ok, ik heb dus begrepen dat bijv. de athlon XP 1700+ en 1900+ van dezelfde "schijf" komen, maar de 1900+ meer naar het midden zit en dus van betere quaiteit is. Hierdoor is de 1700+ makkelijker te overclocken dan de 1900+
ok, misschien leg ikhet niet helemaal goed uit, maar zo heb ik het ongeveer begrepen. kan ook zijn dat ik de 1900+ en de 2100+ bedoel in het voorbeeld hierboven maar ben al een tijdje uit de OC-roelatie
Nu vroeg ik mij dus af, met het oog op overclocken, of iemand weet welke CPU's allemaal uit dezelfde "schijf" (was een mooi woord voor maar ben ik vergeten
) komen. Met deze gegevens lijkt het mij beter vast te stellen welke keuzes te maken wanneer ik een nieuwe CPU ga kopen. Mocht ik nou, zonder het te weten, bijv. de "hoogste" uit 1 schijf kopen dan zijn de OC mogelijkheden dus een stuk minder dan als ik een lagere koop, als ik het goed begrijp.
Iemand die die gegevens weet/te vinden ?
ok, misschien leg ikhet niet helemaal goed uit, maar zo heb ik het ongeveer begrepen. kan ook zijn dat ik de 1900+ en de 2100+ bedoel in het voorbeeld hierboven maar ben al een tijdje uit de OC-roelatie
Nu vroeg ik mij dus af, met het oog op overclocken, of iemand weet welke CPU's allemaal uit dezelfde "schijf" (was een mooi woord voor maar ben ik vergeten
Iemand die die gegevens weet/te vinden ?