Spontaan rebooten PC

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik heb al een tijdje een nieuwe pc. en ik heb vanaf het begin vage problemen met mijn pc. op de meest vreemde momenten gaat ie herstarten. als ik bezig ben met iets, maakt niet uit wat. Dan zie ik opeens dat startscherm staan van bios en klinkt er een hoge piep. dus zelfs zonder dat windows iets op kan slaan.
de winkel waar ik de pc kocht ligt wat ver, en de laatste keer dat ik langskwam zeiden ze dat het aan mijzelf lag. omdat ik bepaalde programma's draaide. Nu heb ik windows opnieuw geinstalleerd. En krijg ik hetzelfde probleem. Omdat ik niet meteen weer helemaal naar die bepaalde winkel wil rijden. vraag ik hier of iemand dit al eens heeft meegemaakt. of dat er mensen zijn die oplossingen weten.
systeemconfiguratie:
- pentium 4 2,6 ghz
- Msi mainboard neo2
- intel 865 P chipset
- Geforce FX 5600
- 350 Watt voeding

ik denk dat dit het belangrijkste is, maar mocht ik iets vergeten zijn bij de configuratie om het duidelijker te maken. zet het dan maar neer.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je bent wel wat anders vergeten, zoeken en de faq lezen. Bij het plotseling restarten gaat het in 99 van de 100 keer om een vastloper in Windows (zogenaamde BSOD). IPV. een blauw scherm krijg je een automatische restart. Dit kan je uitzetten, dan zie je het blauwe scherm en kan je daarmee de oorzaak achterhalen.

In diezelfde FAQ staat ook waar je je topic moet plaatsen en wat erin moet staan, alsmede het gebruik van een juiste titel.

[ Voor 17% gewijzigd door sdomburg op 25-11-2003 21:44 ]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 10:15
Is je pc geaard? voel ook eens aan je koelblok van je cpu, en kijk ff naar de fan, die kan namelijk ook te los zitten, waardoor hij geen goed contact maakt met de core, en daardoor reboot bij stressen.
Ik zou ook even een proggie als prime95 een uurtje laten draaien, als die het makkelijk volhoudt, lijkt het mij sterk dat je cpu het is :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:09

DataGhost

iPL dev

hij zegt dat ie een hoge piep hoort.. dat doet een bsod imo niet :)
software doet dat ook nie :) die piep geeft aan dat er iets vrij serieus mis is.. mss fout gemounte cooler ofzo? ik zou je aanraden gewoon terug te gaan naar die zaak en ervoor zorgen dat ze dat probleem gelijk oplossen want je afschepen met de mededeling dat je foute software draait komt er bij mij niet in

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

te heet van binnen?

kan echt van alles zijn he, ik zou 'm lekker terug droppen bij de leverancier :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
dataghost schreef op 25 november 2003 @ 22:45:
hij zegt dat ie een hoge piep hoort.. dat doet een bsod imo niet :)
software doet dat ook nie :) die piep geeft aan dat er iets vrij serieus mis is.. mss fout gemounte cooler ofzo? ik zou je aanraden gewoon terug te gaan naar die zaak en ervoor zorgen dat ze dat probleem gelijk oplossen want je afschepen met de mededeling dat je foute software draait komt er bij mij niet in
Oh, ik dacht dat hij de BIOS checksum piep bedoelde die je standaard krijgt als je je computer aanzet.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik zie hier weinig van Die-Hard Overclocking & Cooling in de startpost terug, dus deze gaat naar Processors, Mobo's & Geheugen . Ik zou de topicstarter ook deze even willen aanraden:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Windows XP en 2000 BSOD guide

Succes :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Hey

Een vriend van mij heeft een soort gelijk probleem gehad! Hij had XP ook meerdere keren opnieuw geinstalleerd en steeds bleef de pc rebooten!
Soms 10 dagen niet en dan ineens 10 x achter elkaar en dat dan meerdere dagen achter elkaar! 8)7

Hij heeft dit probleem 2 maanden gehad tot hij samen met een vriend in zn bios ging kijken! Er stond namelijk ergens "highperformance" Geselecteerd! Dit heeft hij toen veranderd in normaal en nu werkt zijn pc weer perfect! Op een een of andere manier gaan verschillende dingen conflicteren met elkaar als je het bios op highperformance zet! :7

Suc6 verder ;)

Steven

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 26-11-2003 10:44 . Reden: 1 smiley per keer is echt wel genoeg .. ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ga naar Configuratiescherm -> Systeem -> tabblad Geavanceerd -> kies Instellingen bij Opstart- en herstelinstellingen -> bij Systeemfouten de optie De computer automatsch opnieuw opstarten uitvinken.

Nu krijg je voortaan een blauwscherm met een foutmelding in plaats van een reboot. Vertel ons hier wat je te zien krijgt en dan kunnen we je verder helpen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SuperAars, wist je dat dit ook gewoon in de troubleshooter en BSOD guide staat beschreven? Je hoeft het echt niet te herhalen B)

Maargoed, de topicstarter kan inderdaad wel wat meer werk verrichten dan louter de probleemconstatering en symptomen op GoT te neerzetten. Lees eens de eerste posting van het PMG Beleid door om een idee te krijgen hoe je het beste zo'n "Help, mijn PC doet het niet" topic moet starten in PMG ;)

Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 26-11-2003 10:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.