Ik gebruik nu de code <?php include($_GET['id']); ?> in mijn pagina. Ik heb dus nu links zoals index.php?id=home.php. Hoe kan ik de code zo veranderen dat index.php?id=home genoeg is?
Dit is een zeer onveilige methode!
als je index.php?id=/etc/passwd intypt kan je gevoelige informatie over de server verkrijgen.
Check dus altijd of de bestandsnaam geldig is!
als je index.php?id=/etc/passwd intypt kan je gevoelige informatie over de server verkrijgen.
Check dus altijd of de bestandsnaam geldig is!
PHP:
1
2
3
4
5
| $geldig = array ('home', 'nieuws', 'bla', woei'); if (in_array ($geldig, $_GET['id'])) { include_once ($_GET['id'] . ".php"); } |
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
<?php include ($_GET["id"] . ".php"); ?>
Niet echt veilig... In een onbeveiligde omgeving kun je zoveel leuks... Hint hint
Niet echt veilig... In een onbeveiligde omgeving kun je zoveel leuks... Hint hint
|>
Verwijderd
Sorry maar dit is de simpelste vraagStephan4kant schreef op 25 november 2003 @ 22:04:
Ik gebruik nu de code <?php include($_GET['id']); ?> in mijn pagina. Ik heb dus nu links zoals index.php?id=home.php. Hoe kan ik de code zo veranderen dat index.php?id=home genoeg is?
RTFM!
<?php
$pagina = $_GET['id'];
include ("$pagina.php3");
?>
Geen touw aan vast te knopen.... lees P&W FAQ - De "quickstart" en ***** Lees dit! Over topictitels in P&W ***** eens en probeer nog eens 
edit:
okee anderen snapten het wel, maar het blijft een brak topic, dicht dus
okee anderen snapten het wel, maar het blijft een brak topic, dicht dus
[ Voor 18% gewijzigd door curry684 op 25-11-2003 22:07 ]
Dit topic is gesloten.
![]()