Toon posts:

Geforce 2 GTS pro TV-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer TV-out aan de praat te krijgen met een Geforce 2 GTS. Ik heb laatste nvidia drivers geinstalleerd, maar ik krijg op de ene tv waar ik heb probeer alleen zwart/wit beeld, en op de andere wel kleur maar heel slechte kwaliteit. Ik gebruik de svideo out uitgang. Ik denk dat het probleem ligt aan NTSC. ik kan om een of andere rede alleen maar NTSC instellen in de video settingsterwijl mijn TV volgens mij PAL is. Met tv tool idem.
Iemand enig idee hoe ik mijn comp wijsmaak dat ik toch echt een PAL signaal wil, of wat ik anders verkeerd doe?

Verwijderd

heb je al in search gekeken?

http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
euhm ja heb nergens hetzelfde probleem gevonden.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Euhmm.., zit er op die kaart geen jumper die je de keuze tussen PAL en NTSC geeft...?

Verwijderd

:? heb je wel op mijn link geklikt? daar heb je tig zelfde problemen? "help me tv out doet het niet of slecht.... waar kan dat aan liggen?" is al zo vaak langsgeweest dat je wel een paar matches zou moeten vinden?

met die link van mij zou je op geen beeld op tv met tv-out

en

GeForce2Ti geeft geen TV-out met nieuwste NVidia drivers

en en en komen....

als je volhoudt dat je een ander probleem hebt, vertel eens wat meer......?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 20:49:
:? heb je wel op mijn link geklikt? daar heb je tig zelfde problemen? "help me tv out doet het niet of slecht.... waar kan dat aan liggen?" is al zo vaak langsgeweest dat je wel een paar matches zou moeten vinden?
als je volhoudt dat je een ander probleem hebt, vertel eens wat meer......?

Verwijderd

Topicstarter
digital8 schreef op 25 november 2003 @ 20:49:
Euhmm.., zit er op die kaart geen jumper die je de keuze tussen PAL en NTSC geeft...?
euhm nee zie er nerges een zitten. Dacht dat dit softwarematig geregeld moest worden...

• digital8
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 20:54:
[...]

euhm nee zie er nerges een zitten. Dacht dat dit softwarematig geregeld moest worden...
Welke kaart heb je..? Asus ofzo...?

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 20:54
Mijn Hercules Geforce2 GTS doet het perfect via driver settings,geen jumpers verzetten nodig of iets dergelijks |:(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

De grote tv-out FAQ al gechecked?

Verwijderd

Topicstarter
Mantis schreef op 25 november 2003 @ 21:08:
Mijn Hercules Geforce2 GTS doet het perfect via driver settings,geen jumpers verzetten nodig of iets dergelijks |:(
:S
gebruik je tulp video of svideo?
PAL/NTSC?
Welke driver versie?

Verwijderd

Topicstarter
Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC
ja daar zit me probleem duz denk he... ik krijg 'm niet op PAL :'(

Verwijderd

jeroenisblij........ je verteld niet welk merk het is? een Aopen heeft namenlijk WEL een jumper.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 21:22 ]

• digital8
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 21:22:
jeroenisblij........ je verteld niet welk merk het is? een Aopen heeft namenlijk WEL een jumper.
Yep en Asus ook...

Voorbeeldje....
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=515815

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 21:22:
dat weet ik helaas niet, het is niet mijn computer :(
Bij device manager staat gewoon NVIDIA Geforce 2 GTS / GeForce 2 pro, maar eigenaar van computer kan me ook niet vertellen welk merk het is, dus ik ben er maar vanuit gegaan dat het NVIDIA kaart is. Maar hardwarematige jumper zou wel verklaren waarom tie op het moment geen PAL wil pakken...

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:50
Waarschijnlijk is het idd zo'n jumpertje of zo.

Maar je moet ook rekening mee houden of de tv wel ondersteuning voor zo'n tv-out heeft.
Ik had wilde eerst op m'n cheap-ass tv m'n tv-out uitproberen. Na veel kabels en zo gekocht te hebben kwam ik erachter dat ik alleen maar zwart-wit erop kon kijken, want hij ondersteunde geen Y/C.
Nu heb ik een nieuwe breedbeeld gekocht en kan nu perfect divx'en kijken op m'n tv :D
Waarschijnlijk ondersteunt jouw tv dit wel, maar toch for the record wilde ik het ff melden.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 21:47:
[...]

Bij device manager staat gewoon NVIDIA Geforce 2 GTS / GeForce 2 pro, maar eigenaar van computer kan me ook niet vertellen welk merk het is, dus ik ben er maar vanuit gegaan dat het NVIDIA kaart is. Maar hardwarematige jumper zou wel verklaren waarom tie op het moment geen PAL wil pakken...
Hoe zit het met het bios? Geeft die het merk niet aan?

Hoe zit het met software waarmee je diverse componenten kan laten bepalen? Hardware identifier

Als het jouw pc niet is, en de eigenaar weet het niet, ga je toch even op die kaart op zoek naar het FCC-ID?

Als die erop zit (ze ontbreken soms helaas ;( ) ram je die in in google......

[ Voor 14% gewijzigd door WFvN op 25-11-2003 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 21:47:
[...]

heb inmiddels het ding opengeschroeft en er zit nix van een jumpertje op de kaart.
Hier kan het dus niet aan liggen.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 22:32:
[...]

heb inmiddels het ding opengeschroeft en er zit nix van een jumpertje op de kaart.
Hier kan het dus niet aan liggen.
Begin nou dan EERST eens te vertellen welke kaart je in handen hebt....

Zoek dat dus eerst eens uit ;(

Wellicht kan je dan zelf aan je antwoord komen door dan te zoeken naar een online handleiding.

Zoals we nu bezig zijn is het kristallen-bol-giswerk ;(

Verwijderd

een poster had eerder een asus GF2 GTS plaatje gepost, ikzelf heb een Aopen GF2 GTS. als onze beide kaarten niet op jouw GF2 GTS lijken, zoek dan ff op je kaart de FCC nummer en tik dat letterlijk in op www.google.com dan zal je vanzelf zien wie de fabrikant is,

de onderkant is de zijde waar de jumper zit, de jumper is NIET te zien als de kaart in de puter zit (zit aan de onderkant achterin)....
Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/uploads/Foto%208_62234101162_23568.jpg

ik vond nog een Aopen GF2 GTS die niet exact hetzelfde is als wat ik heb :X 8)7 de jumper hiervan kan op een andere plaats zitten....
Afbeeldingslocatie: http://www20.tomshardware.com/graphic/20000509/images/aopen_gf2_web.jpg
tot slot... bij mij staat er ook NVIDIA GeForce2 GTS/GeForce2 Pro in hardware. nvidia is een chipset die een boel fabrikanten op hun kaarten zetten en zoals je ziet lijkt een Aopen GF2 GTS weinig op een Asus GF2 GTS. alleen de nvidia chipset is hetzelfde, de geheugen staan op dezelfde plaatsen maar of het zelfde zijn? voor de rest kan het verschillen.....

:Y)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 03:17 ]

Pagina: 1