst geheim, en gaan onderhand werken aan een oplossing. Het resultaat hiervan zal zijn dat er een raket gelanceerd zal worden die een "apparaat" vastmaakt aan het steentje. Uit dit apparaat (het kunnen er ook meerdere zijn) komt een enorme parachute. Deze parachute zorgt ervoor dat de zonnewind opgevangen en omgezet in kinetische energie wordt. De bewuste steen gaat zo langs de aarde zonder dat wij suffe mensen er ook iets van merken. Naja, het kan ff donker worden.:9

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Nou, ten eerste is het astrologie wereldje behoorlijk klein en denk ik dat dat binnen de kortste keren wel bekend zou zijn op aarde bij de gewone mens.
Laatst was er nog een programma op de tv waar een astronoom een antwoord op je vraag gaf. Als de meteoriet relatief klein van omvang is, heb je kans dat we er nog iets tegen kunnen doen (denk aan 100 m in diameter).
Zodra zo'n meteoor in de kilometers loopt in diameter, is het toch echt gewoon bekeken met ons mooie leven. ;(

Die dingen kunnen met wel 50.000 km per uur op ons afkomen. Poef... weg aarde.

Verwijderd

tja
die grote planetkillers kan je niet echt nuken nee, maar je kan er dus wel bijv, een zonnezeil aan plakken, een paar nukes op een strategische plaats aanbrengen en dan tegelijk detoneren om hem af te buigen etc..

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 20:43

schizofreen

ik & jij

over 35 miljoen jaar worden we bijna zeker geraakt door een enorme komeet die heel de aarde kan verwoesten. Ben benieuwd wie daar iets tegen gaat doen... :)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Starfleet heeft tegen die tijd wel een paar tractor-vessels om de astroide af te buigen
Pagina: 1