[linux] j2me developer tools voor linux

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik ben van plan om te gaan programmeren in j2me (java micro edition) en dat wil ik graag gaan doen onder linux.
Nu heb ik wel al wat informatie gevonden over dingen die je nodig hebt. Een quote uit het "post hier je kewlste..." topic:
Op de volgende volgorde de volgende pakketten installeren:
- Borland JBuilder 7 (Gratis, +- 70 MB)
- Borland MobileSet 3 (Gratis, +- 30 MB)
- Nokia developer suite (Gratis, +- 20 MB)
- Nokia 6610 (of 7210, maakt niet uit) sdk (Gratis, +- 15 MB)
Dit zijn dus de pakketten voor windows.

Goed, de eerste is een IDE, dat is niet direct nodig.
De tweede is een expansion voor het eerste, en bevat dus de libraries, compiler meuk etc voor j2me.
Het derde en vierde zijn nokia specifieke dingen, maar bevatten een belangrijk item: Een J2me emulator.

Nu is mijn vraag: Wat voor alternatieven zijn er voor deze windows software, en waar haal ik ze vandaan? Google was niet erg behulpzaam, en op java.sun.com kon ik maar erg weinig vinden over linux support voor j2me.

[ Voor 4% gewijzigd door dawuss op 25-11-2003 21:21 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Windows software? Ik zie allemaal java software staan. JBuilder is een Linux variant van, en de Nokia tools werken met de SUN en Borland tools. En van de SUN tools zullen ook Linux varianten te vinden zijn.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
He, verrek. Die borland meuk is inderdaad beschikbaar als linux x86 binary. Wel jammer dat het dan niet op de powerbook gaat werken.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb ooit gewoon de j2me toolkit van Sun voor linux gehad, werkte best goed. Dat is echter wel al meer dan een jaar geleden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?