Toon posts:

[CMS] Word uploaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeeej,

ik heb alles al goed doorzocht hier en blijf zoeken maar ik post het toch maar ff zelf; de bedoeling is om word documenten up te kunnen loaden (cms systeem achtig iets moet het worden), het liefst omgezet naar html en het zou ook weer verwijderd moeten kunnen worden...

Nu is natuurlijk niet de vraag "hoe doe ik dit en leg het ff uit in 2 regels" maar waarmee zal ik het doen en is het uberhaupt mogelijk? Ik neig zelf naar asp.net maar weet niet echt waarom, goed, die discussie is er ook al genoeg geweest of we nu asp.net of php moeten kiezen. Maar weet iemand waar ik het best kan beginnen en of het verstandig en mogelijk is om dit te doen met asp.net? (is er een tutorial die lijkt op wat ik wil gaan doen?)

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Ik veronderstel toch dat je met PHP geen Word-documenten kan omzetten naar HTML. Je zal dus in elk geval naar ASP.Net moeten kijken.

Maar als je met Word-bestanden een CMS wil in mekaar gooien, kan je dan niet gewoon een "normaal" CMS in mekaar gooien? Naja, ik zie het nut er niet echt van in om zoiets met Word-bestanden te regelen :).

[ Voor 7% gewijzigd door coubertin119 op 25-11-2003 21:09 ]

Skat! Skat! Skat!

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
Zelf heb ik net 2 weken voor ons CMS Word-importeer functies volledig geimplementeerd in ASP.
We hebben gebruik gemaakt van een third party component, filemerlin. Dit na uitgebreide tests van verschillende componenten. de grootste voordelen van FileMerlin zijn de HTML4.01 compliant HTML, ondersteuning voor CSS en afbeeldingen.
Word zelf gebruiken was geen optie, onze provider staat geen office producten toe op onze servers.

kopen? :)

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Verwijderd

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kun je via COM (php module) ook Word files inlezen. Je zult je CMS dan wel op windows moeten laten draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 21:07:
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kun je via COM (php module) ook Word files inlezen. Je zult je CMS dan wel op windows moeten laten draaien.
MS Word op een produktie server installeren om de API aan te spreken wordt afgeraden oa door Microsoft zelf. Daar is het produkt niet voor bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees dat ik maar inderdaad een normaal content management ga maken en ik denk met asp.net, iemand goeie tutorials voor een cms met asp.net? Bedankt voor jullie posts :)
Pagina: 1