Hoi mensen,
normaal gebruik ik deze code om een stored query van MS Access via ASP te openen:
Via arrParameters geef ik de input mee voor de parameters van de Query zoals in Access gedefinieerd.
Nu wil ik op een andere manier een RecordSet openen:
Bij deze manier van openen, kan ik meer dingen van de RecordSet opvragen waaronder: PageSize, CacheSize en AbsolutePage
Dit heb ik nodig indien ik met navigatie wil werken: bv 10 records per pagina.
Maar kan iemand mij vertellen of ik bij deze
ook een parameter kan doorgeven en hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb nog nooit echt duidelijke informatie kunnen vinden over wanneer op welke manier een RecordSet openen.
normaal gebruik ik deze code om een stored query van MS Access via ASP te openen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Function ReturnRecords(connection,strQueryName, arrParameters)
' Returns the recordset created by executing the (parameterised) Query with
' the name 'strQueryname' and the parameters in the array arrParameters.
Dim oCommand
Set oCommand = Server.CreateObject("ADODB.Command")
oCommand.ActiveConnection = Connection
oCommand.CommandText = strQueryName
oCommand.CommandType = adCmdStoredProc
Set ReturnRecords = oCommand.Execute(,arrParameters)
End Function |
Via arrParameters geef ik de input mee voor de parameters van de Query zoals in Access gedefinieerd.
Nu wil ik op een andere manier een RecordSet openen:
code:
1
2
3
4
5
6
| rs.CursorLocation = 3 'adUseClient rs.CursorType = 3 'adOpenStatic rs.ActiveConnection = connection ' Open the recordset. rs.Open query |
Bij deze manier van openen, kan ik meer dingen van de RecordSet opvragen waaronder: PageSize, CacheSize en AbsolutePage
Dit heb ik nodig indien ik met navigatie wil werken: bv 10 records per pagina.
Maar kan iemand mij vertellen of ik bij deze
code:
1
| rs.open query |
ook een parameter kan doorgeven en hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb nog nooit echt duidelijke informatie kunnen vinden over wanneer op welke manier een RecordSet openen.