Toon posts:

OnStream streamer = ok?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maakte gister voor t eerst kennis met de OnStream 30GB streamer.

Hebben jullie hier ervaring mee? Mij leek t een okje oplossing, zowel de streamer als de cartridges van 30GB zijn betaalbaar en hoewel de max snelheid op 1MB/s nogal laag is, is het genoeg om zowel DVDtjes als MP3tjes zonder haperen te streamen, toch?

Ben gewoon benieuwd wat jullie gedachtes/ervaringen zijn.

Verwijderd

Ik weet het, dit is een heeeele oude topic, maar aangezien ik mij aan het orienteren ben op een Onstream 30 IDE interne drive, wil ik dit wel eens weten. Het is de bedoeling de Onstream vol te duwen met DivX en Mp3-tjes en deze ook hier vanaf te spelen.
Is dit mogelijk?

Grtzzz

Verwijderd

naahh 1 mb is volgens mij echt te weinig hoor.. Niet voor mp3's , maar zeker wel voor div-x en dat soort dingen.. Als je ff nadenkt, rekensommetje maken.

1 speed = 150 KB/s
2 = 300
4 = 600
6 = 800
8 = 1000

Van een 8x speed cd-rom speler kun je volgens mijn GEEN div-x films afspelen. Mp3's wel.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 23:45

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik schakel mijn CDROM drive (Plextor Ultraplex40 SCSI) altijd softwarematig terug naar 8 speed bij het afspelen van een divx, omdat ie dan lekker stil is.

En geen centje pijn met vloeiend afspelen hoor.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 12:43
We gebruiken die drive op het werk voor backups... Zo nu en dan issie aardig aan het heen en weer spoelen... Daar blijf je wel last mee hebben... Ik weet dus niet of de gemiddelde snelheid voldoende is...

Qua snelheid zou zelfs een 1 speed cdrom voldoen...
1 film op 1 cd is meestal wel ongeveer 1,5 uur... Er gaat maar 74 minuten op 1 cd. Dit moet dus makkelijk gaan...

Enige probleem is de toegangstijd... Die zal bij een streamer heeel erg traag zijn...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Voor prive-gebruik is ie prima, maar ik zou van m'n leven geen onstream in een productie server hangen (ik spreek uit ervaring). die krengen willen nog wel eens gewoon hangen, en de enigste oplossing is dan.. juist.. stroom eraf :(

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 17:27
Welk type bedoel je precies? DI30, DI Fast 30, ADR30, SC30, FW30
intern of extern, scsi ide of usb??
Heb wel wat comments (negatief) erover maar moet wel weten over welk type je het hebt en welk OS je nu hebt (en evt later nog eens wilt gebruiken)

Het is trouwens sowieso nooit langzamer dan 1MB/s hoor.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-04 20:37

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:19

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb wel eens met de ide drive divx af zitten spelen. het werkt net, je moet wel zorgen dat je je cache op 15mb (is max) zet om het soepel te laten lopen en het duurd natuurlijk wel even voordat hij naar een film is gespoeld. ook als je veel gaat weggooien en verplaatsen op die drive denk ik dat het afspelen van een film niet meer echt goed gaat.

mp3 gaat alleen goed als je ze in dezelfde volgorde speelt als ze op de tape staan. als je shuffle aanzen kan je tussen elk nr een paar minuten wachten.

vob files rechtstreeks moet trouwens ook nog wel lukken die zijn ook nooit meer als 10mbit.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Pagina: 1