[RH9] Reboot/halt via PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een tijdje kennis gemaakt met linux :Y) Allemaal leuk en aardig, en ik ben nu een soort web-interface aan het maken zodat ik via de browser de zaak een beetje kan besturen. Hiervan maak ik gebruik van PHP's shell_exec().

Wat ik nu wil is dat ik op een link druk, naar een pagina ga waar shell_exec("reboot") in staat en dat de server vervolgens reboot.

Alleen werkt dit niet (ook vrij logisch). Ook heb ik het al geprobeerd door
code:
1
command reboot
in een bash-script te zetten. Dit werkt via putty wel, maar via mijn l337 web-interface helaas niet. Ook heb ik wat zitten klooien met bash --login, maar ik kan verder geen info vinden over die --login-parameter.

Heeft er iemand een idee wat ik anders nog kan doen :?

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:47
Save mode?

Check iig je php.ini even.

Het is waarschijnlijk ook zo dat Apache geen lees rechten heeft over BIN (of waar dat command ook staat)

En bedenk wel dat een web interface behoorlijk beveiligingsissues met zich mee brengt.

• JER00N
  • Niet online
Suepahfly schreef op 25 november 2003 @ 22:50:
Save mode?

Check iig je php.ini even.

Het is waarschijnlijk ook zo dat Apache geen lees rechten heeft over BIN (of waar dat command ook staat)

En bedenk wel dat een web interface behoorlijk beveiligingsissues met zich mee brengt.
safe_mode heb ik al bekeken, die staat uit.

Over de veiligheid: tja het is meer een prutsbak, niks bijzonders ofzo :)
Bovendien zit er een wachtwoord-beveiliging (met md5! :P) in en een IP-deny/allow systeempje.

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:47
Dan met je even kijken onder welke user account Apache draait.
Zal waarschijlijk Nobody zijn.

Als het toch een prutsbak is waarvan het niet uitmaakt dat die gecrack oid word dan kan je Apache netzo goed onder een account draaien met alle rechten (Root gaat geloof ik niet)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Werkt shutdown -r now niet?

Alle proemn in n drek

Verwijderd

su command?
suexec?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Pastasaus schreef op 25 november 2003 @ 22:52:
Over de veiligheid: tja het is meer een prutsbak, niks bijzonders ofzo :)
Bovendien zit er een wachtwoord-beveiliging (met md5! :P) in en een IP-deny/allow systeempje.
wachtwoord-beveiliging met md5 zegt helemala niets :+
maargoed

kijk eens naar sudo, zorg ervoor dat de user waaronder apache draait sudo rechten zonder password heett voor de opgegeven commando's en het gaat prima werken :)

• JER00N
  • Niet online
Woei het werkt nu idd, ik moest in visudo nog even wat instellen voor de apache-user. Nu kan ik met 'sudo reboot' idd de zaak rebooten etc :)
Pagina: 1