Ik heb toevallig zelf sinds 2 weken de Lian-Li PC65USB.. standaard wordt deze kast gelevers met 4 goeie kwaliteit ball-bearing fans:
2 voor onderin (aangestuurd door een klein printje met 3 snelheden, 1x gewone voeding plug nodig)
1 in het dak vlak voor de voeding (gewone voeding plug)
1 onder de voeding ter hoogte van de CPU (3 pins stekkertje voor op mobo)
Onderin aan de voorkant zit dus de HDD bracket, deze is er met gemak uit te halen (2 thumbscrews) er kunnen 5 HD's verticaal in, of 3 horizontaal als je het bijgeleverde schotje erin schroeft.
Ten opzichte van de vorige versies van deze kast zijn er wat verbeteringen gemaakt, namelijk:
- klepje dan de 2 USB 2.0 poorten afdekt is nu van alu gemaakt i.p.v. plastic.
- schakelaartje om de HDD fans te regelen is te bedienen zonder de voorkant eraf te halen. Ze hebben een heel klein schakelaartje erop gezet die net door het frontpanel uitsteekt.
- uitsparing gemaakt voor voedingen met 2 fans, in de oude serie kon een voeding met een roostertje op de onderste fan niet door het gat achterin de kast (moest dus van binnenuit gemonteerd worden).
Oke, er zit geen schuif/klik systeem in voor de HD's en CD spelers e.d. maar je HD's haal je er met 2 schroeven allemaal in 1x uit en de andere componenten zitten netjes achter een schot absoluut niet in weg en haal je er toch niet elk uur uit (lijkt me

)
1 nadeeltje wat ik heb ondervonden tijdens het inbouwen van alle troep is dat het vrij moeilijk is om kabels weg te werken, er is niet echt een goot ergens waar alles in kan. Gaatjes voor bind riempies (tai-rips

) zal je zelf moeten maken, want die zijn maar moeilijk te vinden.
Qua leds, de power led is achterlijk fel blauw, de HDD led is meer rood (ook zo fel). De power led is zelfs zo fel dat er binnen in de kast een blauwe gloed van achter het diskdrive schot komt. Die zorgt dat, als je verder geen licht aan hebt in de kamer, je alles kan zien door de standaard aanwezige zijruit (bij de PC65 dan!).
Kortom, een tevreden gebruiker van een Lian-Li kast. Nog even ter info, hij is moeilijk te krijgen in ons landje, Computerland levert hem echter nog en zelfs tegen een goeie prijs ook!