2.1 set aan versterker

Pagina: 1
Acties:

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
hallo,

ik wil naast mijn gewone boxen ook nog een 2.1 setje aansluiten op mijn kamer.
dus aan een versterker

de boxen zijn gewoon van die koperdraadjes wat ik in zo'n gaatje moet knijpen.

maar een 2.1 setje heeft van die jasc plugjes.
kan ik gewoon dat plugje eraf knippen, en de koperdraadjes achterin de versterker stoppen?
of lukt dit niet??

ik heb in de FAQ kekeken maar ik vroeg me af of het zo ook kon.
want ik had zoiets gevraagd bij de winkel maar die vrouw zei dat dat niet bestond.... dus... ze had het niet goed begrepen

BVD

www.tri-state.nl

Verwijderd

_Supreme schreef op 25 november 2003 @ 22:12:
hallo,

ik wil naast mijn gewone boxen ook nog een 2.1 setje aansluiten op mijn kamer.
dus aan een versterker .............................................

BVD
Je bedoelt waarschijnlijk dat jouw setje een Jack plug heeft, ookwel mini jack. Dit betekent dat het speakersetje actief is, oftwel z'n eigen versterker heeft. Je kunt deze boxjes aansluiten op je versterker maar dan zul je de behuizing moeten openen en de versterker bypassen door de draadjes die aan de driver zitten los te halen en een nieuwe draad eraan te hangen die uit de behuizing naar je versterker loopt.

Je zou ook een verloopje kunnen halen voor 1 jack naar 2 cinchpluggen en die vervolgens in de pre-out of tape/md loop van je versterker aansluiten. Dit zal waarschijnlijk minder goed geluid geven aangezien de meeste versterkers beter klinken als een ingebouwd chipversterkertje in de meeste pcsetjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 22:50 ]

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dus ik moet gewoon een nieuwe audiokabel in het 2.1 setje stoppen.
nadat ik die andere kabel (dus die met dat mini jack dingetje) eruit heb gehaald?
gewoon op dezelfde plek?

www.tri-state.nl