Toon posts:

[Router] Verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router van SMC Networks. Draadloos, 54mpbs, 4 ports switch. Voor de kenners type: SMC2804WBR.

Maar afijn, dit apparaat werkt perfect alleen om de zoveel tijd valt de internet verbinding weg... Ff het control panel in van de router en op release/refresh drukken en klaar of ff 1 sec. de stekker eruit.

Nogal onhandig dus. Ik kan nergens iets vinden hierover in de handleiding. De laptop met een pcmcia kaartje van SMC valt soms ook weg, dan begint het WIFI lampje te knipperen op de router (hoort constant te branden) terwijl ik 3 meter van dat apparaat afzit.

Wie weet waar deze problemen op kunnen duiden?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nieuwste firmware heb je er al opstaan :?

en via is de gelukkige internet provider :?

A wise man's life is based around fuck you

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:11

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Verwijderd

Topicstarter
Voor deze router zijn nog geen firmware updates...

Ik heb multikabel (quicknet) en windows xp prof + home

Verwijderd

Topicstarter
Kick:P

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 16:20:
Voor deze router zijn nog geen firmware updates...

Ik heb multikabel (quicknet) en windows xp prof + home
Ik zit hier ook bij Multikabel, en ik heb van hetzelfde last.

Zelf heb ik niet het idee dat het aan mijn router ligt, maar aan Multikabel.

Ik heb hier een twister router staan (4 ports) en daaraan zit een 3com accesspoint.
Voor zowel de pc's die via draad als de laptop die draadloos internet, ligt het er af en toe uit.

Verwijderd

Topicstarter
sonos schreef op 30 november 2003 @ 20:15:
[...]

Ik zit hier ook bij Multikabel, en ik heb van hetzelfde last.

Zelf heb ik niet het idee dat het aan mijn router ligt, maar aan Multikabel.

Ik heb hier een twister router staan (4 ports) en daaraan zit een 3com accesspoint.
Voor zowel de pc's die via draad als de laptop die draadloos internet, ligt het er af en toe uit.
Thnx voor je reactie, mijn email naar multikabel is onderweg :D

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Dit kwam ik nog tegen op de site van Multikabel:
Type: Internet Storingen
Status: Open
Ticket: MK826140
Startdatum: 27/11/03
Starttijd: 01:00
Einddatum: 27/11/03
Eindtijd: 09:00
Betreft: Instabiele verbindingen gehele dekkingsgebied
Impact: Mogelijk een instabiele internetverbinding, verdeeld over het gehele dekkingsgebied.
Oorzaak: Onbekend.
Huidige status: Sinds 10:00 vanochtend zijn de verbindingen weer stabiel, oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt verholpen te zijn... heb de router opnieuw geinstalld met hulp van SMC en Multikabel heeft me volgens mij een nieuw IP gegeven.

Vroeg had ik altijd een IP adres in de 212.x.x.x reeks en nu in de 82.x.x.x reeks

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 18:28

flexje

got-father

hey kerelz, ik heb ook multikabel en heb al door een duistere reden mijn router weg moeten gooien omdat ie het op een gegeven moment helemaal nie meer deed. Bij mij bleef router ook steeds "hangen" en moest em dus resetten. Nu heb ik een Draytek, af en toe blijft internet ook "hangen" dus en het hangen verdwijnt dus als ik naar de router config panel ga ofzo... Heel vaaaagg, multikabel???

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 11:58
SORRY! dat ik deze kick maar..

Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde router. Het is nu echter pas begonnen terwijl ik hem al een paar maanden heb. Firmware lijkt me dan niet het probleem. Het hele netwerk valt dan dus uit. Via kabel en draadloos.

Ik kan de router gewoon niet meer bereiken dus kan niet zien of het aan chello ligt maar aan de lichtjes te zien blijft de verbinding met chello vanaf de router wel verbonden.

Ik heb verschillende PC's al opnieuw geinstalleerd maar blijf het probleem houden.

Vreemd: ik heb bij netwerkverbindingen een "gedeelde internetverbinding op onbekend apparaat" .. Op laptop én vaste computer terwijl ze beide verse install hebben. Als ik hem probeer te verwijderen zegt hij dat hij bezig is de verbinding te maken. Hoe kan dit?? Als ik bij status kijk vliegt dat scherm tevoorschijn en meteen weer weg :S Ik heb dit met wxp sp1 en sp2.

Zoals de TS zei heeft hij een nieuw IP-adres, dat kan toch niet het probleem zijn lijkt mij?
Pagina: 1