Toon posts:

2 monitoren 2 verschillende resoluties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik heb een Shuttle met een Matrox parhelia Maar het probleem is dat de parhelia geen kloon optie heeft waarbij je 2 verschilende resoluties mee kan draaien.

Als je hem hebt ingesteld op 2 schermen dan pakt de ene gewoon je windows desktop en je kan naar de andere aleen je schermpjes slepen.
Maar ik wil gewoon twee de zelfde desktops hebben maar dan in twee verschilende resoluties.

Weet iemand hoe ik dat in kan stellen bij de Matrox kaart.
Of kan ik er gewoon een PCi vga kaart in zetten en daarmee een andere resolutie draaien. Maar dat ik wel de voledige windows desktop houdt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Bij voorbaat dank,
Dotje

P.S. Heb google helemaal afgezocht maar niets kunnnen vinden
En ook heb ik alle drivers upgedate van de matrox kaart hielp helemaal niets :'(

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

je kan bij de de instellingen gewoon aangeven dat hij verschillende resoluties moet doen. Dit is iig wel zo met de G450/G550

Multimonitor is relax :P

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 20:14:
Maar ik wil gewoon twee de zelfde desktops hebben maar dan in twee verschilende resoluties.
Als de resoluties anders zijn, zijn het sowieso niet twee dezelfde desktops.

Verwijderd

Als het goed is dan zie je in het scherm waar je je resolutie instelt twee monitoren staan. Door op de andere monitor te klikken kun je een andere resolutie instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan idd wel de resulutie wijzigen maar op het twee de display zie ik geen Start balk en iconen die op me andere scherm wel staan

Verwijderd

Topicstarter
R_W schreef op 25 november 2003 @ 20:23:
[...]

Als de resoluties anders zijn, zijn het sowieso niet twee dezelfde desktops.
Klopt maar er staan in princiepe wel dezelfde programma's open ze draaien alleen op een andere resolutie. En dat is nou de bedoeling

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 20:35:
Ik kan idd wel de resulutie wijzigen maar op het twee de display zie ik geen Start balk en iconen die op me andere scherm wel staan
Scherminstellingen aanpassen? Misschien staan ze net "buiten beeld".... Dus met je monitor even het beeld verschuiven.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het jammergenoeg niet
Het enigste wat ik zie is de achtergrond en verder helemaal niets
Maar ik kan er wel weer icoontjes heen slepen als ik dat wil.

Ik denk dat ik de Parhelia maar de deur uit ga doen en gewoon een PCI kaart er extra indoe want dan kan je toch verschilende resoluties draaien en zelfs verschillende aplecaties draaien op de verschillende monitoren ??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 21:04:

Ik denk dat ik de Parhelia maar de deur uit ga doen en gewoon een PCI kaart er extra indoe want dan kan je toch verschilende resoluties draaien en zelfs verschillende aplecaties draaien op de verschillende monitoren ??
Wat jij wilt kan volgens mij een Matrox G4xx serie wel (mijn G400 kan wel wat jij bedoelt) tenminste, kan vanalles gaan doen met mijn desktop. Dus het beste zou je kunnen kijken of je zo;n ding kan vinden, of iemand zo ver weten te krijgen die kaart tegen je parhelia te ruilen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou me aanbevolen want mijn Parhelia ligt al bijna door het raam.
Beetje jammer want idd de Duals van matrox konden het wel dus ik dacht dat de Parhelia dat dan toch ook wel zou kunnen.
Zo moeilijk moet het niet zijn om twee resoluties te kunnen draaien op twee schermen.
Nou als jij voor mij een Dual matrox voor mij hebt maar dan wel met een dvi aansluiting dan mag je hem van mij ruilen voor de parhelia van mij

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 21:04:

Heb je dualhead clone ingesteld? Dan zou je volgens mij een kopie moeten krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik geprobeerd dat is de optie ook wat ik zoek maar bij die optie op de Parhelia kan je geen twee verschillende resoluties draaien :(

Dat is het hele probleem eigenlijk

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nou, volgens Matrox kan het dus niet:
* triple-RGB is enabled as one extended desktop only and each display must be at the same resolution, color depth and refresh rate.

** Please note that resolutions, color depths and refresh rates must be the same on each display when using Dual-DVI; however, Windows recognizes the two displays as independent devices and will therefore treat the desktops on each display as independent as opposed to one extended desktop (Win NT style)

ARME AOW’er

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02

Shunt

Boe

instaleer eens ultramon ?
dit is een heel fijn progje waar je van alles en nog wat kan instellen
hier mee heb ik ook mijn 85 mhz bug van nvida in xp mee op gelost
mschien is het voor jou ook de oplossing
http://www.realtimesoft.com/files/UltraMon23en.msi

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 21:14:
Ik hou me aanbevolen want mijn Parhelia ligt al bijna door het raam.
Beetje jammer want idd de Duals van matrox konden het wel dus ik dacht dat de Parhelia dat dan toch ook wel zou kunnen.
Zo moeilijk moet het niet zijn om twee resoluties te kunnen draaien op twee schermen.
Nou als jij voor mij een Dual matrox voor mij hebt maar dan wel met een dvi aansluiting dan mag je hem van mij ruilen voor de parhelia van mij
voeg me maar toe op ICQ of mail maar, dan kunnen we misschien wel wat regelen.
Pagina: 1