Toon posts:

Win2k + Winxp lopen vast tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft een nieuwe computer gekocht en ik dacht hem wel ff te installeren maar helaas:
Blauw scherm tijdens installatie van Winxp, na een restart en nog een keer installeren maakte de pc de installatie wel af en konden we er ook verder mee komen. Na het installeren van de video-drivers, liep het systeem continu vast en zijn we maar "terug" gegaan naar Win2k waar ik zelf de meeste ervaring mee heb.

Bij de installatie van Win2k weer een blauw scherm (helaas weer niet genoteerd wat het was) en na een 2e keer deed hij het wel.
De blasterworm eraf gehaald en de drivers allemaal nieuw gedownload en geinstalleerd. Nu loopt hij nog steeds geregeld vast.
Formateren van de 2e partitie lukt maar niet in FAT32, wel in NTFS
Loopt vast bij spelen DVD, formatteren floppy noem maar op.
Geheugen getest met Memorytester (befaamde proggie) en die kan geen fouten ontdekken.
Daarna nog een blauw scherm: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL met een verwijzing naar USBD.sys (geloof ik)

Hij is van plan om terug te gaan naar de winkel om hem daar even te laten nakijken maar ik zou graag willen weten of iemand hier een tip heeft zodat we dat al kenbaar kunnen maken.

Systeem:
Proc: AMD 2600+
MB: Asus A7V8X-X
512 MB DDR (333)
Club3d Ati 9700
Samsung CD-writer
Samsung DVD (juiste specs volgen nog)
Maxtor 70 gig 7200 rpm

Alvast bedankt voor jullie moeite

edit:

KB van MS en gehele internet en GOT al afgezocht maar niet een sluitend antwoord kunnen vinden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 21:15 ]

Verwijderd

rot geheugen ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 21:11:
Geheugen getest met Memorytester (befaamde proggie) en die kan geen fouten ontdekken.
Helaas, ik was je al voor.

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-05 23:37
Genoeg koeling? Heb ook zulke fouten gehad tijdens de installatie van men ma haar nieuwe pc. Casecoolertje erbij en problem solved.

Verwijderd

Topicstarter
Schorre schreef op 25 november 2003 @ 22:26:
Genoeg koeling? Heb ook zulke fouten gehad tijdens de installatie van men ma haar nieuwe pc. Casecoolertje erbij en problem solved.
Ik zelf denk niet dat dat het is omdat er 2 casefans blazen door het apparaat:
1-tje erin en 1tje eruit.
Maar misschien wel handig om ook de temperatuur te meten.
Denk alleen zelf dat dat het niet kan zijn.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
test de harde schijf eens met wat diagnose progjes

No worries m8

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Interupt probleem en het delen van interupt met apparaten die dit niet toestaan. Dat is je probleem, ik denk dat het bij je USB adapter kan liggen.

Meh ...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Twarp schreef op 25 november 2003 @ 22:48:
Interupt probleem en het delen van interupt met apparaten die dit niet toestaan. Dat is je probleem, ik denk dat het bij je USB adapter kan liggen.
bijna alle (alle?) pci kaarten kunnen omgaan met interrupt sharing (mits goede drivers natuurlijk)

tis echt een fabeltje van vroeger dat het systeem niet zou lopen omdat alles op 1 irq zit (oude isa tijden herleven :z )

ik heb ook bijna alles op irq 9 of 11 zitten (acpi) en mijn systeem loopt ook als een zonnetje

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
DeoDupke schreef op 25 november 2003 @ 22:30:
test de harde schijf eens met wat diagnose progjes
Welke proggies zijn daar allemaal voor te gebruiken ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 23:30:
[...]

Welke proggies zijn daar allemaal voor te gebruiken ?
die van de fabrikant natuurlijk.... :z

www.maxtor.com
www.wdc.com

respectievelijk powermax, data lifeguard

en zijn er uiteraard nog meer,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik heb anderhalf jaar zitten hannesen met verschillende problemen, geheugen 3 dagen getest: ok
HDD getet: ok
Na die anderhalf jaar vanwege uitbreiding nieuw DDR ram erin: Noooit meer problemen gehad en systeem tig keer sneller.
Met brak geheuren ook altijd vastlopers gehad, nog in het BIOS scherm bij automatisch rebooten.

Tis maar een tip uit de praktijk

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

zwelgje schreef op 25 november 2003 @ 22:52:
[...]

bijna alle (alle?) pci kaarten kunnen omgaan met interrupt sharing (mits goede drivers natuurlijk)

tis echt een fabeltje van vroeger dat het systeem niet zou lopen omdat alles op 1 irq zit (oude isa tijden herleven :z )

ik heb ook bijna alles op irq 9 of 11 zitten (acpi) en mijn systeem loopt ook als een zonnetje
Zoals je zegt de drivers moeten er ook mee overweg kunnen, en van drivers weten we wel dat dit niet altijd even makkelijk gaat. Die foutmelding is specifiek voor een IRQ probleem en duid waarschijnlijk naar een sharing probleem. Met als oorzaak een driver die moeilijk doet.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop hem nog een keertje omhoog:

Mijn broertje heeft hem naar de winkel gebracht en daar zeggen ze dat er niks met de hardware aan de hand is.
Ik betwijfel dat maar misschien dat iemand hier nog een idee heeft

Systeem:
Proc: AMD 2600+
MB: Asus A7V8X-X
512 MB DDR (333)
Club3d Ati 9700
Samsung CD-writer
Samsung DVD (juiste specs volgen nog)
Maxtor 70 gig 7200 rpm
Toetsenbord: Logitech USB
Muis: Logitech USB

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 18:49 ]