Ik ben van plan om te gaan programmeren in j2me (java micro edition) en dat wil ik graag gaan doen onder linux.
Nu heb ik wel al wat informatie gevonden over dingen die je nodig hebt. Een quote uit het "post hier je kewlste..." topic:
Goed, de eerste is een IDE, dat is niet direct nodig.
De tweede is een expansion voor het eerste, en bevat dus de libraries, compiler meuk etc voor j2me.
Het derde en vierde zijn nokia specifieke dingen, maar bevatten een belangrijk item: Een J2me emulator.
Nu is mijn vraag: Wat voor alternatieven zijn er voor deze windows software, en waar haal ik ze vandaan? Google was niet erg behulpzaam, en op java.sun.com kon ik maar erg weinig vinden over linux support voor j2me.
Nu heb ik wel al wat informatie gevonden over dingen die je nodig hebt. Een quote uit het "post hier je kewlste..." topic:
Dit zijn dus de pakketten voor windows.Op de volgende volgorde de volgende pakketten installeren:
- Borland JBuilder 7 (Gratis, +- 70 MB)
- Borland MobileSet 3 (Gratis, +- 30 MB)
- Nokia developer suite (Gratis, +- 20 MB)
- Nokia 6610 (of 7210, maakt niet uit) sdk (Gratis, +- 15 MB)
Goed, de eerste is een IDE, dat is niet direct nodig.
De tweede is een expansion voor het eerste, en bevat dus de libraries, compiler meuk etc voor j2me.
Het derde en vierde zijn nokia specifieke dingen, maar bevatten een belangrijk item: Een J2me emulator.
Nu is mijn vraag: Wat voor alternatieven zijn er voor deze windows software, en waar haal ik ze vandaan? Google was niet erg behulpzaam, en op java.sun.com kon ik maar erg weinig vinden over linux support voor j2me.
[ Voor 4% gewijzigd door dawuss op 25-11-2003 21:21 ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©