Abit TH7-RAID, Creative SBlive hapert enorm

Pagina: 1
Acties:

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06
Ik heb een Creative Soundblaster live in een Abit Th7II-raid met 256 MB pc800 RIMM zitten, maar hij hapert als een gek, alles geprobeer, alle soorten drivers bijna alle mogenlijkheden geprobeerd, maar niets helpt,

alle bios versie`s van Raid- controller en bios zijn geupdated.

Kheb alle mogelijke PCI sloten geprobeerd, 100x gekeken of ik het wel goed in heb gesteld

Intel Application accelerator geinstalleerd & chipset drivers. ik kom er echt niet meer uit, ik zit nu al bijna elke dag 2 maanden lang te klooten.

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 19:39

Professor_Botje

Administrator

Heb ik ook gehad voor ik mijn GA8iHXP heb gekocht, de oplossing:

Windows 2000 installen,
Intel chipset drivers nee geen andere zooi,
Vga drivers
SB1024 WDM!!!! Drivers niet die hele Liveware
http://uk.europe.creative.../drivers/eula.asp?id=1972
Heel die meuk unzippen, en dan zelf de drivers installen!
En dan kan je verder gaan met je rest...

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 02:13
Ik heb dezelfde configuratie gehad (heb nu een audigy i.p.v. de live ) en het werkte altijd zeer stabiel.
Je hebt toch niet je geluidskaart in de bovenste pci zitten?
Als dat wel zo is, zou ik hem 1 of 2 pci sloten naar beneden zetten i.v.m. irq sharing met het agp slot.

• boswandeling
Nee zit in poort 3,

• boswandeling
jenk schreef op 25 november 2003 @ 22:40:
Ik heb dezelfde configuratie gehad (heb nu een audigy i.p.v. de live ) en het werkte altijd zeer stabiel.
Je hebt toch niet je geluidskaart in de bovenste pci zitten?
Als dat wel zo is, zou ik hem 1 of 2 pci sloten naar beneden zetten i.v.m. irq sharing met het agp slot.
Zou het kunnen zijn dat er iets fout staat in de bios, kheb dat ding al een paar keer defailt gezet en alleen de instellingen zoals primary vga : AGP e.d.
CPU staat allemaal automatic, kan het niet zijn dat mem instellingen verkeerd staan ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit onderwerp is best wel vaak behandeld :) understatement :X
[search=creative hapert]
[search=sblive hapert]
[search=creative sblive hapert]
[search=creative sblive hapert windows xp]

Verder gaat dit probleem over een geluidskaart en derhalve hoort dit topic niet echt in PMG. Bij deze krijg je dan ook een enkeltje Processors, Mobo's & Geheugen >> Audio, Video & HiFi Forum :)

Overigens:
EmBee schreef op 25 november 2003 @ 22:01:
ik kom er echt niet meer uit, ik zit nu al bijna elke dag 2 maanden lang te klooten.
offtopic:
Hoé krijg je in vredesnaam 2 maanden in één dag :? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 26-11-2003 08:05 ]

• boswandeling
BalusC schreef op 26 november 2003 @ 08:03:
Dit onderwerp is best wel vaak behandeld :) <small>understatement</small> :X
[search=creative hapert]
[search=sblive hapert]
[search=creative sblive hapert]
[search=creative sblive hapert windows xp]

Verder gaat dit probleem over een geluidskaart en derhalve hoort dit topic niet echt in PMG. Bij deze krijg je dan ook een enkeltje Processors, Mobo's & Geheugen >> Audio, Video & HiFi Forum :)

Overigens:
[...]
offtopic:
Hoé krijg je in vredesnaam 2 maanden in één dag :? 8)7
:) Die heb ik al gelezen, maar ik denk dat het iets met m`n geheugen te maken heeft, hij hapert als m`n schijf/cd-rom/dvd-branden/cd-brander/ geen activiteit heeft, maar wel als geheugen wordt aangeroepen, Als ik een spel speel dan haprt hij zich helemaal suf.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ah, dit had je wel even in de topicstart kunnen vermelden :) (wees altijd [i]uitgebreid[/], duidelijk en informatief ;) ) Maargoed, tussen de searchresultaten staan ook een hoop hits met betrekking tot stotterende SBLive's in games B)

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 26-11-2003 08:26 ]

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
TH7-II RAID ook hiero. Alles werkt perfect. audigy1 die erin zat, en audigy2 ZS die er nu in zit. Zal toch wel software zijn dan?

luister je CD onder gamen zonder dat speciale kabeltje te bevestigen dan ofzo?

• boswandeling
Kabeltje zit er gewoon aan, kheb ander rimm geheugen geprobeer maar werkt ook niet. Valt wel op als ik de pc opstart en ik draai winamp dat ie na 3 seconden 2 seconden haprt, en dat het dan weer 10 sec goed doet en dan weer hapert. :S

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
tijd voor een format :). Najah, wel noep oplossing van werkt niet formateren maar. Maar het werkt wel :D.

Denk dus dat het een software fout is. Anders reset je CMOS eens.

• boswandeling
In m`n startpost staat al dat ik bios gereset hebt, en nieuwe versies hebt geprobeerd.

Ik heb windowxp ook al 3x opnieuw geinstalleerd.

Ik luister nu via dat on-board ding dat ook hapert.
Pagina: 1