[PHP] "Couldn't open stream" bij imap_open *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
2. De betreffende server doet het prima in outlook-express
Stond in mijn eerste post, zelfde servername, alleen met een ander programmaatje gedaan.

Kan mijn php file niet op localhost testen om een of andere reden, daar klapt mijn PHP dicht zonder enige foutmeldingen. or die('xxx') doet ook niks.

[ Voor 102% gewijzigd door pelleke op 25-11-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Als je nu eens de sluitmsg zou lezen: whoami in "imap_open kuurt!" |:(

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het eerste voorbeeld wat niet werkt gebruik je alleen password en geen user name & password ,
die je in het werkende voorbeeld wel hebt staan.
Is dit gedaan voor de duidelijkheid of ben je het misschien gewoon vergeten en werkt het waarom niet.

Dat username en password beide verplicht zijn.
@ kan natuurlijk een deel van het probleem zijn, maar andere pop3 werken wel zij je , hebben deze ook een @ of hebben ze dit niet ?
Hebben ze het niet , kan het @ dus de boosdonner zijn.

Verder zou ik je wel willen helpen , alleen is PHP not my thing ...
ASP heb ik meer kaas van gegeten ;)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 20:56:
1. In het eerste voorbeeld wat niet werkt gebruik je alleen password en geen user name & password ,
die je in het werkende voorbeeld wel hebt staan.
Is dit gedaan voor de duidelijkheid of ben je het misschien gewoon vergeten en werkt het waarom niet.

Dat username en password beide verplicht zijn.
@ kan natuurlijk een deel van het probleem zijn, maar andere pop3 werken wel zij je , hebben deze ook een @ of hebben ze dit niet ?
Hebben ze het niet , kan het @ dus de boosdonner zijn.

Verder zou ik je wel willen helpen , alleen is PHP not my thing ...
ASP heb ik meer kaas van gegeten ;)

Succes
Okee.
1. Er staat wel degelijk een username, maar je moet als username je volledige mailadres opgeven, dus er staat username@ghostmailbox.com ipv username :) (Of ik begrijp je punt niet.)

De andere die ik had getest had geen @ in zijn username, zoals je ook kan zien, het zou kunnen, maar ze staan tussen ' ' enkele aanhalingstekens dus de @ hoort niet de boosdoener te zijn lijkt mij.
Ik kom er iig niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
als je even op http://nl3.php.net/imap_open kijkt dan zie je dat je op heel veel verschillende manier zo'n verbinding kunt openen. En het hangt dus van de server af welke de juiste is. Heb je alles al geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16
Misschien kan de server waar php op draait wel helemaal niet connecten met de mailserver op de betreffende port. Dat zou verklaren waarom het met exact dezelfde gegevens wel vanaf andere machines lukt.

Al geprobeerd om vanuit een telnet-sessie vanaf de server waar php op draait te connecten naar port 110 op de mailserver?

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Ben nog ff op onderzoek uitgegaan, bleek dat de prefix niet het probleem veroorzaakt. Ik heb namelijk beide servers gepinged, en dus resp. de volgende twee regels code getest. Het effect bleef hetzelfde:

PHP:
1
2
$inbox=imap_open('{62.21.240.8:110/pop3}','login','pass')
$inbox=imap_open('{217.42.218.76:110/pop3}','login (bevat @ en .)','pass');

Ongelooflijk maar waar: De bovenste regel werkt, de onderste niet. (Ze worden overigens niet achter elkaar uitgevoerd. :) )

Het probleem ligt dus niet bij de servernaam.

Aangezien je bij OE (ook uitgevogeld) handmatig de poorten moet instellen en deze standaard op 110 staat, klopt ook het poortnummer. Dat is dus ook niet de boosdoener.

De username zou het kunnen zijn, maar ik begrijp niet waarom. Hij is gewoon correct, en een @ en . zijn tussen enkele ' gewoon toegestaan in een PHP-string.

Al deze feiten opsommend ga ik het een steeds vreemder probleem vinden.

Een vraag die wellicht tot een oplossing kan leiden:
IS het mogelijk om een TCP/IP dump of zoiets te maken waarin je de opdrachten naar/antwoorden van de server kan lezen? Misschien staat daar interessante info tussen.

[ Voor 4% gewijzigd door pelleke op 25-11-2003 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke

pelleke

Topicstarter
bigtree schreef op 25 november 2003 @ 22:16:
Misschien kan de server waar php op draait wel helemaal niet connecten met de mailserver op de betreffende port. Dat zou verklaren waarom het met exact dezelfde gegevens wel vanaf andere machines lukt.

Al geprobeerd om vanuit een telnet-sessie vanaf de server waar php op draait te connecten naar port 110 op de mailserver?
Heb het met twee mailaccounts geprobeerd, die op dezelfde poort werken, stond in mijn vraagstelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
pelleke schreef op 25 november 2003 @ 22:20:
[...]
Heb het met twee mailaccounts geprobeerd, die op dezelfde poort werken, stond in mijn vraagstelling. :)
Op 2 verschillende servers ja. Ik ben nog niet overtuigd dat je 100% zeker kan connecten naar die ene server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punt is nu dat je de hele openings topic veranderd heb.

In het eerste voorbeeld, las ik alleen password
en geen password, username

En aan gezien dat met beide wel werkte dacht ik dat je het in de opdracht ( 1ste )
vergeten was waardoor het niet werkt

duidelijk ???
zo niet tja dan wordt het moeilijk , de tekst is tenslotte weg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
pelleke schreef op 25 november 2003 @ 20:49:
[...]
Kan mijn php file niet op localhost testen om een of andere reden, daar klapt mijn PHP dicht zonder enige foutmeldingen. or die('xxx') doet ook niks.
Klapt dicht? Als in bluescreen? Of geeft-ie een blanco pagina terug zonder meldingen? Dat laatste zou verklaard kunnen worden aan een onverwachte instelling van error_reporting.

Pagina: 1