verwarring over media code

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wilde net Fuji DVD+R's(http://www.dvdwinkeltje.c...ion=showProd&cat=1&prod=2) gaan bestellen omdat ik heb gelezen dat deze heel erg goed zijn, nu zag ik dat de media code RICOHJPNR00 is. Ik heb effe gechecked en nu blijkt dat veel meer DVD's ook deze media code hebben ( http://www.dvdrhelp.com/d...arch=Search+or+List+Media ).

Zijn die van Fuji nou echt beter dan die andere? Want het is toch in principe dezelfde cd maar dan met een ander merkje erop of is het niet zo simpel?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Er zijn op dit moment maar twee grote producenten van +R media (Ricoh en Mitsubishi). Anderen zijn op komst. Philips (als licentiehouder) wil de kwaliteit hoog houden en "doet moeilijk" en dus zijn de slechte fabrikanten voorlopig nog niet op +R gesprongen. Voordeel is dat de plaatjes dus van stabiele kwaliteit zijn.

dvd.identifier.cdfreaks.com is ideaal om de mediacode van zowel + als - uit te lezen.

Je zal zien dat er binnen pakweg Ricohjpn meerdere soorten plaatjes gemaakt worden om zo het verschil te maken tussen bv. 2,4x en 4x plaatjes.

[ Voor 29% gewijzigd door Angels2 op 25-11-2003 20:49 ]

• Y0ur1
  • Niet online
Maar zijn die Fuji's nou echt zo goed of zijn ze ongeveer even goed als andere DVD+'s dvd's met dezelfde media code?

Verwijderd

Y0ur1 schreef op 25 november 2003 @ 20:29:
Ik wilde net Fuji DVD+R's (linkje naar fuji op dvdwinkeltje) gaan bestellen omdat ik heb gelezen dat deze heel erg goed zijn, nu zag ik dat de media code RICOHJPNR00 is. Ik heb effe gechecked en nu blijkt dat veel meer DVD's ook deze media code hebben ( linkje naar ricojpnr op dvdrhelp ).

Zijn die van Fuji nou echt beter dan die andere? Want het is toch in principe dezelfde cd maar dan met een ander merkje erop of is het niet zo simpel?
hier wordt toch gesuggesteerd dat arita's met dezelfde mediacode minder goed zijn. Voor de rest lijkt het wel dat ze hetzelfde zouden moeten zijn. Bizarre kwestie. Misschien ook iets te maken met het laagje dat ze er bovenop zetten? Dat is toch verschillend bij verschillende merknamen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 09:14 ]

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 09:12:
[...]

hier wordt toch gesuggesteerd dat arita's met dezelfde mediacode minder goed zijn. Voor de rest lijkt het wel dat ze hetzelfde zouden moeten zijn. Bizarre kwestie. Misschien ook iets te maken met het laagje dat ze er bovenop zetten? Dat is toch verschillend bij verschillende merknamen.
Dus het is in feite dezelfde cd maar bijvoorbeeld Fuji maakt er zelf een laag op met haar naam en merk? En de een doet dat niet goed en de ander wel en daar zit hem het kwaliteitsverschil in? en natuurlijk de prijs...