Op dit moment zijn onze 2 vestigingen verbonden met een huurlijn (64k). Deze huurlijn ligt er om bedrijfsapplicaties over te draaien(voorraad, adm, etc..... bij mijn weten gaat er niet echt veel data over. Ik zou deze lijn graag willen 'sniffen' en bekijken wie vanuit welke applicatie hoeveel data verstuurd..... Iemand ideeen hoe ik dit kan aanpakken????? Aan beide kanten van de huurlijn staan CISCO 1600 routers met Win nt 4). Internetten gebeurd op beide vestigingen met een ISDN-inbelverbinding. De totale kosten van dit alles bedragen €500,- per maand.
Dit lijkt mij een stuk goedkoper kunnen.
Dus ik dacht aan een oplossing waarbij één vestiging middels ADSL aan internet verbonden (+isdn back-up) wordt en de andere vestiging (geen ADSL mogelijk) middels ISDN flatfree. ISDN flatfree (flat rate, flat fee, etc) is ook 64k dus op snelheid ga je er niet op achteruit. Sterker nog: op de vestiging waar ADSL komt ga je er dik op vooruit. En dan de welbekende VPN tunnel (of iets dergelijks) om het eea veilig te houden. In deze situatie zijn de maandelijkse kosten:
1> ISDN flatfree €200
2> ADSL €60
totaal €260 en dat scheelt aanzienlijk met die €500!!
Belangrijke voorwaarde:
Het geheel moet wel 99% betrouwbaar zijn
Is dit mogelijk?
Dit lijkt mij een stuk goedkoper kunnen.
Dus ik dacht aan een oplossing waarbij één vestiging middels ADSL aan internet verbonden (+isdn back-up) wordt en de andere vestiging (geen ADSL mogelijk) middels ISDN flatfree. ISDN flatfree (flat rate, flat fee, etc) is ook 64k dus op snelheid ga je er niet op achteruit. Sterker nog: op de vestiging waar ADSL komt ga je er dik op vooruit. En dan de welbekende VPN tunnel (of iets dergelijks) om het eea veilig te houden. In deze situatie zijn de maandelijkse kosten:
1> ISDN flatfree €200
2> ADSL €60
totaal €260 en dat scheelt aanzienlijk met die €500!!
Belangrijke voorwaarde:
Het geheel moet wel 99% betrouwbaar zijn
Is dit mogelijk?